Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Vymena brzdovych desticek

Od: lopkac odpovědí: 7 změna:
Zdravim, chystam se menit zadni desticky na octavii 1998, bude potreba pak brzdy odvzdusnit nebo ne? Predem dekuji.

 

 

7 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

12.10.15 17:29

0x
Ne

 

 

asd1

0x

Ne, ale nebude od věci spojit to s výměnou brzdovky...

Dobrá rada, ale jen v případě, že by tazatel chtěl jet do Alp. Pro běžné ježdění se nemusí brzdová kapalina měnit tak 5 - 6 let.

fik

To je blbost. I když se ti v běžném provozu brzdy tak nezahřejí že by to začalo vařit(i když je to hodně sporné) tak jde i o to že ten sajrajt co je v brzdičích ničí vše co je uvnitř a mnohonásobně zkracuje životnost brzdového systému. A jak vypadá brzdová kapalina za 5 let jsem se mohl přesvědčit doskrát,je to jen černý sajrajt. V nádobce vypadá krásně ale v brzdičích už je to jen černý sajrajt. Maximálně jednou za dva roky,myslím že těch pár stokorun a pár desítek korun za nové odvzdušňovací šroubky není tak nepředstavitelná investice,za bezvadnou funkci brzdového systému to stojí

trtr

Zdravím, promiňte, ale toto může tvrdit jen úplný neznalec dané problematiky. Brzdová kapalina se musí měnit po cca 2 letech, hraniční jsou roky tři. Kapalina díky hydroskopické vlastnosti táhne vodu. Pokud si necháte v servise přeměřit kapalinu a ta je ok, tak to vypovídá jen o stavu kapaliny v nádobce, nikoliv v brzdovém potrubí u zadních brzd-kapalina necirkuluje-u zadních brzd už může dávno v havarijním stavu. Pozor, servis někdy mění tak, že kapalinu pouze odsaje a naleje novou a v potrubí zůstane to co tam bylo. Ideální je zakoupit pro systém o objemu třeba 250 ml půl litrové balení brzdové kapaliny a tuto systémem při našlapání protlačit-čistění systému.

P.S.: Vždy kontrolujte těsnost a stav pryžových manžet, hadic atd. pokud měníte kapalinu s pomocníkem či v servise, před odjezdem si vždy tzv. "našlapejte", at se na nejbližší křižovatce nedivíte.

fik

Taková výměna kapaliny je zcela zbytečná,hlavní je to jak píšeš v potrubí a v brzdičích,já měním každý rok před zimou,ty dvě stovky za kapalinu na tom už vážně nezbohatnu a mám klid že brzdový systém má to nejlepší. Zároveň s tím spojím i kontrolu,kontrolu stavu všech obložení,kotoučů a bubnů,hadiček a trubek,namažu samostavy v bubnových brzdách,skontroluju těsnost prasátek a ve předu mrknu jak to vypadá pod prachovkou,zkusím jak chodí pístky a namažu vodící čepy. Díky těm dvěma stovkám a dvěma hodinám času za rok se mi úspěšně i na 16 let staré felicii vyhýbají problémy typu zatuhlý brzdič,přibrzďující kola,tekoucí prasátka a podobné věci. Mám jistotu že se můžu na brzdy vždy 100% spolehnout,všechny práce si dělám sám a poctivě.

Taky když se mění nejpozději za dva roky a ten odvzdušňovací šroub se v závitu lehce mázne grafitovkou,ještě nikdy se mi nestalo že bych jej urval

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]