Nejste přihlášen/a.
Zdravím,
poraďte co si mám koupit za auto, líbí se mi Dacia Duster nebo Škoda Rapid. Stejná cenová relace, skoro stejná výbava a já nevím po kterém sáhnout. Co vy na to?
Já bych z těchto 2 aut zvolil jednoznačně Dacii. Má už z výroby nabídku pohonu na LPG a může se za ni tahat 1500 kg těžký přívěš oproti max 1200 kg u Rapida a to je n u motorů 1,2 TSI 91 kW a 1,6 TDi 85 kW. Duster má lepší parametry brodivosti, přední, zadní a přechodový úhel. Duster má taky vyšší pracoviště řidiče. Tzn. lepší přehled o provozu kolem sebe. Ale zase u Rapida lze očekávat lepší zpracování interiéru,větší nabídku příplatkové výbavy, lepší jízdní vlastnosti na silnici. Co se týká spolehlivosti, tak to ukáže až čas. Rozhodně bych se ale Dacie nebál. Mezi nejspolehivější auta patří jedničková Thalia. Dokonce se s antikorozními vlastnostmi dá srovnávat i s jedničkovými Fabiemi. (Thalia). Přitom to jednu dobu bylo nejlevnější nové auto na trhu.
pro gur: Třeba Svět motorů 28/2015 rubrika Bazar. A je fakt, že zkorodovanou Thalii jsem ještě neviděl. Zato Fabie mívají potíže s předními blatníky a prahy za předními koly, uchycení zadní nápravy. Takže Thalia se s Fabií v antikorozní odolnosti srovnávat dá. Co se týká spolehlivosti, staré motory Renault 1,4 l patřily k velice spolehlivým, stejně jako 1,4 MPi s rozvodovým řetězem. Kam za začaly hrabat nástupci hlavně 1,2 hatlapatky.
ja bych šel taky do Dácie je jen škoda že to nedělaj se silnější motorizací ta nabídka mi připadá tragicka u obou aut
nevím kde jste na to přišel, ale Renaulty jsou většinou až na posledních místech ve spolehlivosti a o dobré antikorozní ochraně bohužel nelze také mluvit. Dacia na tom není ani o chlup lépe
solenzo - renault není Dacia , Dacia Logan je po 5 letech liška rezavá ,
Thalia se dělá v Turecku, Dacia v Rumunsku ,
co to tu pleteš hrušky a jabka , na Thalii se nikdo neptal .
Ok , to já vím, že se Thalie dělají v Turecku. Jen uvádím příklady, že i když se u francouzských aut špatně mění žárovky, co se týká antikorozní ochrany jsou na tom lépe než německé prémiovky. Vemte s třeba MB Vito, Sprinter, to jsou auta, kde po 6 letech máte díry v rámu. O prahách a lemech kolem kol ani nemluvě. A zrovna co se týká Dustera tam je antikorozní ochrana na vysoké úrovni. Pravda, Logany reznou rychle, po 7 letech některé již nemají lemy kolem zadních kol. To je ale záležitost skutečně jen Loganů. Už jsem viděl i u 2kové Octavie napadené prahy. Takže němci antikorozní ochranu moc nezvládají. Německá auta jsou dobrá tak na 5 let. Pěkně se povozit, to je skutečně zážitek ale pak prodat nebo za drahé peníze repasovat karoserii. Jinak co se týká jízdních vlastností, němci nemají konkurenci. Je ta koroze. viz třeba další příklad Opel Tigra, VW Crafter, Transporter 5.
napadené prahy u OII je naprostý nesmysl. Možní tak na špatně opravené bouračce. Jediné co můžete najít na některých octáviích, je odřený lak od těsnění na dveřích (pouze některé kusy vadou tvrdého těsnění). Moje švagrová má Clio druhé generace (takže thalia bez zadku) a shnilé je to v zadní části dosti (lemy). Jinak se špatnou antikorozní úpravou u mercedesu s Vámi souhlasím, soused má (měl) nového sprintera a nikdo by nevěřil, jak je to bylo rezavé. VW má naopak velice dobrou úpravu.
Byl jsem na zkušební jízdě Dusteru a byl jsem naprosto zhnusen. Při 100km rychlosti měl motor cca 3000 ot. a už to mě dost dráždilo. Dynamika nikde. Diesel je zase drahý a co Rumun, to rezavá sračka. Renault jako původce nikoho neoslnil.
Alespoň pro mě je WV záruka kvality. Rumuni určitě ne.
Češi jsou národ škodovkářů, mají to prostě v genech. A nedejbože když jim někdo na škodovku šáhne, hned je oheň na střeše.
Naštěstí jsou v Evropě i rozumnější národy. Trochu jsem se o dovolené pohyboval po Francii, loni Korsika aj. A všude si všímám i aut. A na těch cestách jsem viděl více Dacií než Škodovek. Čím to asi je? Že by se tam ještě nedostaly informace o tom, jak je škodovka výborná a dačka že je šit?
Je to tím, že krize už nikdy nebude zažehnána a tak lidi koupí něco levného, aby to bylo nějak funkční. Francie je druhý domov Dacie, tak váš údiv je nesmyslný. Není to tím že je Dacia dělo. Tak to nebude a srovnávat Škodu z koncernu WV s cikánským autem může jen zvláštně uvažující člověk.
V Dusteru sedíte o 20 cm výše , tj lepší rozhled ,
ale kvalita bude o něco lepší u Rapidu ,
po záruce opraví Rapida všude ,
těžké rozhodování .
Naftu bych u Dustru nebral , 1.5 Dci je po několika letech problematická .
doplněno 10.08.15 22:20:- jak se opraví Fabia na každém rohu , tak i Rapid
doplněno 10.08.15 23:24:Navíc bude po 6 letech Dacia rezavá (záruka na prorezivění je 6 let )
Záleží na tom, co chcete? Jestli celkem propracované a jakžtakž pohledné auto Škoda nebo ošklivé auto Dacia. Dacia jistě prodělala obrovský pokrok pod vedením Renaultu, tak jako škodovka u VW, ale Duster není auto ani na silnici ani do terénu. Je to taková napodobenina rádoby teréního OFFROADu. Vaší otázku bych si nikdy nepoložil, protože by mě ani ve snu nenapadla. Dacii neeee! ALe je to věc názoru .
Díky moc za odpovědi, byl jsem se projel s oběma. Rapid je elegantn,í lehce ovladatelný, větší kufr /to mě překvapilo/, Dacia je vyšší, pohodlně se v ní sedí a je vyšší podvozek, což je sympatické-bydlím na vsi a hospodařím. No jen ta značka Dacia mě trochu odrazuje, ale prý už je kvalitně i plechařina lepší. No...
Snad nechcete porovnávat špičkovou technologii Škoda auto a cikánský výrobek Dacia? Už není duben. Jel jsem v Dusteru a byl jsem zpět v čase takových 10 let. Benzínová verze je absolutně motoricky o ničem, interiér jsem popsal. Diesel ujde ale pořád je to Renault a ten omezuje své prodejny z důvodu špatných prodejů. To snad stačí jako info.
Pro Stano!
Možná v česku má špatné prodeje,ale není to jen Vaše a dalších... zaujatost proti jen z toho důvodu,že má kosočtverec ve znaku? A je to Francouz?
Kde je třeba Váš vychvalovaný VW a potažmo Škoda? Proč nejdezdí F1 když má špičkové technologie?Proč jeden ze soudobých naftových motorů od renaultů odkoupil mercedes?protože jsou to kšunty ,dle některých zaujatých...!
Ty prodeje snad jako důkaz stačí !. Koho zajímá F1. Škoda má rekordní prodeje po Evropě. Vaše argumenty jsou absolutně mimo realitu. Ale to je váš problém. Soudný člověk si šunt nekoupí.
Vysoký prodej je důkaz kvality? ...zajímavé. Já bych řekl, že je to kombinace reklamní masáže a falešného pocitu lidí, kteří věří, že servisovat škodovku je levné. Pokud chcete porovnávat, porovnávejte automobily stejné třídy např. Fabia vs Sandero v obdobné výbavě. Jistě, že někde se šetřit muselo a je to vidět. Na druhou stranu to dostatečně kompenzuje nízká cena. Kolem a kolem je to férový obchod.
Měl jsem Dacii, Fiaty, Škodovky a nejlépe na vše to skončilo u Superba. Škoda je na špici a to bez nějakých obstrukcí. Když už na ni žárlí WV, něco to znamená. Opět se ukazuje, že Česko není 2. jakost. S prominutím ale Dacia nesahá Škodě ani po prahy. Co se týká nájezdu km, tak i v Trabantech projeli Afriku. Š1000 rovněž objela svět. To tení žádné měřítko.
doplněno 16.08.15 11:17:Vysoký prodej je opravdu důkaz kvality. Bylo by podivné, kdyby si lidi kupovali šrot a ostatní je následovali. To nedává smysl, co jste napsal.
kolik znáte osobně lidí, co mělo nebo má problém s HTP? Já osobně v mém okolí nikoho a že těch Fábií s HTP po známých je docela dost.
První generace těchto motorů byly problémové (slušně řečeno) a to je fakt, který je obecně znám, ale vy ho z nějakého důvodu nechcete akceptovat. Prodalo se jich hodně, což je v rozporu s tím, co tvrdíte, že hodně lidí si nekoupí nekvalitní produkt...koupí. V mém okolí nikdo tříválcovou Fábku nemá, což je odpověď pro Vás.
No vidíte, jak již jsem psal, v mém okolí je hodně fábií s HTP a nikdo nemá ani neměl s tímto motorem problém. Jsou to jak lidi starší s menším nájezdem, tak mladý kluci se služebáky. Dokonce jeden z nich ve služebním HTP zdolal téměř 300t km pouze s preventivní výměnou rozvodů. Prostě mi přijde, že je to nafouklá bublina. Nebo pak druhá varianta, že mají obrovské štěstí. Netvrdím, že je to super motor, ale tak špatný, jak se na zde traduje, určitě není. Pokud by bylo u nás tolik Renaultů nebo Dacií jako Škodovek, nebo pokud by Škodovka nebyla domácí automobilkou, určitě by se diskutovalo o něčem úplně jiném. Já osobně bych si HTP třeba nekoupil (jsem odpůrcem třívalcových motorů, ikdyž časem se asi budu muset adaptovat).
Můj kamarád měl dustera, projel sním půl evropy, bez závady- nedal na něj dopustit. až ho otočila žena v zatáčce přes střechu. No koupil opět dustera a opět brázdí evropské cesty. těžo radit.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.