Nejste přihlášen/a.
Dobrý den,
mám Octavii 2 103kw, vím, že do těchto vozů někdo dává 72Ah, někdo 74Ah a někdo dokonce i 70Ah.
Chtěl bych se zeptat, která baterie tam sedne nejlépe nebo prostě měla by tam být. Podotýkám, že jezdím denně ale hrozně krátké trasy, jezdím v průměru okolo 8km. Nebyla by pro mě vhodná spíše menší kapacita 72Ah nebo dokonce 70Ah, aby se stačila pěkně dobíjet?
Děkuj za radu.
Zdravím,
sice netuším, kde a jak umístěnou má Octavia baterii, ale celkově se už léta držím jedné zásady a to že vždycky dávám do auta tu nejsilnější (největší) baterii, co se tam vejde (u většiny aut je prostor pro baterii limitován nějakými rozměry) a zatím se mi to vždycky vyplatilo, protože jsem nemusel řešit jestli se baterie stačí dobíjet při krátkých jízdách, jestli zimou ubývá kapacita atd. Navíc jsem vypozoroval, že u větší baterie je snáze vypozorovatelné, kdy sice ještě v pohodě nastartujete, ale už by baterie chtěla dobít (dát na nabíječku) než u malé baterie ( u velké se bude motor při startování točit nepatrně pomaleji, ale nastartujete, kdežto u malé baterie to pořád jde a najednou si už ani neškrtnete).
No a není to spíše naopak? Auto, které jezdí malé vzdálenosti nestačí baterii dobíjet, proto tu nejmenší (možnou) at v pohodě stíhá a ne velkou, která má sice výhody, které píšete, ale bude nabitá vždy tak z cca 90%?
a ještě dotaz k tomu startovacímu proudu, ten doporučujete menší nebo větší, při stylu mého ježdění?
baterku si představ jako palivovou nádrž nebo sklenici vody.
Je tedy jedno, jak velká je, když startér cucne pár Ah z velké nebo malé. Stejně to alternátor musí dobít a je mu jedno, do jak velké baterky. Samosebou za předpokladu, že je OK a nabitá. Na krátké trasy bude problém dobít jakkoliv velkou baterku. Akorát při výměně po zanedbané údržbě ta menší je levnější, ale na stav dobíjení a jízdy to nemá vliv.
Dej tu největší, co se vleze a občas třeba o víkendu, pokud máš auto doma dej na nabíječku (třeba zajeď na zahradu a připoj se. Baterka bude mít lepší kondici a větší životnost.
doplněno 07.09.15 16:46:sleduj Akce LIdlu na internetu. Občas mají nabíječku za 500 a je fakt dostačující a kvalitní. Automatická a bezúdržbová. Je to jak dát mobil nebo notebook na nabíječku.
Jak už tady někteří psali výše - velikost baterie je prostě velikost zásobníku, takže z většího mohu déle odebírat než ho musím zase naplnit.
Když budu mít v autě, které jezdí krátké trasy (tudíž dobíjení nestíhá obnovit plné nabití), malou baterii, budu muset dobíjt častěji (třeba každý měsíc), když tam dám velkou, budu baterii dobíjet třeba jen 2x za rok. Mám to odzkoušené - to čemu vy říkáte krátké trasy (8km jedna cesta) jsem svého času najel za skoro celý pracovní týden 1km tam a 1km zpět. V zimě (za mrazů) jsem s baterii 40Ah (ta do auta patřila) dobíjel každý týden o víkendu, Pak když odešla, jsem tam nacpal 60Ah a dobíjel jsem tak 3x za celý rok. Nyní mám v jiném autě 60Ah (patří tam 50Ah) a dobíjím taky tak 3x za rok, ale to jezdím stylem 2km, pak 1km, pak 2km a pod. Vyloženě couračky po městě, nejdelší trasy jsou tak 1x za měsíc 40km tam a 40km, celkový nájezd mám cca 200 - 300km (těch 300 zcela výjimečně) za měsíc, takže víc startování než ježdění.
Řeknu to asi takhle - kdyby to šlo a nebyla cena té baterie tak šílená, tak si do auta nacpu baterii z náklaďáku (tj o velké kapacitě), protože neznám šílenější pocit než zoufalost, když člověk přijde k autu, startér se párkrát otočí (protože baterie se třeba mrazem vybila) a šlus - není čím nastartovat. Bohužel doba, kdy k autům byly běžné starovací kliky, které toto bez problémů řešily, je dávno pryč. Když sem kdysi dávno začínal s Moskvičem 408, tak jsem nějakou baterku nemusel řešit - když nenastartoval přes baterii, vzal jsem kliku, zatočil. motor naskočil a jelo se. Dnes když nenastartuju, tak se můžu jen bezmocně vztekat.
Dal bych tam jak všichni radí tu nejsilnější co se tam vleze,je to auto které má hodně elektroniky a baterie bude mít aspoň kapacitní rezervu. Na dobíjení je to jedno. Pokud jezdíte jen krátké trasy a nikdy nikam dál,pořídil bych si ještě nabíječku,když budete mít pocit že to hůře startuje(pomaleji)tak to hodit přes noc na dobíjení aby se baterka zase oživila,ono přece jen za 8 kilometrů se to alternátorem dobije jen hodně málo,sotva na to aby to pokrylo startování
Pokud je malý auto,s minimem elektroniky a malým motorem,tak tam stačí slabší baterka,ve felicii už roky používám 44Ah a nikdy nebyl žádný problém,nemám tam žádné silné audio ani nic co by příliš žralo elektriku a jezdím delší trasy tak jsem ani nikdy nepotřeboval nabíječku,první baterka odešla až po 8 letech a to teda skokově,jedno ráno už jsem prostě nenastartoval
Děkuji všem za rady, takže podle toho, co píšete, můžu dát i do Felicie, kam patří normálně 45ah baterii 105ah, když místo přispůsobím..? A že ve feldě místa je...
Ano, můžete.
Jen si dovolím kromě již výše zmíněných výhod připomenout také jednu nevýhodu, zvlášt pokud parkujete na sídlišti.
Tou nevýhodou je to, že když přijdou velké (a dlouhodobě trvající mrazy, tak vy, který nastartujete, budete sloužit jako pojízdný nabíjecí vozík pro ty, kteří pro slabý či vybitý akumulátor nenastartují. Vím, o čem píšu. užil jsem si toho v minulosti dost. Nejdříve to bylo roztahování (v dobách, kdy se auta ještě dala roztahovat), později startování přes kabely. Občas při tom byla i sranda (to když sem s wartburgem roztahoval třeba 3.0l mercedes piano nebo zase přes kabely - také s wartburgem - pomáhal oživit jakéhosi Forda asi za milion celkem nedávno), někdy mi to už lezlo na nervy, protože v ´85 jsem takhle při asi 3 týdny trvajících -27°C mrazech roztahoval po sídlišti auta snad 2 hodiny.
I tady je to jako všude o kompromisu. Najít vhodný poměr mezi požadovaným proudem a velikostí. Baterka s vyšší kapacitou se může zdát lepší, ale taky je větší, těžší a v neposlední řadě dražší. Takže, když menší akumulátor dá dostatečný proud, proč dávat nadměrně velkou baterku když nepřinese vyšší užitek, než ta, doporučená výrobcem a pravděpodobnost selhání taky u ní není nižší. Ale vůz musí být v pořádku, u vyběhaného dieselu s nefunkčním žhavením se o kousek větší možná hodí.
Já mám ve feldě 1.6 necelé 3 roky Vartu 44Ah Blue Dynamic a už asi 15x jsem ji dobíjel.Někdo mi tvrdí,jako můj servisák, že na tuto motorizaci je to slabá baterka,někdo že dostačuje.Já s ní mám problém z 90% jen v zimě.Před 3 týdny jsem ji nabil naplno,naposledy jel tuto středu (24.2.) a v pátek ráno už nenastartoval.Ne,že by se nerozsvítily ani kontrolky,ale startér neměl tu sílu. Může být problém i v něm?Tedy, že by odebíral vždy více napětí a tím baterii postupně oslaboval?Nebo je to opravdu v kapacitě a bylo by dobré tam mít min. 55Ah?
Problém nebude v kapacitě, ale v technologii s vápníkem, která je určena pro novější vozy s dobíjecím napětím až 14,8 V. Změřte si v autě vaše dobíjecí napětí na baterii při zapnutých běžných spotřebičích na volnoběh a při zvýšených otáčkách. Mně v O1 TDI vydržela první dva roky (nechtěla startovat, přípravkem změřená kapacita po dvou letech 14 Ah), řekl jsem si blbý kus, koupil jsem další 80 Ah, takže s rezervou a druhým rokem to samé. Zkontroloval jsem starér, 14 dní jsem jezdil s voltmetrem a nataženým kablíkem od baterie - stabilních 14,6 V. Měřil odběr stojícího auta, ok. Trasy jezdím nad 30 km a motor chytá na cvrnk, tak není důvod pro negativní energetickou bilanci. Rezignoval jsem a v zimě prostě musím dobíjet každý týden, i když třeba jezdím i delší trasy a stejně v pátek je to už na hraně. Na mě to působí, že ani těch 14,6 V (přinejmenším z zimě) nestačí k tomu, aby baterie byla plně nabitá, je tedy provozována nabitá jen na zlomek kapacity a brzy odejde.
Kámoš si ji koupil do FII HTP taky, origo baterie 5 let, s touto druhou zimu už nenastartoval (stojí v teplé garáži) . Prostě z nějakého důvodu nefungují. Dříve baterie umíraly tak, že kapacita klesala pomalu a třeba pátým rokem už upadla nějaká deska, tak bylo po ní. Dnes mi přide, že baterie vyhnívají plynule (snad s počtem startů ) tak, že denní ježdění vydrží baterie jen dva roky.
Dejte tu největší kapacitu, která se tam vejde. Má to výhodu i pro nabíjení. Čím větší kapacita, tím pomalejší náběh napětí při nabíjení, a tedy pomalejší pokles nabíjecího proudu. Klesá-li nabíjecí proud pomaleji, znamená to, že při stejné době nabíjení dostanete do akumulátoru větší náboj. Tedy nabijete Aku lépe. Byt ne na plnou kapacitu.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.