Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Bezpečnostní pásy

Od: lex odpovědí: 16 změna:

Dobrý večer. Prosím vás o radu ohledně zadních bezpečnostních pásů u Škody 105/120. Na tyto automobily se montovaly bezpečnostní pásy mimo jiné samonavíjecí - retrakční ,výrobce Moravan Super Roll. Vzadu- pod C sloupkem pod zadním platem se kvůli aretaci cívky navíječe vkládali podložky pod navíječ - obdélníky, Pokud je někdo někdy viděl, či dokonce vlastní, moc prosím onapište jejich rozměry a tloušku oněch podložek jestli mají nějaká specifika,.Je to díl k provozu velmi důležitý, není problém jej vyrobit, ale nevím, jaké má rozměry- délky šířky, otvory a výstupky- jejich polohy.Děkuji za odezvu.

 

 

16 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

gumid

2x

Mohu pomoci jen takto. Můj zájem je hlavně Favorit a Felicie. Třeba do roku 93 u předních pásů na B sloupkách není příprava na výškově stavitelný pás (profil plechu je více zapuštěn v místě kolejnice a má 3 otvory pro obojí provedení). Na ECU je příprava pro držák od modelu 89 a to přišla až v roce 93.

Netuším, jak to měla řada 120, ale AZNP různě experimentovala a příprava na navíjecí Moravany tam může být i nemusí.

lex

Tu přípravu patrně zdědil Favorit právě po řadě Š 105/120- vzadu jest závit a kolem něj dva otvory, patrně na tu podložku- neznám podrobně její funkci. Favorit měl místo podložky u navíječe plech se zahnutými konci do výřezů v karoserii asi též proti pootočení navíječe.Též si pamatuji na případ, kdy po očesání Š. Favorit 1990 výroby měl úchyt pásu- závit na B sloupku v jiné výšce na levo a na pravo- krása. Tuším, že vzadu u Š 105/120 příprava byla, hlavně u typu M, podložka patrně udávala sklon- rovinu navíječe, aby se v šroubu jenž jej upevňuje neprotočil. Myslím, že jde o věc na horním obrázku u toho navíječe, jde mi i sílu onoho železa a otvory.


doplněno 23.01.16 23:05:

1. obr. zadní pásy- podložka pod nimi

2. obr. zadní pásy na místě

3. obr. pásy Favorit- mají plech se zahnutými konci, už ne podložku na fotce jest přední ale zadní jsou taktéž u Favoritů s tímto plechem- sponou.

lex


doplněno 23.01.16 23:35:

Takhle vypadají otvory pro zadní navíječ - prostřední jest závit, na Š 120 M.

gumid

A co vrakáče a kovošroty? Z jaké jste lokality v ČR. Poradil bych na Moravě.

Dle obr bych to předimenzoval. Stejně nejslabší místo je ten plech karoserie a může se utrhnot jako papír, ale to až při velkém nárazu a to by asi nikdo nepřežil.

Dal bych velký plát tlouštky 5-6mm a udělal dle otvorů v karoserii závity a při montáži posychroval matkou se samojištěním.

lex

Dobrý nápad s tím plátem, já jsem na Moravě- u Olomouce, vrakoviště mají přemrštěné ceny a když prodávají pásy, tak bez oněch podložek. V místech je plech karoserie - 0,8mm pod ní nabodovaný plech se středovou maticí- na závit 16/20- klasický na šroub pásu- navíječe a postranní otvory na jištění polohy navíječe, jde o to, že při cuknutí, když se navíječ pootočí, je dost nebezpečná situace. Bohužel se nedá dostat na plech z vnitřní strany- z motoru- je tam přepážka.

gumid

Nejezděte do Bystročic, Nedvězí a do Horky. Mnohem lepší je kovošrot kiwek za Mladějovicema směr Šternberk nebo Polom za Bělotínem. Člověk si to vymontuje sám a smluvní ceny.

asd1

Dost nebezpečná situace je jakákoliv bouračka s šáde Tak bych to předimenzování uchycení moc nepřeháněl...

lex

To jest pravda, jde též o řeči policistů, typu- Kde máte vzadu pásy? Vysvětlujte jim, že v té době nebyly vzadu povinné. Prvotně nejde jen o myšlenku na TO nejhorší, ale sedící vzadu při jízdě se musí dost držet a ono také stačí brždění- at už normální, či prudší- pro ty vzadu, nic příjemného. Tuším, jakje to řešeno v originálu, jen jde o to, vyrobit držák, jestli originál někdo má, může prosím napsat jeho rozměry. Když se ptám po vrakovištích- málem po člověku něčím hodí a takové díly mají již dávno pro známé zabrané. Pásy obstarané mám, ale bez oné podložky ,která může být někdy k užitku.Navíječ- cívku drží podložka po zúžených stranách u kotevního šroubu, výstupky na druhé straně podložky zase zapadají do karoserie.šlo by to i šrouby, ale obávám se, aby se nestřihly, ono stačí drobek aby se podložka pohnula, a je vymalováno.

gumid

10.9 šroub se ti nestřihne. Na střih a tření drží zadní náboje k nápravě u Favorita a při zablokování kola při brždění je to obrovská síla menší než tlačícího člověka do pásu.

lex

Pravda, musely by to být fest šrouby, dle děr průměru 5mm, ale není je kam dát, těsně u toho je cívka s pásem. však taky při častém blokování kola alá drift pěkně odchází zadní dvoudílná ložiska... Kdysi v autoškole jsem se dozvěděl- při 30 km/h průměrný člověk vržen dopředu silou 3,5 tuny, při 60 km/h- 7 tun... samozřejmě, že pokud je zle, nic nepomůže, ale pásy už mnohdy dost pomohly i zmírnily následky, když se něco převáží ,dá se pásy též poutat.

gumid

šroub snese na střih více než na tah. Teoreticky přišroubovaná podložka a její plocha bude zvyšovat tření lépe vůži plechu skeletu a tak i proti pootoční navijáku. Ty čepy ji na krajích jistí jen na sřih, ale takto se to pojistí na krajích i třením.

Ve výrobě se to nepoužilo, protože by to pravděpodobně zvyšovalo složitost při sestavě a prodloužilo by to čas dokončení auta a musel by to někdo pracně montovat.

lex

Dobrý tip- celek bude jistě lepší- teoreticky v originálu, když se pás sekne- konzola cívky se nepatrně ohne- zkroutí- už jsem viděl, vyskočí z čepů a hurá s osobou kupředu .Též mi vrtá hlavou, proč při tak masivní podložce jsou jen po krajích čepy, oproti plechu v němž jest cívka uložena a která je namáhána při zaseknutí pásu též hodně. Asi to tak dopadne stylem prošroubení skrze- dvojicí šroubů ve dvou řadách vodorovně- dva pro cívku-navíječ a dva do karoserie, Lze jen doufat, že STK nebudou koukat všude, jako u kamaráda, kterého zdrbali za to, že měl u Š 125 přišroubovaný kryt nad spojkou za zadními sedačkami pomocí křídlových matek- dostal měsíc na odstranění. To by úpravu kotvení navíječe - leč jak píšete lepší asi nerozdýchali. Taky je až s podivem, jak je plech v místě kotvení na skeletu tenký a výztuha pod ním - 4X na skeletu nabodovaná, moc neřeší a z vnitřní strany je nedostupná, to se pak nedají zevnitř umístit matice, na závity v původních otvorech čepů málo materiálu- tenký lem plechu- výztuhy na skeletu. Přitom stačilo z výroby umístit šrouby hlavního kotvení 16/20 UNF dva na navíječ.

 

asd1

Na TK tě spíš budou buzerovat jakto že tam ty pásy jsou když tam být nemají (beze srandy)

gumid

změnil bych STK. Pokud je problém na brzdách, tak to chápu, ale buzerovat za detaily jim odtahuje zákazníky a STK mohou zavřít. Nebojte se jít jinam a klidně do nějaké menší.

Zadní pásy na STK se řeší tak, že se natáhne deka přes sedačky, na to se vyloží vše výbava...lékárna, trojúhelník...

kdo bude sundávat deku, aby se podíval, zdali tam nemá náhodou dodatečně pásy...

lex

Nu osobně jsme vyskládali pov. výbavu do kufru- dopředu, po převzetí auta při jízdě jsem musel jednu sedačku zadní zaklapnout- byla odjištěná a tapece vzadu u akumulátoru byly též hnuté, mají na to právo, se podívat jestli je vše OK. V našem případě byly ale slušní, a korektní a na emisích auto neškrtili- měli pochopení pro starší auto. Při dojetí auta domů jsem s úsměvem zavíral po nich krabičku náhradních žárovek. Vzpomínám, jak známému na jiném STK sikovkami "odmontovali" světelnou rampu vpředu na nárazníku. Ještě dostal nadáno, že to nemá na autě co dělat + závada A, dvě lampy měl prasklé, vše vyfotil, tahal z nich peníze rok a půl, ale nahradili mu to.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]