Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Při 160km/h vibrace ve volantu, klepání

Od: petrasek odpovědí: 15 změna:

Dobrý den na svém voze VW Golf 4 TDI dlouhou dobu pozoruji určitý problém. Jakmile jedu kolem 160km/h vibruje volant něco jako když jsou nevyvážená kola. Plno lidí mi říkalo to sou nevyvážená kola, ale myslím, že ne. Tento jev se děje jak na letních pneu, tak i na zimních, mám dvě sady kol pro upřesnění každý na alu discích a před zimou vyvážené. Pujčil sem si i od bratra alu projev uplně stejný. Takže kola bych vyloučil pro upřesnění.

Prosím o radu co by to mohlo dělat nebo bejt špatně. V servise nic výrazného nenašli prej. Silentbloky jsou prej v pořádku minulý rok dělány takže ještě prej OK, dle STK nikde nejsou žádné výrazné vůle a brzdiče brzdí stejně takže se vrací, ale znáte STK ty sou rádi, že Vás maj z krku a vypláznout další peníze za servis a bejt bez auta aby zjistili, že se jim to jeví OK nechci. Takto bych tam šel s tím aby překontrolovali určité věci. Děkuji za každou radu

 

 

15 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


4x

chce to pouze vyměnit tu součástku mezi volantem a sedadlem


doplněno 08.11.15 08:06:

Jakákoliv maličkost na nápravách může být při vyšších rychlostech příčinou - kola, kosti, načaté klouby... nejlépe se vůle v čepech apod. zjistí na STK - na zvedáku v servise s tyčí v ruce nic pořádného nezjistí.

Mé první vyjádření však je stále aktuální - I když jezdíte rychle tam, kde je to možné, ptát se na závadu na webu místo zajetí do servisu hovoří za vše.

 

albatros498022*

2x

Špatně bude ta rychlost, pokud vím tak max 130 na dálnici.

sef*

130 na dálnici jezděj snad jen důchodci :D

 


2x

Ale třeba jezdí v německu.Nemáte na discích bezpečnostní šroub?Může být v háji i homokloub.Kola vyvažoval stejný pneuservis,většina jich vyvažuje na 5 gramů a né na nulu


doplněno 07.11.15 23:13:

Tak poloosa je tyč opatřená klouby,myslím že myslel ten kloub.Může trochu házet i kotouč možná ta převodovka.Je to takové o zkoušení,ale vyplatí se to u min.10 let starého auta?

 

petrasek

ano fakt sem tu čekal na experty s tipem max 130, jezdíte jak šílenec a ohrožujete a blabla takže pro Vás pánové jezdím dálky služebně do Německa kde na dálnici není stanoven limit a silnice jsou narozdíl od v ČR lepší takže rejpálkové odmlčte se od tohoto tématu a dále nekomentujte pokud nemáte radu k tématu prosím.

bezpečnostní šroub na kolech nemám. Letní byly vyvažovány v ČR a zimní sem přezouval v DE. Bratr netuším kdy naposled vyvažoval kola, ale je divné že by to dělalo u třecha sad disků? Homokonitecký kloub by se snad projevoval určitým lupáním při plném rejdu nebo se pletu? Nejsem mechanik takže vážně nevím. Dnes sem byl v DE služebně jiným vozem a stavil sem se v rychlo servisu kde mi mechanik řekl, že by to mohla být závada na poloose, ale nevím zda myslel homokinetycký kloub nebo celou poloosu a nebo říkal něco ohledně převodovky což sem moc od něj nepochopil jak myslel?

martina4*

Dobre jsi jim to nandal tem rejpalum, urcite jsi mene nebezpecny na dalnici v Nem.nez oni v obci v 50ti kilometrove rychlosti. Sam dobre to vim, taky jezdim do Nemecka casto. Martin

Mas to original disky? A kdyz v tech 160 slapnes na brzdu, nerozvibruje se to jeste vic? Teoreticky by to mohly byt klouby na poloosach. Jestli s tim chces laborovat tak bych asi sehnal komplet poloosy.

 

pepa*

0x

Při tak velké rychlosti se už nevyváženost neprojevuje. Rychlost vyvažování je kolem 100 km, kdy se rezonance kola projevuje nejvíce (horizontálně při 90 km/hod a vertikálně při 112 km/hod.).

Možná by mohla být chyba v nábojích kol po nějaké kolizi s obrubníkem. To je ale jen dohad.

 

petrasek

Na letních je středící kroužek, zimní jsou přímo originální kola. V českém servisu a na STK mi nic prý nenašli. Jak přesně by se teda projevoval ten kloub? Bohužel splácím hypotéku na barák a proto bych raději opravil jinak spolehlivý vůz než kupovat jiný kde nevím co vše bylo udělano atd.

Takže kdybych s autem zajel do servisu a popsal svuj problém s tím, že mám podezření na kloub či poloosu možná by mohli oběvit příčinu? Jediné právě co vím, že když sem vůz kupoval původní majitel říkal, že převodovka trošku hučí, ale je bez problému. Já osobně hučení moc nepozoruji, ale nejsem v tomto směru zkušený takže nevím.

 


0x
Chce to projit poradne napravu. Neco tam bude. Jinak u golfa 4 pri 160 to nebude nikdy jezdit jak superbu.
sef*

Jel jsem s oběma, a takovej rozdíl bych v tom teda neviděl.

 

fik

0x

Jednoduše,někde máš vůli,může být třeba i jen lehce zvlněný kotouč,malá vůle na čepu,vychozený homokloub,horní uložení tlumičů. Chce to někoho kdo se vyzná aby to určil. V téhle rychlosti i malá vůle může udělat velký problém,předně pokud chceš porušovat zákon a ohrožovat ostatní,aspoň si dej to auto do pořádku aby jsi ty ostatní ohrožoval o něco méně. Mám felicii,před rokem jsem byl v německu kde na to jde legálně a vzhledem ke stavu dálnic i celkem bezpečně šlápnout,jel jsem přes 170 a nikde se nic neklepalo,takže v pořádku to nebude

 


0x

Aby jste vyloučil nevyváženost kol, postupujte takto: Pokud jsou kola dinamicky nevyvážena, projevuje se to vždy jen u konkrétních (kritických) otáčkách nevyváženého rotujícího kola. Ve Vašem případě při rychlosti 160km/hod, případně v nějakém rozsahu okolo této rychlosti. Pokud se vibrace nevyskytují při nižších rychlostech a rychlosti vyšší než jsou kritické otáčky (u Vás 160km/hod.) je jisté, že je chybné – nedokonalé dinamické vyvážení. Dynamicky nevyvážený rotující předmět se vždy projeví vibracemi v konkrétním ohraničeném rozsahu otáček rotujícího předmětu. Aby vibrace neměly nežádoucí následky, je nutné vbždy překonat kritické otáčky co nejrychleji.

-miro

 

asd1

0x

3 sady kol = vyloučil bych kola tj. vyvážení, kleplý ráfek, boule na pneu atd.

Poloosa to být může, konkrétně vnitřní kloub poloosy. Obvykle projevuje vibracema v tahu, při 160 i při stálé rychlosti tah je, mělo by to mizet při ubrání plynu neby vykvaltování...

Zavěšení kol = silentboky, čepy - údajně OK, tak bych šel po té poloose... Pak náboj, pokud lehce "šmajdá" tak by to vibrovat mohlo, to platí i pro křivé kotouče. Mohla by to být i nečistota na dosedací ploše pro ráfek, pak by kolo "šmajdalo" (ale málo pravděpodobné, muselo by to být větší a toho by jste si všiml při výměně kol...

Je otázka jestli místo hledání nebude lepší rovnou vyměnit auto...

 

petrasek

Tak děkuji za rady. Až bude nějakej peníz navíc tak to dám do servisu v Německu. V servisu v ČR už po zkušenostech moc nedůvěřuji.

To z tou poloosou zkusím jak tu píšete. A pokud je vibrace ikdyž v těch 160km/h vyřadím na neutral a vibrace jsou stále cítit do doby než auto spomalí značí to co? Dejme tomu poedu 160-170 km/h vyřadím a než rychlost klesne na cca 150 km/h jsou vibrace a pak už ne? Kola, náboj?

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]