Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Neodbrzdeni vozu

Od: kajka6j odpovědí: 19 změna:
Muzu se zeptat,jestli se muze neco stat, kdyz jsem dala zpatecku, zapomnela jsem odbrzdit a chvilku jsem couvala zabrzdena? pak to jelo uplne v poradku, myslite ze se autu nic nestalo? dekuji

 

 

19 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


5x

Jestli jste s tím v pohodě couvala, tak to stejně moc nebrzdilo, a pokud to bylo jen kousek, tak kromě opotřebení brzdových desek/čelistí se pravděpodobně nestalo vůbec nic jestli to bylo třeba 100 metrů tak to bylo opotřebení asi tak jak z jednoho intenzivnějšího brždění, takže buďte úplně v klidu, jen se na to snažte dávat přístě pozor

 

jirkamatapat*

2x

Máte špatně seřízenou ruční brzdu,správně by jste se neměla rozjet vůbec.O auto se nemusíte obávat,tomu se nic nestalo.

asd1

Nestraš jí - drtivá většina aut se i s plně funkční a dobře seřízenou ručkou v pohodě rozjede...

jirkamatapat*

To:asd1.Jestliže se drtivá většina aut rozjede i se zataženou ručkou,znamená to,že drtivá většina aut neprojde na STK.

asd1

Projde, na válcích to je OK. Všechny auta co jsem měl (asi 10 různých). Vyzkoušej to se svým (pokud nemáš teda extra slabý motor.

A silnější auto klidně táhne zadní kola smykem

fik

S plně zataženou ruční brzdou u felicie,to znamená na 4 zuby se nerozjedu ani omylem. Možná kdybych to hodně trápil a táhl zadní kola smykem.

Ono taky záleží kde,třeba když stojím na rovině,tak to pro jistotu zatáhnu na jeden zub,to bych se pak rozjel na pohodu.

Když se auto rozjede s plně zataženou ruční brzdou tak v pořádku není

 

 

ben®

1x

Dobrý den, toto bude OK, ale manžel to ani nemusí vědět. Jinak, jednou jsem jel jako spolujezdec ve voze Fiat 500, kde ruční brzda byla brzdou jedinou funkční.

A také to šlo - jen to bylo slyšet . Zdravím!

 

fik

0x

Já kdysi na škodovce,jsem zapoměl zatáhlou ručku,jenom na jeden zub protože jsem stál na rovině,moc to nebrzdilo takže jsem si toho nevšiml,ale po dvou kilometrech se ze zadních brzd hulilo. Nestalo se s tím nic,jen jsem pro jistotu namazal samostavy. Jestli jsi couvala pár metrů s ručkou tak to opravdu nic nehrozí

 


0x

Když to jelo, asi to zas tak moc nebrzdilo. A po projetí myčkou, kdy se do brzdových bubnů může dostat voda, se doporučuje ujet nějakých sto metrů s přibržděnou ručkou. Bubny se zahřejí, rychle uschnou a nezrezaví.
Takže si z toho nedělejte hlavu.

fik

Bubny nezrezaví když se natřou,jinak zrezaví v těchle solených srajdách tak jako tak. Z venku natřít alkytonem,samostavy a čepy důkladně namazat grafitovou vazelínou(ne na činné plochy brzd aby si někdo nemyslel že kdo maže ten jede)měnit pravidelně kapalinu a pak není problém. Činné plochy brzd se udržují bez koroze třením. Občas namazat i lanko,pak tak rychle nezatuhne

Uváděl jsem tuto praxi, abych tazatelku uklidnil, že nic nezkazila. Já na autě bubny nemám.
Jo a Alkyton je výborná barva. Natřel jsem tím kdysi zubožená paneláková dřevěná okna bez opalování a broušení. Vydržel by snad věčně. Ale plastová okna se holt lépe otvírají a myjí. Tak test životnosti skončil asi po pěti letech.

fik

I na brzdách to vydrží neskutečně,mám natřený jak bubny tak na předku brzdiče a už 4 roky to drží a nikde stopa po korozi,jediný co musím občas udělat je že aby to vypadalo pod litáčkama hezky tak to umýt kartáčkem od špíny.

Když měním kapalinu tak na to kolikrát něco uteče,jenom se to otře a nic se tomu nestane,to syntetiku by to začlo žrát

 


0x
V zimním období je v hrozících mrazech vhodné nezatahovat na delší dobu ruční brzdu vůbec. Pokud je obložení mokré, (kola třeba projela vodou nebo tou klasickou břečkou), může přimrznout k bubnům a někdy se nejen nedá odtrhnout, ale dochází i k poškození. Jedno kolo se točí, druhé se šmýká.
Pokud potřebuji ruční na dobu stání zatáhnout, před koncem jízdy bubny trochu zahřeji přibrždením, aby oschly a voda se odpařila.
fik

Taky jsem tohle slyšel,ale nikdy se mi to na žádném autě nestalo. Přece voda z tý brzdy vyteče,a pochybuju že by to jen vlhkostí,pokud jsou pohyblivé části jako samostavy a čepy namazané,že by to přimrzlo natolik aby se něco mohlo stát...to by muselo stát v louži

Hm no já brzdím auto vždy jen ručkou-doporučení výrobcem auta.Jinak z šesti aut co jsem měl-3 kotouče,z toho dva na předku, a 3 s bubny a ani jednou nepřimrzli !

 

humbucker*

0x

Ahoj.

Hoši, ony ty pakny nemusí zrovna zamrznout. Když auto stojí dýl, tak se brzdy chytnou zareznutím. V garážovém stání to mám nepatrně do kopce a hákuju to kvaltem.

 

asd1

0x

Pár metrů couvat je OK. Pokud se jede delší dobu, tak se brzda přehřeje, může se spálit obložení, buben a klidně i ložisko kola udělá pápá.

Zamrznutí - většinou zamrzne voda v popraskaném lanovodu. Obložení může přimrznout taky, spíš než projetí louží to bývá kondenzace a pak zmrznutí. Přimrzlé se nesmí trhat rozjetím, klidně se utrhne obložení od pakny. Ohřát - teplofuk (horkovzdušná pistole - pozor na plasty), vlažná voda, počkat do jara atd.

fik

Popraskaný lanovod v tom ani nemusí zamrznout voda,to stačí tyhle srajdy a už je plno lidí co si stěžují že jim vázne ruční brzda. Bude to asi ono jak se říká že to může zamrznout,protože brzdu máš otevřenou,to není hermeticky utěsněné a když zastavíš tak ta voda,pokud se tam nějaká dostane tak zase vyteče a pochybuju že by to jen tou vlhkostí zamrzlo natolik

asd1

Vlhkostí to zamrzne taky - vyzkoušeno Právě proto že je otevřená tak se tam voda dostane, stačí mokrá mlha a vítr, pak začne mrznout a je to. Kdo žije na horách tak to zná a ručku nezatahuje, visí na kvaltu nebo to zaklínuje. Přimrzne opravdu tak že to drží víc než lepidlo a urve se z pakny...

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]