Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Litá kola v zimě

Od: kolda* odpovědí: 15 změna:

Říkalo se, že litá kola z lehkých slitin nejsou na zimu vhodná vhledem k agresivitě posypové soli. Přesto auta s litými koly v zimě jezdí. Mám hezké disky a nerad bych je v zimě poškodil. Jaká je tedy pravda?

 

 

15 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


1x

Zima neškodí, ani sůl neškodí pokud není poškozený krycí lak. Spíš mě u lidí, co dávají na zimu plecháče a ze svého miláčka vyrobí na zimu nevzhlednou příšeru, vrtá hlavou, proč to dělají. V létě chtějí mít krásné auto na krásných discích a v zimě to "vyzdobí" rezavou příšerou. Tedy buď mi na vzhledu auta nezáleží, protože je to auto na práci a pak nevím, na co jsou na něm v létě litá kola a nebo chci mít hezký auto, ale po celý rok. "Kola dělaj auto !"

Samozřejmě mohou být i hezký "plechy", třeba v chromu, ale mám-li na ně (tak jako na litá kola), tak chci at jsou na autě v zimě v létě.

Miláčka mám manželku a miláčci jsou mé děti. Auto je spotřební věc. Nemám dostatek financi na AL kola a při koupi vozu byla jedna sada AL. Zimní jsem koupil plecháče, protože byly na bazaru levné. Je mi úplně jedno, jestli se solí zasviní nebo ne.

Kdybych koupil dvě sady AL kol, nebudu je nahrazovat plechem - proč bych to dělal?

Jestli máte někdo pocit nutných investic do svého vozu, abyste měli krásný nožičky na autíčku, brzy o ty nožičky přijdete a někdo je bude na aukru prodávat jako zánovní "protože mu zbyly po prodeji vozu".

kolda*

To je přesně ono, co mě štve. V současnosti jsou v ČR předepsané zimáky po dobu 5 měsíců ročně. (Samozřejmě dle povětrnostních podmínek, ale pro klid je na autě mám po celou předepsanou dobu.) A na tak dlouho dělat z auta "příšeru" mi přijde velká škoda.

 

gumid

0x

dnešní litáky mají něco jako ochranu bezbarvým lakem a netrpí.

Staré litáky z aut do roku cca 1998 (jen pro představu ten údaj času) trpí a jsou pak s oxidy hnusné a je nutná renovace.

 

stonek*

0x

Mezi paprsky se občas natlačí rozbředlej sníh, přesnoc zmrzne a ráno to hází s volantem jak blázen než to odlítá.

 

stirecek*

0x

Ono se ta ochrana často otuká posypovým materiálem a pak dochází ke korozi. Taky ne všechny jsou na zimu vhodné. Další problém je, že když ti to v zatáčce ujede na obrubník, oprava alu je daleko dražší než plechový disk. Taky ho můžou poškodit sněhové řetězy a opět koroduje. Disk může být otukaný již z léta od kamínků apod, ale není to vidět, sůl to pak vyžere a pěkně se to rozleze do větších fleků.

 

dusger*

0x

Litá kola bývají z tak robustníh materiálů, že i pravidelné zimní ježdění a působení soli vydrží, aspoň po životnost auta. I když po čase už nemusí být tak hezké.

 

bruno*

0x

Pravda je taková, že lehké slitiny typu Al-Mg opravdu nejsou vhodným materiálem. Nezbývá než občas aplikovat průhledný lak...

 


0x

Na vice ruznych litych kolech v zime jezdim dlouhe roky a krome rekneme bezneho opotrebeni jsem na zadnych zatim nikdy nepozoroval zadne vyrazne chatrani vlivem soli a pod.

Pisete, ze mate hezke disky. To planujete prezouvat na zimu pneumatiky na stale stejne disky a na jare zase zpet? Poridte si na zimu druhe litaky, nebudete muset prezouvat a obe sady vam vydrzi hezke dele nez cele auto.

kolda*

Mám jiný záměr - nasadit univerzální pneu. Vím, že univerzálky nikdy nebudou stoprocentní na suchu i sněhu, ale docela mě nadchla letošní novinka - Michelin CrossClimate (letní guma použitelná i v zimě).

asd1

Celoroční jsou kočkopes. Lepší volba je dát kvalitní zimáky se vzorkem 5mm - v zimě budou o dost lepší než nové celoroční, v létě se až tak ojíždět nebudou - směs je už tvrdší než nová zimní 5mm = nejsou dlouhé lamely tak to ani moc neplave. 5mm vzorek je na vodě ještě OK. Takové pneu seženeš za pár babek - hlavně Němci v létě zimní nedojíždí a lehce ojeté zimáky vyhazujou. Já dojíždim v létě a z auta jdou když maj 3mm... Nejlíp něco z Conti TS850, Michelin Alpin A5, A4, GY UG 7+, 8, 9

Ty celoroční jsou na sněhu dost bída, to je tak do města v nížině pro ty co nejezdí ráno po námraze...

 


0x

mám auto na alu kolech plus sadu na plecháčích-na alu mám letní gumy a na ocelových ráfcích mám zimní gumy,takže přehazuji celé sady a sám...pokud je pro Vás lepší varianta vozit před zimou auto na přezutí do pneu servisu a pokaždé přehazovat,vyvažovat kola a platit a na jaře si to kolečko i s placením a přehazováním gum opakovat -Vaše volba a to nemluvím že ty alu kola tím přehazováním gum/před zimou a po zimě/ taky dostanou svoje -v pneu servisu ti pánové používají ne zrovna sametové nářadí...někdo tady píše o univerzálních gumách...mám na to jiný názor...pěkný den

To kolo by se mělo správně tak jako tak vyvážit - obzvlášt tehdy, když půl roku někde leží.

 


0x

Mám 2 sady kol z lehkých slitin - jednu na zimu, druhou na léto. Je fakt, že po 10 letech už je to na těch discích zblízka trochu poznat, ale vzhledem k tomu, že auto jde zrovna z baráku, tak už je to jedno. Osobně bych to neřešil. Je to spotřební věc.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]