Nejste přihlášen/a.
Dobrý večer, vůz Alfa Romeo 1.6 Twin Spark, při nastartování se ihned po rozběhnutí motoru ozve ten strašný zvuk, jaký je na videu.
Myslím, že je to alternátor, kdy se ihned po nastartování nestihne zasunout pastorek zpět a tak se "pere"s ozubeným věncem na setrvačníku.
Nebo to může být ložisko na nějaké kladce v rozvodu?
Moc díky za případné názory nebo rady!
Myslím, že je to alternátor, kdy se ihned po nastartování nestihne zasunout pastorek
Myslím, že je to startér, kdy se ihned po nastartování nestihne zasunout pastorek
samozřejmě, že jsem myslel startér, ne alternátor
pořád ten samý zvuk, ani mráz nepomohl Tak se modlím, aby byl mráz ještě větší, aby se zmenšili kovové díly a pastorek šel lépe zpět. Kámoš říkal, že mám zkusit nahřát startér hořáčkem, že se ten otvor roztáhne, ale nevím, ale už není asi co pokazit...Kdyžtak dám vědět jak tohle dopadlo
Tak chlapi, je to na hov..
Ten kámoš, co mi radil hořáček, tak to nepomohlo, řekl mi, at si půjčím autogen, možná se zaseklý pastorek uvolní, ale ještě jsem s tím nedělal...
Nikdy nepoužívejte autogen když chcete ohřát startér
kolego ,kolego, ohřátím se samo nic neopraví a čím větší mráz tím hůř. Startér je potřeba vymontovat a pořádně vyčistit (vymýt). Většinou je to jen celé zanesené prachem i od uhlíků a mastnotou a to pak udělá takovou pastu která v chladnu zatuhne a pastorek se vrací pomalu a škrtá o věnec.
Co pak jsi tím autogenem spálil, elektriku?
Cuore Sportivo
mně spíš přijde, že jsem tím autogenem zmenšil obejm startéru o 50%
Kámoš říkal, co mi půjčil ten autogen, at nechám plamínek autogenu ohřívat startér aspoň 20 sekund, ale po 5 sekundách ze startéru začal kapat kov. Když jsem to říkal kámošovi, tak řekl, že je to moje chyba, když neumím nastavit směs autogenu.
Jestli tam byl nasazený řezák místo hořáku a nebo jsi nastavil opravdu ostrou směs a začal nahřívat hliníkovou slitinu, tak se nediv. 650ºC je tam hned. Vymontuj to a překontroluj jak moc je to v háji. Pak už jen vrakáč a koupit jinej. Před montáží vyčistit dát nové uhlíky at máš klid.
Co to máš 156 nebo 147.
Mám AR 156 f dobrým stavu, to auto má tak tuhý pružiny a dobrý tlumiče, že nemám šanci ho stlačit, ani když se do něj zapřu obouma rukama a to mám 90 kg. Je neskutečný, jak to drží na silnici.
No a olej má dobrý tlakové, poněvač baterka je sice silná, ale zlehka nestartuje, komprese je fakt dobrá.
Má najeto 150 000km
Akorát nevím, co mám dát za olej, jestli
Selenia 20 K 10W40
Selenia Racing 10W60
?
Dej tam předepsanou Selenia 20K SAE 10W40 ( ACEA A3-96, API SJ ) a lepší. Ta 60 je vyloženě na sportovní motory a ten tvůj to nevyužije.
Selenia je výborný olej,ale není vyloženě nutné dodržet značku. Hlavní je dodržet specifkaci oleje a dělat výměnu 10000-12000. Nepoužívat různé levné "omastky do fritáku". Tyhle TS jsou choulostivé na špatné oleje a přetahování nájezdu kilometrů. Když bude dostávat dobrý olej a nebudeš přejíždět, motor vydrží spoustu km, pokud ne,motor odejde na klice. Je spousta lidí,kteří chtěli ušetřit a klepe jim to na klice a motor má zvuk jak starý komurkový diesel do doby než vyběhne ojnice blokem.
Já osobně teď dávám Do 166 JTD Texaco Havoline Extra.
Moc díky za radu, prý se ucpává rádo olejové čerpadlo, takže to přestává pak mazat, je to pravda, mám to nechat nějak pročistit?
Zanáší se sací koš a hlavně kanálky, když někdo používá podřadný omastek. Na dně olejové vany je pak humus jak vazelina.U kvalitních olejů to nehrozí. Není od věci při každé duhé vyměně oleje použít čistič motoru. Já osobně používám Engine Flush od STP.
Jestli jsi nejsi jistý jaký olej motor baštil, než jsi auto koupil, stačí sundat olejovou vanu a sací koš očistit.
tak to jsme se zase pobavil. Nový námět na Mata a Pata. Co to bylo za debi.., co radil nahřát autogenem?
nejhorší bylo sehnat taxikáře, co byl ochoten vézt v autě dvě lahve na autogen...Každý je pokakaný, že by to mohlo vybuchnout. Ten taxikář musel sklopi sedadla, aby se tam ty velké lahve vešly
Takže místo toho, abys vymontoval a opravil (vyměnil) startér velikosti plechovky od guláše, tak jsi sháněl COčko těžký jako kráva, který jsi musel narvat do taxíku, kterej byl ochotnej ti to vzít. A jako třešničku na dortu jsi ten startér oddělal. Pak ještě ty flašky vrátit... A teď ten startér musíš stejně měnit. To je dobrej kšeft. Tohle by nedali ani Pat s Matem.
taxikář mi chtěl naúčtovat extra peníze za přepravu COčka, tak jsem mu udělal přednášku, že ženským taky nedává přirážku za to, že mají kabelku, nebo za to, že důchodci mívají berle. Řekl jsem mu, at se na to COčko dívá jako na příruční zavazadlo.
Zní to divně, ale vyhnul jsem se přirážky 50 kč, každá ušetřená koruna člověka potěší
Na přepravu tlakových lahví jsou jisté předpisy, to nejsou příruční zavazadla, takže taxíkář by vůl, že si neřekl extra aspoň o pětikilo. Ty tady řešíš uhandlovanou pajcku v kontextu toho celého problému se startérem a jeho neúspěšnou resuscitací pomocí COčka? Tobě dali papíry normálně?
řeknu ti to asi takhle, asi nevíš, že CO2 znamená oxid uhličitý...Tak věř tomu, že oxid uhličitý brání hoření, tudíž převážení něčeho takového není vůbec problém, navíc je to v kovových lahvích a ne v papírových.
Pokud by taxikářovi vybuchla nádrž na benzín(občas se to stane), tak oxid uhličitý z lahví okamžitě zamezí dalšímu hoření.
Člověk také vydechuje oxid uhličitý, to by znamenalo, že by se každý člověk zanedlouho v místnosti vyhodil do vzduchu, kdyby neměl otevřené okno dokořán.
Pokud by člověk opravdu vydechoval svými výdechy hořlavý/třaskavý plyn, věř tomu, že by toho už nějaký podnikatel využil. Jsou tu i určité souvislosti-chemicko-fyzikální, o kterých asi nemáš tušení, zčásti se zde uplatňuje kvantová fyzika, ale nechci se s tebou hádat, jak je vidět, nemáš inženýrské vzdělání, bez urážky kolego!
Co jsi vlastně převážel v tom taxíku autogéní sadu a nebo MAG.
Jinak i CO2 je tlaková láhev a jsou stanoveny předpisy na její přepravu (zelená tabulka), ale pokud to máš na domácí potřebu, tak tabulku mít nemusíš. CO2 převážet na "stojáka".
Takže už víme, že jsi chemik. Ale jako mechanik nemůžeš ani zatlouct hřebík do prkna. Bez urážky, kolego.
Autogen k nastartování auta. To by sis měl nechat patentovat, to je na nobelovku. I když na druhou stranu, před třiceti lety na vojně jsme používali na startování véesek letlampu nebo zapálené Rudé Právo. Sice to podle politruka bylo málem na Sabinov, ale bojovej úkol se plnit musel.
Hoši hoši,jak to tak pročítám,roztavit startér autogenem,no ty pa ještě převážet autogen v taxíku no tak to je prostě moc i na mě. Koukám že na tom světě je to samý znalec.
Ty psychotesty na získání řidičského oprávnění by vážně byly..oprávněné
proč mluvíš o psychotestech? Vůbec mě neznáš, chtěl bych vidět, jak bys vypočítal matematické úlohy...
Nejsem blázen, mívám i pravidelný pohlavní styk bez ochrany...
Když na to se fakt nic říct nedá. Startér je jedna z nejsnadněji demontovatelných věcí na autě. Pokud by byl zatuhlý, než vozit k němu autogen, je snažší ho sundat, zkontrolovat jak chodí a třeba ho aspoň vyšplíchat WDčkem. Ohřívat ho autogenem nedává žádný smysl a je to jak z filmu Darwinovy ceny. Z tohoto pohledu zmiňovaný nechráněný styk nevypadá jako dobrý nápad.
Ale je to tak neuvěřitelné, že spíš si myslím, že než o skutečný příběh se spíš jedná o vtip.
a co že to vlastně ccheš poradit? spíš mi příjde že se nudíš.. a jestli to myslíš s tím starterem a autogenem vážně tak nechápu čeho tím chceš dosáhnout... měl bys začít pořádně trénovat ty příklady, protože ses asi přepočítal...4-
jo, jasně, nudím se. Protože odpovídám na hloupé řeči. Startér rozebrat neumím, proto jsem uvítal radu s autogenem.
Nejsem automechanik a nemám nářadí na takovéto opravy.
Raději natoč video, jak mám ten startér vymontovat a s komentářem v češtině, když mi chceš pomoct.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.