Nejste přihlášen/a.
Dobrý den,
potřebuji poradit. Mám nejspíš vybitou baterii v autě. Nabíječku mám. Potřebuji poradit jak postupovat. Zda musím odpojovat (nebo mohu nechat zapojeno) autobaterii i když ji nechám v autě? Auto Saab, diesel
Díky
Napřed si zjistěte stav baterie, buď někde v servisu, u nás to dělá i obchod s autodíly, nebo nabít a dát žárovku a nechat vybíjet. Ale asi na to nejste vybaven technicky ... Neodpojuji při nabíjení ničeho, ale nic vám v tom přece nebrání a tak bych se neptal, postačí klíč, předpokládám desítka a máte klidné svědomí. Pokud by se něco stalo, nemusíte nikomu zde nadávat!
opicak, to je třeba upřesnit, ano, o některé, nepodstatné údaje se přichází, možná rádio atd.
Dnes se odpojování baterie nedoporučuje. U mnohých aut se po připojení baterie neobejdete bez diagnostiky.
To je pravda, ale chce to bezpečnou nabíječku,. Mám doma model historický a ten pumpuje do aku až 19 V při 3A, což elektronika v autě ráda nebude. Také mám nabíječku C-Tek a spokojenost (i LIDL nabíjčka se dobrá volba).
Též jsem něco podobného řešil. Akumulátor mám v autě už sedm let a jednoho dne jsem na ní naměřil jen 12,30 V po týdením stání. Nechtěl jsem akumulátor odpojovat od elektroniky, tak jsem hledal nabíječku, která elektronice neublíží. Nakonec jsem koupil CTEK, která dává 14,4V (stejně jako alternátor) při 5A. Nabití proběhlo bez problémů a lze ji ponechat připojenou v udržovacím režimu. Pouze v případě dobíjení v rekondičním režimu se musí akumulátor odpojit, protože dává nabíječka napětí tuším nad 16 voltů s vyšším zvlněním, což může elektronice ublížit. Tento rekondiční režim se ale používá u silně dlouhodobě vybitých akumulátorech, což je ovšem už pozdě na jeho záchranu - sulfatace atd.
Ještě jednu vychytávku bych měl: pokud máte obyčejnou nabíječku a musíte akumulátor odpojit, tak já bych to řešil tak, že si půjčím od někoho akumulátor, který připojím paralelně k akumulátoru v autě, který pak můžu s klidem odpojit a dobít a neztratím tak napájení elektroniky. Ovšem háček je v tom, že vám akumulátor asi nepůjčí ten, co má auto s palubním počítačem.
U nabíjení záleží, jakou máte nabíječku. Jestli je to obyčejná bez automatiky, tak nemusíte nic odpojovat.
Já mám procesorovou rychlobabíječku a ta se nejdříve musí připojit k akumulátoru, pak teprve zapnout. Akumulátor se musí odpojit.
Stalo se mi, že mi při rychlém nabíjení pod automatikou odešel alternátor. Tak raději odpojuji.
Pokud potřebuji nabít baterku,tak ji odpojuji,ale to bylo naposledy před třemi roky,pak jsem dal novou a OK.A proč odpojuji?Asi těžko bych táhnul celé autí do 5ppaneláku a táhnout kabel skoro 50m a přes silnici?no to nevím-někdo by jej i přes to že je pod proudem usekl!Ale mít auto v garage tak bych neodpojoval.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.