Nejste přihlášen/a.
Ahoj mám fildi 1,6 a je tam asi 12 let lpg. Jezdí super ale někdy na dálnici v plné rychlosti bouchne. Nechal jsem vyměnit tu desku jak jsou svíčky a zlepšilo se to ale občas to bouchne. Nepomohlo ani seřízení lpg. Dnes jsem jel na lpg a měl jsem nízké otáčky. Najednou to trochu bouchlo a motor cukal a nejel. Přepl jsem na benál a trochu to jelo ale špatně. Zastavil jsem a katalizátor byl rudej. Počkal jsem a po chvíli jsem jel. Jenže to byl zrovna kopec kde nešlo zastavit tak jsem ho musel vyjet (asi 3km). Jelo to tak na 1-2 ku. Zastavil jsem nahoře a celej výfuk byl rozžhavenej a auto začalo hořet. Nemám hasičák tak jsem na to stříkal vodu s petky. Uhasil jsem to a znovu začalo hořet. Mávám na auta zastavil jediný kluk kterej mi dal vodu tak jsem to uhasil. Kouřilo to už i uvnitř a rozjíždělo se to. Pak mě přijela přítelkyně odtáhnout ale nešlo to. Ruční brzda je volně jakoby utrhlá a asi je zapeklá. Kola jsou kouslé. A už to nejde ani startnout.
1 otázka je čím to mohlo být způsobeno?
2 otázka je jak tu brzdu oddělám abych to mohl odtáhnout. Je reálné, že to tozhýbu sám. Mám to v Polsku asi 60km daleko. Nechci platit odtah.
Děkuji za rady
1. zapalování nebo podpálený ventily - směs se nezapálí = neshoří ve válci ale až ve výfuku.
2. rozebrat zadní brzdu a domluvit tomu, zvládnout bys měl v pohodě - v nejhorším vymlátíš pakny
bez brzd táhnout jedině na tyči. A i s brzdama je to na tyči lepší.
Je otázka jestli to dávat dohromady nebo odtáhnout rovnou na vrakáč...
Něco způsobuje že směs nehoří zcela ve válci ale až ve výfuku. Asi špatné zapalování nebo jak psal přispěvatel předemnou podpálené ventily. Brzda není problém,tu opravíkaždý,koupíš nové lanovody,vyčistíš,pokud je tam něco špatného tak vyměníš. Horší to bude s tím motorem,pokud je to ventily tak je motor na odpis(nevyplatí se cenově oprava)takže buď nový motor nebo vrakoviště. Pokud je to zapalováním tak vyměnit vše od rozdělovače,cívky až po kabely a svíčky. A pozor může to dělat i řídící jednotka,to ona určuje kdy se směs zapálí...takže to i napíchnout na diagnostiku. A nebo mě ještě napadlo to může být i snímačem otáček,jestli jednotka dostává špatné signály o poloze motoru,může zapalovat úplně jinak než je třeba
Dále zkontrolovat výfuk zda někde tou obrovskou teplotou nepraskl a nejspíš bude špatný i katalyzátor(myslím že takovou teplotu zcela jistě nevydrží)A samozřejmě udělat novou antikorzní ochranu na místech kde se to začalo pálit(jinak ti to tam velmi rychle zhnije)
Pokud už byl výfuk jednou rozpálený do ruda,měl jsi zastavit a už nepokračovat. Když startuješ tak otáčí se motor?
Vypadá to na spečené lanovody. Ucvakni je u zadních kol. Pak půjde auto odtáhnout.
Pokud jde o ten rozpálený výfuk a paroží, pravděpodobně chudá směs. Předpokladám, že nejezdíš na technický benzín.
Právěže spíš bohatá ne? Buď že přebývá hodně paliva které dohořívá ve výfuku nebo že pozdě zapaluje svíčka a hlavní hoření probíhá až daleko za horní úvratí a ve výfuku
"občas bouchne, cuká a nejede" - tohle je spíš nezapálení směsi než chudá...
Nestartuje - pokud hořelo tak kdoví co všechno se stihlo vypálit - kabely, čidla...
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.