Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Výměna převodovky Škoda Favorit

Od: lantros7® odpovědí: 12 změna:

Zdravím.

Jak moc je složité v domácích podmínkách vyměnit převodovku na voze Škoda Favorit?

Díky za rady.

 

 

12 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


1x

Ale chlapi na favoritu speciální přípravky a nářadí?Tam je největší problém povolit tu poloosu asi 30 velký ořech a pořádná trubka,jinak klasika 13,17,19 šrubovák,kladivo.Hever dávám ob.nůžkový-větší možnost snížení,zdvihu.Jestli jste to už dělat tak postup je ten samí akorát na favoritě je spoustu víc místa.Když to bude dole tak tu spojku aspoň omrkněte a ložisko bych vyměnil určitě.Středící trn jsem nikdyy nepotřeboval stačí dobré oči


No,když sem to dělal na lantře,tak sem si to vždy hodil na pupek,a plazmo po zádech tam i zpět.

Ložisko,přítlačák i lamelu od feroda, mám připravenou.

Vyměním už i tlumiče.(původní monroe,bůh ví jak dlouho).

 

nazgaba

0x
Ahoj zalezi jak je kdo zrucnej. Jsou taky zapotrebi nejake pripravky. Garazmistr ti to udela za trojku i s komplet novou spojkou

Zručnej sem.

Vyměňoval sem převodovku na Hyundai Lantra 92.

Jen mám pocit,že to bude něco jinýho než ta lantra.

Jo asi to bude jednudušší.Když jsi udělal naLantře,ta fáčko půjde líp.
doplněno 03.11.15 15:47:

Fíku nevím ale Rambo nejsem a sám jsem toto dělal na vícero typech-prvně na naftové Ibize 1,7 pak na š105, na P4O5 GRD,C-Xantie a VŽDY sám!středicí trn netřeba jde měnit převodovku ne spojku!Dělal jsem spojku na ibize,na pežotu a 2x na xantii-jednou bez a jednou s trnem-je to o fous jednodušší ale pokud se použije hlava tak není nutný!


doplněno 03.11.15 15:49:

Navíc tazatel píše že dělal toto na jiném takže na fáčkku to bude hodně lehčí stačí se juknout pod kapoty obou aut!

 

fik

0x

Tak samozřejmě musíš mít vybavení(pořádná gola)klíč na povolení poloosy,očkové klíče,hydraulický hever,středící přípravek na lamelu spojky,pak už jenom pomocníka a dobrou náladu,není to nic složitýho. Problém může být trošku s montáží nové převodovky,přece jen neváží 5 kilo a bez pomocníka ji tam asi sám nenasměruješ pokud nejsi rambo.většinou je ještě potřeba mít připravenou golu na pootočení z motorem aby lamela dobře zaskočila na drážkování hřídele

gumid

Lepší je mít v převodovce v difu kus starého kloubu poloosy a pootočit s ním, aby lamela sedla než točit s motorem. Je to lehčí. Převodovku není za co chytat, tak já jsem jí omotal opaskem od kalhot a za něj zvedal jak jsem chtěl a taky nejsem rambo (spíše ajták).

fik

Jednou jsem viděl video z rally jak opravují závodní feldu,jenom na heveru,převodovku jednou rukou borec nandal,to jsem zíral s otevřenou pusou. Vidíš s tím kloubem to taky není marný,ono jeden i zůstat musí,jinak se může pohnout diferák


Mám náhradní převodovku v tomto stavu.

 


0x

Snažší výměna převodovky, než na Favoritu snad ani neexistuje. Favorit byl nádherná autohračka. Jeden kloub v diferáku je důležitý, abyste neměl problém s polohou planetových kol. Převodovka je lehká, pokud je zvedák na auto, tak to jde samo, pokud to děláte na zemi, zvednete ji shora na laně nebo nějakém popruhu, jak bylo výše napsáno.


Matně si vzpomínám na lantře,že jsem nic neodmontovával z motoru,a ani sem motor nepovoloval na spuštění.

Převodovku sem shodil po demontáži na pupek,vyplazil se ven,hodil si tam druhou,a zase zpátky.

Celé to trvalo,se šroubováním kola asi 2 hodiny.

 

ok5wuri

0x

U Favorita ještě více místa.


 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]