Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Olejový filtr felicia-dotaz pro znalce

Od: fik odpovědí: 15 změna:

Ahoj,přijel za mnou známý na výměnu oleje,má feldu 1,3 MPi,olej koupil dobrý,mogul 10W-40 extreme,v tom bych problém neviděl,ale jeden zádrhel vidím ve filtru,v prodejně mu řekli že na feldu už nemají,ale že mu tam bude bez problému pasovat z 1,4 8v fabie,tak jej koupil,filtr je na pohled naprosto stejný,rozměrově,závit,stejný kroužek,stejné otvory,na pohled k nerozeznání,i číslo je stejné až na to že feliciácký má na konci písmeno F a tenhle G,to je jediný rozdíl který jsem zaznamenal. Co to znamená to písmeno na konci? Namontoval jsem jej tam a normálně funguje,kontrolka zhasne okamžitě,žádný problém jsem nezaznamenal,ale radši se ptám,auto má opečovávaný a nedad bych aby se mu s tím něco stalo, Nemělo by,felda 1,3 MPi a fabie 1,4 MPi 8v jsou téměř identické motory,ale stejně jistota je jistota

 

 

15 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

ctenar*

0x

Nevim, proc ma Skodovka pro stejne dily jina evidencni cisla. Uz jsem si toho vsiml drive u jine soucastky.

V kazdem pripade prodejci i vyrobce (alespon Purflux) ty filtry 047115561F a 047115561G povazuji za stejne - v obou pripadech vraci vyhledavac vyrobce filtru model LS922.


doplněno 26.10.15 13:43:

Koukam jeste na stranky italskeho vyrobce filtru firmu UFI a tam jim vychazeji 2 jine filtry.


doplněno 26.10.15 13:58:

Omlouvam se. Ten UFI vyhazuje jine filtry jen kdyz se tam zadaji primo modely aut. Kdyz se tam zadaji ta referencni/evidencni cisla od Skodovky, tak jim vychazi stejny model jejich filtru - 23.435.00

fik

Tady jde o koncernové originály,oba jsou naprosto stejné,jak rozměry,tak číslo,až na to poslední písmeno. Myslím si že to taky bude stejné,ale radši chci mít dost informací

ctenar*

Skodovacke filtry pry byly/jsou filtry firmy MANN a ta je opravdu rozlisuje: 047115561F vs. 047115561G

 

gumid

0x

Setkal jsem se Fíku s tím, že tyto filtry mají jiný otevírací tlak na obtok (papírově v parametrech o 0,2 BAR). Obtok se při znečištění vložky otevře dříve. Asi, aby při lajdácké výměně filtrů (zanedbaná serviska déle jak rok a více jak 15000) nepřišla hydrostavítka na zmar a byl na nich dostatečný tlak. Jinak si to nedovedu vysvětlit.

Originál je samosebou MANN w 712/ 43

a jen Felicie ho nepoužívá, takže výmluva prodejce slušná...

fik

A myslíš že by to mohlo něčemu vadit?,on mění olej včas takže s tímhle by problém asi být neměl. Jemu přímo řekli že už se v originále nedělá,což je blbost

gumid

Dělá se stále a mají ho přinejmenším v kellyně. Vadit by to nemělo. Na autorozvody.cz je popsán filtr i s otevíracím tlakem ventilu a tam je onen tuším rozdíl 0,8 - 1,0Bar. Vadit by to nemělo. Ba naopak je lepší tímto parametrem při dnešní kvalitě olejů si filtr dovolí otevřít dříve před ucpáním a obtokem teče nefiltrovaný olej a tím nedojde k nedostatečnému mazání hydroštelů. Díky kvalitě olejů a údržbě auta to ničemu nevadí. Kolikrát UFI a Vika otevřou dříve obtok a nic se nestane (akorát takové šmejdy nekupuji).


doplněno 26.10.15 18:22:

Měl jsem různé filtry rozebrané a ta kvalita tam u MANNu skutečně je.


ctenar*

MANN udava u obou svych filtru W 712/43 (Felicie) i W712/56 (Fabie) stejny oteviraci tlak obtoku - 1 bar.

Odkazy jsem uz poslal vyse.

Uprimne receno jsem zklaman, ze MANN nema na svych strankach vice technickych detailu o svych filtrech


doplněno 27.10.15 03:54:

MANN W 712/43 za 86,-Kc.

rasekvasek*

Felda přece nemá hydroštely,tak je to asi jedno,hlavně že to maže.

gumid

Ale ten samí motor AME je už má.

fik

A jak vlastně jsou řešeny hydroštely na tý fábii?. Jednou jsem viděl oddeklované to vrchní víko a vypadalo to naprosto stejně jak na feldě

vernon
No na vahadlech nebudou
Tak kde by asi tak logicky mohly být, co bys řekl?
fik

Bez obav,už jsem si to našel,jsou u vačky

vernon
Tak hydroštel je zdvihátko, tak jasně že u vačky. Proto mi příjde divné že jsi je u OHV motoru hledal pod horním krytem ventilů.
fik

Ono by to asi teoreticky šlo i pod vahadlo,přece je jedno jestli do hrníčku klepne vačka nebo vahadlo,proto mě to v první chvíli tak napadlo,pak mi došlo že šli asi cestou menšího odporu a než tak složitě předělávat hlavu tak to dali k vačce

 

azawiv8x5

0x

Je to úplně jedno. 1.3 MPI je natolik nenáročný motor na mazání, že mu malý rozdíl nemůže uškodit.

Já teď do feldy dávám polský Filtron za 39Kč kus. Koupil jsem si do zásoby 10ks, abych ho nemusel několikrát ročně objednávat. Jezdím na LPG a měním ho s olejem po cca 20-30tis km. Jak je čas a nálada.Olej používám, co je po ruce. Teď tam třeba mám 15w50, co mi zbyl z motorky. Někdy 5w30, 10w40. Ale nejčastěji nějaký 5w40. Všechny oleje vysoce překračují výkonostní potřebu motoru, takže neřeším ani VW normy.

Příští rok už asi přesáhnu 500tis km, takže mu asi tak špatně nedělám. Zatím jsem v motoru dělal pouze jednou rozvody při cca 130tis km. Olej ani po 30tis nemusím dolívat, tím se dnes nemůžou chlubit ani moderní motory.

Neřešit a jezdit.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]