Nejste přihlášen/a.
Doporučte,vyjmenujte pár aut s vyšším podvozkem.
Kamarádka potřebuje auto na chatu,kde je příjezd náročný.Svůj dosadný terréňák prodává,je pro ni velmi drahý provoz,pojištění atd.Děkuji.
Asi nejlepší pro toto bude Suzuki Jimny s benzínovým motorem 1.3.
Nenáročné a leze to skoro po zdi.
Suzuki Jimny není velké auto. Je to vysloveně malé auto. Mají ho v oblibě třeba myslivci, protože dojede v lese až k posedu a v zadu je místa tak akorát na flintu.
To jsou strašně velká auta !
Jediné za menši a vyšší podvozek se může považovat max.Hyundai Tucson,ale hledáme menší... velkého mamlasa má a chce se ho zbavit.
Suzuki Jimny a velké auto? menší terenní snad ani neexistuje ,teda pkd se nevezme v potza starou pandu či nmarbelku 4x4!
Jen malý poznatek-kolega citroenář.BXman ,dlouhá léta jezdil právě c-BX a téměř se všemi osobními s výjímkou BX do garáže bez dření podvozkom nezajel-skoušel od Favotitu po Oktávku,od VW,rodina fordů .se soudobých (cca2-4? roky zpět ) vyhrál Ford Fusion!Splňoval -trošku vyší podvozek,vyšší posez-ani velké ani malé!Osobně jsem zatížen spíše na větší ale díky průchodnost nedám, dopusti na Citroeny s hydrem-BX a nyní Xantie-kde neprojede (drhne spodkom i stařičká škoda 105-120 tam projedu bez problému díky možnosti zvýšení světlé výšky
Zdravím,
vyjmenovat auta s vyšším podvozkem vám moc nepomůže, protože většina dnešních aut z těch, která se tváří, že jsou vhodná do terénu a mají "vysoký" (dnes už se za vysoký povozek považuje i 15cm, což byla pře ještě pár lety lidvě řečeno "žehlička") podvozek (typicky snad všechna tzv. SUV) neprojede ani to, co kdysi bez problémů projely vozy Moskvič řady 408/412/2138/2140, Trabant, Wartburg či FIAT 125p (na listových perech vzadu) a další (kromě škodovek řady 105/120, protože ty si taky lehly "na břicho" (přesněji na olejovou vanu) téměř na jakékoli nerovnosti).
Takže vám nezbývá než definovat, co je to "náročný příjezd" (např. rovina, ale hluboké vyjeté koleje, cesta s hlubokým blátem, kluzký terén do kopce apod.) a pak se dá teprve hledat auto. Na tzv. polňačku dnes musíte mít SUV a na cokoli jiného kromě silnice už jedině poměrně finančně náročné terénní auto (4x4 s redukcemi a pod.)
diky diskusi jste se trochu odkopala, imho reseni jsou tyto auta
honda crv lookautophoto.com/...
s1.cdn.autoevolution.com/...
suzuki vitara
testdrive.bg/...
roadsmile.com/...
Za mne Jeep.
Starší Jeep pochopitelně , nebo to má být nové?
Kupodivu mě se na pohled líbí i Duster , ale jestli je to pravé ořechové nemám vyzkoušeno.
Tak tedy takové šidítko - Daihatsu , daihatsu.com/... kámoš má Ferozu a vyjede s ni v podstatě hodně .
taky chtěl prcka
no jo je to o zvyk , ale kdyby bylo vevnitř tak už tam nedáte ani nákup na neděli
Ten Terios malý je sympaták,ale zezadu zase to kolo to je jak pro hajnýho,ne pro ženskou,ach jo
Záleží taky na tom, co s tím chce vozit. Já osobně nedám dopustit na Jeepa, ale jeho provoz nepatří mezi nejlevnější. Před časem mě známý vozil po lese malým Suzuki - Samurai. Majitelé pětilitrových Jeepů si z něj dělali srandu, ale jen do doby než dokázal projet i to, kde neměly Jeepy šanci. Je to auto jednoduché a malé (rozměrem bych přirovnal k Trabantu), takže na větší náklady nic moc. Do terénu a do lesa ideální.
Osobně s Pandou zkušenost nemám, ale podlo toho videa teda nic moc. I když na náročnější příjezdovou cestu k chatě asi dobrý.
Propagační video o ničem. Proč myslíte, že v 1:35 nebyl celý záběr vyjetí do kopce? No protože v místě střihu začalo autí couvat Jinak náročný terén tam nikde nevidím, betonovej polygon, kde se záběry dělaly na několikrát. Jak často po takovém terému člověk jezdí? Nasypte tam trochu písku a to bude jiná.
Šotoliny a beton polygon, kromě nájezdu do krpálu tohle jde projet s většinou osobáků... Ten krpál je testovací kam až dojede, tak asi bude postavený aby nahoru nevyjelo nic (nebo V3S
Panda 4x4 plnohodnotný offroad opravdu neni, ale projede docela dost, Italové s tím jezdí po těch jejich silničkách v horách. Je to spíš auto na ježdění z horské vesnice do města na nákup atd., ale dá se i dělší cesty. Motor 1,3 nafta je hodně dobrý.
Nejsem si jistý, že zrovna tohle je dobrý tip - díky 4x4 to sice vyleze ledasco, ale ale sedne si to na břicho na prvním větším hrbu, protože je to nízké. Nevěřil bych, kdybych neměl osobní zkušenost, že tam, kde jsem projel s vysokou předokolkou, se nechytala nízká 4x4, protože si sedla na břicho na vysoký sníh.
Problém je, že nechce velké auto a NIVA je asi už předpotopní a do města se nehodí (přeci nebude jezdit jen po lese).
Jinak Patrol, Navara, X-Traill, Frontera.
Hlavně kvalitní zimáky.
Pozn.: I Favoritem se dá lecos projet (blátivé lesní cesty, brody,...). Limitováno je to tím břuchem, aby si nesedl.
Přesně - paní chce malé auto do obtížnějšího terénu (co je to obtížnější terén se můžeme jen domnívat, zatím to nevíme, ale pro dnešní osobní auta dá se říct že každý kromě asfaltové silnice) s nízkými náklady. Což jsou na dnes vyráběná auta hodně protichůdné požadavky a dá se říct, že ani jedno auto na trhu jim neodpovídá.
Pokud tam má paní polňačku bez větší děr či vyjetých kolejí, tak třeba to osobní 4x4. Pokud už tam jsou trochu díry či malé vyjeté koleje, tak nějaké SUV (třeba ta Dacia Duster), ale tam už taky není levný provoz a ta auta nejsou moc malá. No a pokud je to opravdu nějaký náročnější terén (díry, koleje, bláto), tak už jedině klasické terénní auto, z nichž nejlevnější (a nejméně nákladný na provoz) je ta NIVA, pak už nákladnější je Jimmy nebo Samuraj a pak už samá velká a na provoz finančně náročná auta.
Jel jsi někdy v Samurajovi? Asi ne protože tohle auto je opravdu jen na rozbité cesty a do terénu. Na silnici se vysloveně trápí a jízda v něm je za trest. Škoda 120 je proti tomu limuzína. Je to taková malá V3S.
To nebyl útok. Myslel jsem to dobře.
Zadání znělo, že potřebuje vyšší auto pro cestu na chatu. Samurai je ale čistě auto do terénu. Takže majitelka bude 99% cesty trpět, až těch pár metrů u chaty konečně využije jeho vlastnosti. Když říkám trpět, tak to myslím opravdu. Něco jsem s tím najel a to auto patří na polní cestu. Na asfaltu nemá co dělat. To není ideální auto pro ženskou, co to chce na vyjetí k chatě.
Nejel, jezdili tady s ním ještě nedávno lesáci (nebo myslivci či co to bylo za zelené mužíčky) s vlekem do lesa.
Jinak - co jsem napsal nepravdivého? Malé auto do terénu, s finanční náročností větší než LADA Niva a menší než velká terénní auta. Odpověděl jsem přesně podle zadání otázky. Jestli si tazatelka vybere variaci na P V3S nebo cokoli jiného (moc na výběr nemá podle požadavků) je na ní.
Ale jo, já to beru. Proto jsem taky předtím vypsal možnosti od A do Z - nevíme nic o cestě k chatě kromě toho, že je to obtížný terén. Jenže to je v dnešní době docela relativní pojem (doba aut, se kterýma se dalo jezdit jako po asfaltce, tak po poli, je dávno pryč) a dnes doporučují i na obyčejnou polní cestu SUV a na polňačku, kde dřívo projelo skoro všechno z osobních aut, už dnes nestačí ani SUV, ale musí to být auto označené jako terénní.
Jako perličku 2 videa
at zkusí tohle dneska někdo s osobákem - i SUV by mělo problém
a tohle je i pro čistokrevný teréňák dost silné kafe a a všemi opovrhovaný Moskvič to zvládnul taky
Přesně tak,jede 160 km po silnici,aby pak 20 km jela v do chatové polohorské krajiny a o tom to celé je.
Paní má Terracan SUV a jezdí draze,takže nenabízejte podobná auta,chce se to "vyměnit" za opakuji autíčko malých rozměrů ale s vysokým podvozkem,žádný koráb.Je zbytečné spekulovat kolik lidí bude jezdit a kolik chce utratit a jaká je cesta,prostě tak asi.Děkuji za pochopení dotazu a super návrhy a typy.
Mýlíte se, pane kolego "gumid". Niva je do města to naprosto nejideálnější auto. Vysvětlím vám proč. Je vyšší, takže se do ní dobře nastupuje a vidíte přes střechy běžných aut. Je krátká, takže se s ní dobře parkuje a je z ní výborný výhled, takže víte, kde začíná a končí. Ve předu i vzádu má lité U profily, které slouží jako výborný parkovací asistent. Když to udělá "tuk", tak víte, že musíte buďto jet opačným směrem, nebo zařadit redukci. Díky tomu také neřešíte prasklé plastové nárazníky a další plastové svaly, za desítky tisíc. Má stálý náhon na všechna kola, tudíž na obrubníky všechna kola najíždějí a nejsou jen vytlačovaná. Nevýhody, jako větší valivý odpor a aerodynamika se v těch pražských zácpách jeví jako nepodstatné. Se spotřebou se vlezete do 9 litrů. Vnímání okolních řidičů je více ostražité, protože si řeknou "starej krám, radši mu uhnu".
Má však i drobné nevýhody. Rozhodně to neni masturbátor pokleslého ega a prdelka buzeranta si nejspíše bude také stěžovat. I když na těch pražských cestách to zase v porovnání s jiným teréňákem, neni tak zlé. Jo a ještě jeden zásadní, ale opravdu zásadní problém: má malý popelník a nedá se doň odložiti dýmka.
Chlapi neblaznete,
nabizet zene predpotopni nivu jako vhodne auto na jezdeni je nesmysl.Tohle auto ma sve opodstatneni nekde v Rusku,ale ne u nas na jezdeni po silnici.Tohle auto svym komfortem,bezpecnosti a a ochranou proti korozi zustalo v 70 letech a spolehlivost novejsich typu s 1,7 je taky mizirna.Do terenu idealni,na silnici naprosto nevhodna.
Moc svým příspěvkem asi neprospěju, ale povím názor ... Dnešní SUV nejsou teréňáky. Jsou to imitace na provoz po silnici. Jistě se kdekdo ozve, ale tohle je můj názor. A když budu hledat vhodné auto, je mi jedno jak je to auto vysoký, raději se ohnu a kouknu kde to má diferák nebo vanu - jak totiž na to v terénu sednu, zjímá mne už jen mobil pro vyslání SOS. Nevím kudy dáma jezdí, ale viděl jsem Suzuki Vitaru u lesáků a klobouk dolů - průchodnost dobrá. I cena a komfort. A na mašině (žádná Jamaha nebo Suzuki, ale Jawa 350 se side a pávem) jsem se synem (Jawa 250) projeli Rumunsko. A jak tam používají svá Ara a kudy s tím jezdí, každý den do svých domků v horách, tak to klobouk dolů, to projede všechno. Výbava sice spartanská, ale to je auto dříč, žádná voňavka či leštěnka .Terén je o technice, o řidiči - při vší úctě k dámně - a o štěstí. A dobré gumy které podrží i do boku, kdo nevěří at si do toho sedne a projede napříč svahem po morré nebo pomrzlé trávě, to je snad horší než bahýnko. Jezdím s Gazem 69M sobě pro radost, a myslím že vím vím co terén je. Tak že za mne Aro nebo Suzuki... a asi bych se zeptal lesáků co oni na to. A taky - za kolik.
Zdravím,
jelikož jsem taky řešil podobnou situaci dovolím si Vám poradit.
Záleží samozřejmě co od daného auta očekáváte a kolik jste ochotna investovat .
Odvažuji si tvrdit ,že dát 800 000 Kč za Hyundai Tuson (podle mého názoru) HNOJ dai - předražený korejský šmejd
je pardon Blbost . Tedy buď nový nebo lehce ojetý Duster samozřejmě 4x4 je skvělá ne - li výborná volba.
Cena nového Dustera je +- 385 000 Kč, ojetého 45,50,90 tis. km 270 000 Kč.
No a poslední nejméně nákladná možnost pořiďte si (jako já) Škodu Felici 1.3 MPi 50 kW +- 15 -20 000 Kč dejte si čipnout motor v Cimbu autosport http://www.cimbu.cz/index.php?page=contact&lng=cze za 3630 Kč z 50kW Vám ho vytáhnou na 61,5 kW tzn. 1 kW je 1,36 koně takže místo 68 koní Vám bude pod kapotou Feliny cválat 83,5 koní. Pak budete potřebovat jiné tlumiče které mají uložení pružin výše.Dále sadu gum pro zvýšení světlosti - natočí se mezi závity a nedovolí jim tolik sednout .A také podložky pod tvrdší péra od značky Weitec ...dostanete nádhernou světlou výšku 220 mm - 22 cm celkově vás tato úprava " pochopitelně" v autorizovaných servisech vyjde na 50 000 Kč +- 5-8 000 Kč
zmiňujete se taky,že auto potřebujete na chalupu ...jelikož nevím jaké tam máte cesty doporučuji (kryt olejové vany) je to - kus hrubšího plechu který olejovou vanu chrání před proražením. Tímto kouskem byly vybaveny policejní Felicie ...ale kde je teď hledat? Když jsou už nejmíň 10 let po výslužbě? Ten kryt - kus hrubšího plechu Vám na spodek auta navaří jakýkoli šikovnější zámečník ... s tímto vším vybavením se na chalupu dostanete vždy z vlastní zkušenosti (se sněžnými řetezy i v 15 cm sněhu) ..jo abych nezapoměl doporučuji na zimní období auto vybavit legendárními protektory VRANÍK - zvýší světlou výšku o +-5 cm http://www.az-pneu.cz/vranik-or32-protektor-165-80-r13-id66880 no a tyto poslední tvrzení podkládám těmito údaji : předem doporučuji si obědnat časopis SVˇĚT MOTORŮ 1/2014 na čísle 225 977 111 ... v tom časopise je více o tzv. polní Felicii +
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.