Nejste přihlášen/a.
Ahoj, když chci odrosit přední sklo nebo přitopit klimatizací, tak musím čakat třeba i 5 nebo více minut než se začne z klímy reálně řinout teplý vzduch. Má někdo představu, čím by to mohlo být, třeba nějakou pojistkou, dotykem nebo co já vím.. nebo je nutný servis? Díky za rady.
a) Klimatizace netopí. Topí se odpadním teplem motoru přes chladící kapalinu, tak jako u aut bez klimatizace. V zimě to může trvat klidně i 10 minut, než auto začne topit.
b) Pokud teplota klesne někam k 0 °C, tak řidící jednotka klimatizace nedovolní spuštění kompresoru a nelze tedy použít klimatizaci k odrosení oken.
já topím tak že zapnu tlačítko "econ" a nastavím si teplotu na 21 stupňů a nasměřuji proud vzduchu na čelní sklo, za jízdy mám na digi kliamtizaci intenzitu proudění - 4 čárky , je to akorát
je možné, že máte zatuhlou klapku, která mění směr proudění vzduchu
nevím zda máte skutečně probém s klimatizací nebo nevíte jak ovládat topení
z puštěný klimatizace by teplej vzduch jít neměl a teplej vzduch většinou fouká až po ohřátí vozu
takže pokud se ti rosí okna tak nejdřív kontrola popřípadě výměna kabinovýho filtru ,a poté kontrola správné funkce klapky jenž ti přepíná vnitřní a venkovní ventilaci
kabinový a pilový filtr je to samé
Takže abych neumrzla v autě, tak musím vzít nejspíš domů chladící kapalinu, zehřát ji na vařiči, nalít zpět a teprve jít do auta :D..Nebo nějaký externí přímotop :D
V autech je nejčastěji teplovodní topení. Musíte čekat, až se ohřeje motor. U naftáků to trvá déle díky jejich účinosti. Benzínové se ohřejí rychleji.
Do aut se dá namontovat tzv. bufík (nezávislé topení). To si naprogramujete a půl hoďky před nástupem do auta lezete do vytopeného a příjemného prostředí.
Nebo se prodává takové čerpadýlko, které se vřadí do okruhu chlazení a v tom čerpadýlku je spirála jak v rychlovarné konvici a taktéž ohřeje chladící kapalinu. Nutné je mít auto u baráku a prodlužovačku s 230v.
Nebo rada zadarmo. Dokud ručička teploty nestoupne na provozní hodnotu, tak nefoukejte fukarem ventilace. Ono to topení funguje stejně jako chladič na masce auta. Když budete hnát ledový vzduch na radiátor topení a pak do kabiny, tak první teplá voda z motoru se hned ochladí = zbrzdíte nástup teploty motoru a budete čekat na teplo déle.
Pro pochopení termostat je kohout vody na ten velký chladič před autem a pokud motor nedosáhne provozní teploty 85 - 95°C, tak tam vodu na chladič nepustí a obýhá jen motorem a topením v autě. Pokud topení pustíte naplno, tak motor chladíte vzduchem z venku a to nepatrné teplo pouštíte do kabiny, ale ráno při vymrzlém motoru netopíte a motor brzdíte v ohřevu
dokud ručička nestoupne, tak nefoukat topením...
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.