Nejste přihlášen/a.
Mám takovej problém. Kamarádka co nemá internet mi poprosila at se tu na to zeptám. Zdědila chatu a nemá jak se tam dopravovat. Jaké je nejlepší řešení? Potřebuje tam jezdit asi 12x za rok. Je to 40 KM. Od září do dubna by auto stálo před barákem a nejezdila by.
1. Koupit auto co pár let vydrží (cca 60.000 kč)
2. Pronajímat si auto z půjčovny
3. jiné řešení?
Jaký na to máte názor? Možná když tam chce jezdit jen v sezóně na víkendy tak by se vyplatilo si auto půjčovat z půjčovny ne? Nemusí platit poviné a havarijní a opravy.
Případné info doplním, dyštak se ptejte.
pokud je to 20 km, nejlepší bude zavolat si taxi
já jezdím na 60 km vzdálenou chatu od dubna do září maxiskůtrem nebo chopperem a dám to rychleji než autem, jednou jsem tam jel i babetou 207 a trvalo mi to 2 hodiny 40 minut s jedním mezipřistáním
autem když potřebuji do bauhaus pro materiál nebo s sebou beru miláška fenku raslíka
pokud má B-čko, doporučuji bílé piaggio liberty 125 ccm, je vzduchem chlazený motor nenáročný na údržbu, dobrá je i yamaha neos 100 ccm 2-takt
Můžete naznačit v kterém koutu republiky je chata? Je vzdálená 10 km od vlakového nádraží a to poblíž k chatě nejede žádný autobus? Takové místo v ČR snad ani neexistuje. A nebo autobus nezastavuje přímo u chaty?
Máte pravdu, Butov je mimo civilizaci, to já netušila.
Řešení - do Stříbra vlakem a dále 8 km taxíkem. ALE, nedokáži si předtavit, že by chalupáři jezdili v lodičkách a s dámskou kabelkou. To je potřeba kvanta věcí dovézt na údržbu chaty atd.
Možností je několik.
Vzhledem k tomu, že se jedná o ženu (tudíž člověka, u nějž nepředpokládám aktivitu ve směru servisuju si auto sám) koupit staré auto za pár korun považuju za blbost - čím modernější auto tím víc se s věkem auta sype (co v autě není, nemůže se rozbít), už jen amortizace je tak vysoká, že se to nevyplatí. U moderních (současných) aut už nelze praktikovat to, co šlo na vozech typů Škoda 105/120, Lada, Wartburg, Trabant - prostě je odstavit na půl roku a pak zase přijít, nastartovat a jezdit, protože na akumulátoru je závislé celé auto a hlavně počítač (pro pochybovače - tohle není z mé hlavy, to vím od známých automechaniků, když sem se divil, proč s moderním vozem není možné udělat to, co dělám já se svými starými auty wartburgy běžně - po roce stání auta "v kopřivách" dám baterku, cvrknu benzin pod svíčky a odjedu). Navíc pojistka, placení Technických kontrol) atd. Takže staré auto ne.
Půjčovna - relativní, protože platí se půjčovné za den bez ohledu na to, jestli auto jezdí celý den nebo najede 100km (limit km je sice omezen, ale paní by ho nevyčerpala, takže zybtečně přeplácí půjčovné). Vyplatilo by se, pokud by se paní podařilo s nějakou půjčovnou uzavřít individuální smlouvu o vypůjčce (výhoda by mohla být daná třeba tím, že by neměla zaručený typ auta, ale brala by, co by zrovna v půjčovně stálo atd.). Takže možnost ano - zkusil bych obejít půjčovny v okolí a zjistit možnosti.
Taxi - opět relativní, pokud by se domluvila s nějakým taxikářem na individuální ceně (třeba díky tomu, že by se např jezdilo tak, jak by se to zrovna taxikářovi hodilo - někdy v 8 ráno, někdy třeba až v poledne), mohlo by to být zajímavé.
Možnost se domluvit s někým ze známých, že by na chatu paní odvezl za nějakou domluvenou cenu - můž být cenově zajímavé, zvlášt v některých případech (typicky podnikatelská auta).
Spolujízda - zkusit najít někoho, kdo jezdí stejnou trasu v +*- stejných časech a podělit se s ním o náklady - bylo by cenově velmi zajímavé.
Vypůjčka typicky pracovního auta (auta sloužícího k dopravě do práce a o víkendech stojcího u domu) od někoho - opět by mohlo být cenově zajímavé, ale tam se to bude pojit s tím, že nezkušené řidičce auto nikdo nepůjčí, takže pouze pokud je paní zkušená a bezproblémová řidička.
Na Butov po svých a s báglem a taškama, taky jak jinak na víkend - to asi ne. A kde je zazimování a odzimování chaty, to bágl nespraví.
Ale neuvádíš to podstatné - věk a řidičskou praxi kamarádky. Začínat s řidičákem uloženým 30 let v šupleti není sranda. Moje žena začínala po necelých 20 letech a byla to dřina. Ale dnes má za prací nalítáno 170000 km a jezdí jak Chiron. A volna vozu. Felina - proč ne, ale je to už dost staré auto. Radil bych Fabku bez výbavy, v benzinu, na tenhle provoz klidně HTP. A sezonního provozu u tohodle auta bych se zas tak nebál. Když ochotný soused vyndá baterku a párkrát za zimu nabije. Taky mi auto většinu zimy prostojí, maximálně tak na nákup a problémy nemám.
Vidím to na kombinaci vlak a kolo. Když bude hnusně, nikam nepojede, a kolo by se vlakem dovézt snad dalo. I cenově je to nejlevnější. A když bude třeba přivézt něco většího, pořád se vyplatí na cestu ze Stříbra sjednat taxík, nebo dát známému pár stovek za dovoz. A když časem zjistí, že jezdí často, koupit auto může i potom.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.