Nejste přihlášen/a.
partner ...1997 1.4i motor... nový chladič, dokonce 2 nové termostaty zkoušeny, odvzdušnění..už nevím kde hledat..
..popis:
auto pokud jedu po městě se nepřehřívá, ani v koloně se nepřehřívá, vždy sepne ventilátor na chladiči, pokud jedu ale dlouhý kopec nebo jen delší stoupající rovinka nebo dálnice více než 100 km-h tak se ručka ukazatele teploty dostane do 3/4, myslím že by měla držet v 1/2 za všech okolností nebo máte jiné zkušenosti? Pokud jedu město nebo jen lehce kolem 80 je ručka na 1/2 pokud potřebuji jet rychleji už se dostává na 3/4 ukazatele teploty, uberu plyn a teplota klesá na 1/2 ukazatele, nemám odvahu proto jet rychleji než 110km-h
ručka ukazuje správně - měřeno na dignostice-srovnávací metodou-pokud nechám auto na volnoběh tak až dosáhne teplota na chladiči 99 studnu sepne ventilátor a teplota klesne na 90 stupnu-ukazuje diagnostika, ručka na přístrojovce je přitom stále na 1/2...takže pokud je při jízdě na 3/4 tak se to musí značně přehřívat,..dignostiku mam na PC ne na notasu takze nemuzu přečíst aktuální hodnotu při jízdě na dálnici kdy to musí být hodně přes 100 stupnu...zajimave je ze při tom nesepne ventilátor...asi je ochlazován proudem vzduchu takže na hadici u chladiče ještě není 100 stupnu ale na hlavě motoru musí být značně více..co můžu ještě zkontrolovat?
myslím že není normální aby teplota dle zatížení motoru ukazovala mezi 1/2 a 3/4 ukazatele viz foto...správně by to mělo ukazovat 1/2
díky moc
Do 3/4 je to OK ,nesmí jít od červeného! Je běžné že na chladiči jke o dosti nižší teplota než teplota chladiva v hlavě motoru! Jeden kolega měřil aktuální teplotu na chladiči na c.BX ,zamrzla mu chladicí na -10 při dálniční jízdě tak prověřoval jak je toto možné a při zkoušce naměřil údajně na chladiči -65°C při teplotě vzduchu --15° a jízdě rychlostí 150km! Takže může být a je docela normální teplota chladiva v motoru na 100°přičemž na chladiči může být jen třeba 80. jediné,ale to by byl teplota vysoká nejen na D - špatná vodní pumpa.
doplněno 05.08.15 17:03:Scéniku-to by se ale spíše projevilo při kolonách a městské jízdě!
děkuji za reakci
expanzka je tam součástí chladiče, tak nevím zda tam uvidím cirkulujici vodu...před 2 lety se dělala hlava+rozvody, otázka je jakou tam dali pumpu- lopatky se dost lisí u ruzných výrobců...asi bez vymontování to nezjistím...právě asi se to přehřívá od toho okamžiku kdy se dělala hlava...mohli taky více zbrousit hlavu a tím vznikl větší kompresní poměr a více tepla...je nějaká možnost jak to ověřit bez rozebrani rozvodů? Jinak auto nikdy nevařilo jako že by šla pára z něj to ne... jen je divné že když je motor studený nesykne to při otevření chladiče, kdysi to syklo při studeném motoru.. nyní to sykne jen když je motor horký nebo teplý...
takže pokud se ručka teploměru pohybuje mezi 1/2 a 3/4 dle zatížení motoru tak je to v poho? vím že kdysi byla vždy v 1/2 a jen při opravdu dlouhé jízde do kopce se dostala o kousek dál ale nikdy ne na 3/4, navíc po dálnici po rovince byla vždy v 1/2 ted to je vždy 3/4 pokud jedu nad 100 km h
díky za případné rady nebo co ještě vyzkoušet...
To je divný,ve vyšší rychlosti by to práve měl uchladit lépe velký nápor vzduchu na chladič,to mě napadá fakt jedině špatná pumpa jak už tu někdo psal že prostě dostatečně nežene nebo jsi prostě narazil na několik špatných termostatů
Mohlo by to být i špatný těsnění pod hlavou,nemáš bordel ve vodě nebo emulzi v oleji?..neztrácí se voda nebo nejde z výfuku bílý kouř?
Na mojí felicii se teplota mimo město drží i v těch největších vedrech kolem 90 stupňů,v půlce ukazatele a je jedno jaká je zátěž,teplota vzroste jen ve městě v koloně nebo při stání na semaforu tak na 100-105°C než sepne ventilátor,pak už neroste a po vyjetí z města zase rychle klesne na 90
Takhle se choval motor když jsem děravý chladič vyřešil tekutým ucpávadlem a jezdil s tim ještě několik let, nejspíš všude byla vrstva rosolu = tepelná izolace v chladiči = špatné předávání tepla..Řešil jsem to zapínáním topení
Zaměřil bych se na oběh vody, jako první na vodní pumpu. Další věc např. ucpaná hadice k chladiči a malý průtok vody...
voda se ztráci cca 3 dílky dle měrky na chladiči za 5000 km, jak se měnil chladič na jaře tak se vyměila i kapalina a byl prý v ní bordel, ted jsem se díval tak kapalina není uplně čistá jsou tam nějaké žmolky-vybral jsem jeden a je to mastné, tedy olej-tesnení pod hlavou?, pokud ano tak to nevydrželo ani 3 roky kdy se hlava dělala...jak se dá zjsitit než bych šel znova do rozebrání hlavy zda je tesnení ok či ne? docela je možné se se dostává do chladicího okruhu olej či spaliny díky možnosti poškození těsnění pod hlavou.
ještě jedná vec je zajimava: pokud jedu rovně napr 100 km h mám pustené topení naplno tak samozrejmě jde z topení horký vzduch, pokud uberu plyn nebo začnu brzdit motorem zdá se že teplota toho proudícího vzduchu z radiátoru topení se zvýší... kdysi když byl velký dlouhý kopec se dalo přichlazovat pustením topení naplno, nyní ale pokud pustím topení naplno tak nepomuze ochladit...
existuje jeste nejaký postup aby se nemusela demontovat pumpa a hlava jak zjsitit nebo ověřit zda je to ok či ne?
děkuji
doplněno 05.08.15 18:02:při stání v kolone nebo semaforu kdy auto jde na volnoběh je vždy teplota kolem 1/2 nikdy se nezvýší tak jako při jízdě...i při největším vedru...
Jestli je mastnota ve vodě tak je špatný těsnění pod hlavou.Ono když to dělá blbec tak to nemusí vydržet ani měsíc
Ta ,mastnota může být jen od nedokonalého vyčistění po výměně těsnění pod hlavou!Každopádně-vypusti kapalinu ,a vyčistit chladicí soustavu!Pak vyzkoušejte!VP nijak nezkontrolujete bez demontáže rozvodů!Ale stejně musíte vidět na hladinu chl.kap i když je expanzka součástí chladiče.mám to tak už na třetím autě od PSA (2x citroen a jednou Peu 405)a vždy bylo a je to vidět!)
Osobně se mi na jednom dehtu stalo (jezdil přes rok a ruplou hlavou) olej do vody a ucpal chladič.Po demontáži chladíče jesm tento snat 4x čistil nejprve naftou a pak ještě TB,nakonce jště několikrát horkou vodous jarem,až tekla čistá voda,pak šel zbytek-proplach v protisměru proudění hadici,až šla "čistá voda,uzavřít soustavu a naplnil jsem roztokem sody do provozní teploty,vypustit toto jsem dělal asi 4x a stejně se pořád dělali oka na hladině chaldicí kapaliny.(toto až po výměně hlavy a těsnění!)
je to 1.4 55kw kód TU3JP od PSA. Pokud ano tak je tohle zřejmě naprosto normální chování. Mám ten samý motor v citroenu a chová se naprosto stejně při 100km/h teplota 90°C při 120km/h teplota 100-110°C. Před lety jsem se to snažil řešit a vyměnil jsem všechno možné (chladič, termostat,pumpu, těsnění pod hlavou, čidla) a nic z toho situaci nezměnilo. Pokud by jste zavítal na peugeot forum zjistil by jste že se takhle chová tento motor skoro každému a zatím nikdo nepřišel na to proč. Já už jsem se stím smířil a neřeším to, dříve jsem teploměr pořád s hrůzou sledoval ale teď už jen občas mrknu a pokud není v červeném je to OK.
Mám takovou teorii, co to způsobuje. Ve většině aut je čidlo umístěné v chladící kapalině ale u tohohle motoru tomu tak není. Čidlo pro budík je umístěno zvlášt přímo v hlavě motoru na sucho. A zřejmě se hlava ohřívá za jízdy jinak než kapalina. To co vám ukazuje diagnostika je teplota kapaliny které snímá čidlo které je normálně v kapalině a proto teplota kterou naměříte odpovídá sepnutí větráku který ovládá rovněž čidlo v kapalině. Pokud by jste měřil teplotu pomocí diagnostiky za jízdy pravděpodobně by jste zjistil že se teploty v zátěži začnou rozcházet. Diagnostika bude ukazovat nižší teplotu kapaliny, kdežto budík bude ukazovat teplotu rozpálené hlavy.
děkuji všem za odpovedi, udělám toto:
nebot je trochu mastnoty v kapalině tak to nekolikrát propláchnu...
přesto však před cca 2 lety kdy se dělala hlava a tesnení tak předtím teplota byla ok, proste nikdy to nebylo v 3/4 i velký dlouhý kopec na dovolené... takže pokud je nějaká závada tak byla způsobena tou hlavou jak se dělala+pumpa...chtěl jsem to řešit, ale pokud je to tak i u jiných aut tak to jen vypláchnu a uvidím se se bude dít, ještě existuje nějaký přípravek, který mají v některých servisech, který zjistí zda se do vody dostávají spaliny - tím se prý dá zjistit vadné tesnení, dá se to na víčko od chladiče a pokud se zmení barva tak tam je unik z válce...
pokud neco zjistím napíšu
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.