Nejste přihlášen/a.
Ahoj,
chtěl jsem se zeptat, u S-Maxe se mi stalo zase dneska po ochlazení, že auto nenastartuje
baterka tam moc stará neni, ale jezději se s tím jen kratší trasy... na to jsou celé diskuse, které radí jak změřit jestli je vadná baterie, jestli je odběr po 20 minutách v normě atd. jak to změřit... atd...
to pro mě bude složitější odhalit
kdybych chtěl mít jistotu, stačilo by vozit např. druhou baterku v kufru a nabíjezí kabely?
Nebo k tomu abych třeba na horách nastartoval potřebuju nějakej ten Kit? zarazilo mě, že třeba kit, který prodávaji má v sobě baterku 17 Ah. Asi i pak bude nutné ten kit co dva měsíce pro sichr dobíjet nebo živostnost bude mizerná, co... Když ale vezmu nepříjemnosti kdy s rodinou zůstanu viset někde na horách a co mě bude stát případný servis a půlden čekání než někdo přijede... zvažuju ledacos
máte nějaký praktický rady něco co mě nenapadlo
například zvažuju koupi si tu baterku a vozit jí extra v kufru
nebo jí vyměnit (u toho Smaxe to nejde tak lehce) a vozit radši tu starou
Nejdříve je potřeba zjistit ten proud v klidu - takže ampérmetr a změřit, proud musí být do 20mA, jakmile je větší, tak už začít řešit. Vždy jsem měl u všech měřených aut proud do 4mA. Pokud je toto v pořádku, tak změřit napětí při dobíjení. tedy nastartovat, zapnout světla, ventilátor, vyřívání a motor vytočit nad 2000ot/min. Napětí musí být nad 14V, nejlépe kolem 14.5V. Pokud taky není, tak řešit závadu dobíjení. Pokud je vše tohle v pořádku, tak změřit jak dobrý je akumulátor - v servise. Pro klid duše bych na hory koupil raději nějaký cca 50Ah akumulátor a ten se startovacími kabely vozil v kufru.
Promone musím nesouhlasit, i při krátkých jízdách sem nikdy nemusel dobíjet akumulátor zvlášt. Měl jsem feldu nejdříve tam byl 3-fázový alternátor magneton, ten krátký cesty nabíjet nestíhal. Tak jsem si tam dal 6-fázový alternátor bosch z fabie a udělal vlastní silové propojení přímo na akumulátor a od té doby jsem ani v zimě při ježdění po městě nemusel dobíjet zvlášt. Nejvíce na tom udělali hlavně ty propoje, protože se mi mezi akumulátorem a alternátorem ztratilo 0.7V. Navíc 6-fázové dobíjejí už i při volnoběžných otáčkách, samozřejmě jsem měl zapnutý ventilátor a i vyhřívání zadního skla a nikdy žádný problém. Nejhorší je když někdo koupí auto a jen s ním jezdí... To já se vrtám v autě každý měsíc a kontroluji vše aby fungovalo správně a možná se mi auto tak i odvděčuje.
Já bych viděl problém hlavně v těch kratších trasách.Měl jsem podobný problém s C-Maxem, dokonce v benzínu. Manželka s ním courala hlavně po městě, což obnáší odběr při startování, pak si zapnula vyhřívání skel, sedadel, světla, větrák. Takže odběr proudu vcelku velký, na krátké trase se to nestačí prostě dobít. Řešíval jsem to tak, že jsem Fordíka pravidelně dobíjel, mám nabíječku u které jsem původní krokodýly nahradil CL koncovkou. Takže nabíjím přes zapalovač auta, nabíječku nechávám ležet před sedadlem spolujezdce. Jen podotýkám, že nabíječka dává 5A, což je jednak přiměřená hodnota pro nabíjení akumulátoru a není problém takový proud pouštět před zásuvku zapalovače.
Co se týče toho startovacího kitu - no, podle mě to příliš nepomůže. Ta baterie je příliš slabá na to, aby dokázala otáčet motorem S-Maxe. Možná to pomůže oživit akumulátor auta, to jo. Ale doporučil bych startovací kabely. Tím nemyslím takové ty supermarketové shity, kde je pár drátků v mohutné bužírce. Tím myslím navštívít prodejnu svářecích potřeb, koupit slušné kabely a zemnící kleště na sváření viz
Takovými kabely pak není žádný problém auto nahodit. Myslím, že ochotný řidič se najde, sám takto pomáhám v zimě naprosto běžně.
Samozřejmě je hloupost kupovat další akumulátor. Jen se budete muset starat o další, tzn nabíjet a pod. Navíc vozit aku třeba v zavazadlovém prostoru jen tak neupevněný je docela nebezpečné - v případě nehody se těžký akumulátor vydává svou cestou a dokáže dost ublížit
Já to tak dělám a funguje to v mrazech jako rezerva spolehlivě. Je to u starého auta levnější řešení, než nějaké opravy za tisíce. Prostě mám v kufru plně nabitou menší 44 Ah baterku, kterou v létě používám do traktůrku.
Důležité je ale mít kvalitní startovací kabely. To co koupíte v hypermarketu za 200 Kč je na nic, je tam směšně tenký vodič, který vypadá tlustý jen díky izolaci. Pokud mají skutečně dodat část starovacího proudu, musí přenést alespoň cca 300 A a minimálním napětovým úbytkem, tedy jako svářecí kabely. Já si udělal vlastní velmi krátké tlusté (průřez nevím přesně, ale je to srovnatelné s těmi, co vedou v autě od autobaterie, tedy ), cca 60 cm, na jednom konci mají klasickou utahovací automobilvou akusvorku a na druhém konci velkou krokoscorku z těch starovacích kabelů. V autě pak položím tuto baterku přímo na beterku auta a startér pak točí jak v létě. Krokosvorky pak musí být zakouslé opravdu silně.
Pozor při manupulaci, zkrat baterie má velmi velkou energii a klidně vám může podpálit auto či vás zranit, proto v kufru mám vždy kabely uložené odděleně, nikdy je nenechávám na baterii a ideální by bylo mít na kontaktech baterie plastové čepičky. Stejně ta při manipulaci při startu je třeba být opatrný, aby nedošlo ke zkratu a mít velmi dobře barevně odlišenou polaritu jak na kabelech, tak v autě, aby napřiklad v šeru jste zkratem, nebo přepólováním neudělal víc škody jak užitku.
Jezdíme POUZE krátké trasy, téměř denně, ale v kuse max. 10 km, někdy se startuje jen na popojetí. V obou autech vozíme trvale kvalitní startovací kabely. Vozit si i náhradní baterku mi přijde jako blbost - ještě se nestalo, že by mi někdo nepomohl, nebo že bych odmítl pomoci já. Mockrát jsem i pomáhal tlačit - a šlo to, vůz odjel.
Preventivně obě baterky doma dobíjím. Parkuji na svém pozemku, venku zásuvka a nabíjím přes zapalovač střídavě oba vozy - dobíječ je trvale napojen 365 dní v roce, jen jej připojuji jak které auto přijede. Cca 1x za měsíc pak nabíjím několik hodin velkou nabíječkou. 1 x za rok baterky vyndavám z auta a kontroluji hustoměrem, po cca 3 letech dolévám destilku, baterky jsou v provedení se zátkami. V ve Fordu táhne originál baterce 15 let života, v mém autě jsem měnil Akumu po 10,5 letech.
Moje zkušenosti-funguje-li nabíjecí soustava,pak není třeba nabíjet baterii,dokonce ani na sterém dehtu (P405 GRD-1,9d47kW) nebylo nutno vyndávat a nabít baterku,jen před zimou a po zimě kontrola hustoty elektrolytu ,krátké městské jízdy do cca 4-5km! A vydržela i přesto,že bylo nutno žhavit dle teploty až 4x v mrazech (motor cca 1 000 000km!)
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.