Nejste přihlášen/a.
Dobrý večer,
s přítelkyní již dlouho dobu řešíme koupi auta. Nyní nastala doba, kdy už máme jasno v tom, že se nakonec vydáme cestou nového auta, místo původně zamýšlené ojetiny (tam jsme zvažovali investici mezi 100-130 tisíci).
Auto bude pro přítelkyni (já nemám řidičák) s tím, že v něm budeme jezdit my dva. Děti zatím neplánujeme.
Chceme tedy kupovat "mini" auto, které bude hlavně do města (nákupy apod.), sem tam někde nějaký výlet apod.
Vzhledem k tomu, že já jsem auty nepolíbený člověk (rodiče ho neměly a k autům mě to nikterak netáhlo), tak nyní si začínám asi cca. měsíc třídit různé informace, které auta jsou vhodné, respektive, které auta zahrnout do výběru.
Hlavní kritéria:
Aby se v něm přítelkyně cítila dobře, což samozřejmě musí vyhodnotit sama - již máme nějaké testovací jízdy za sebou. Jde o to, že je menšího vzrůstu, tak potřebuje mít vše nějak rozumně na dosah - třeba ve fabii (seděla, ale pouze ve starší, ne v té nové) se necítila dobře...
Chci, aby bylo auto bezpečné, což by měla být dnes už asi většina aut, spolehlivé...
5 dvéřové auto
Obrácím se na Vás spíše s osobním tipem, či zkušenosti s níže uvedenými modely (značkami aut) v otázce spolehlivosti auta, řešením reklamací, ceny servisů apod.
Pročetl jsem si již několik fór, díval se na různé testy a mám v tom celkem chaoz. Někdo nadává na korejské značky, někdo zase na škodovku apod.
Vím, že se dá v prodejnách automobilek celkem slušně smlouvat - již jsem si vyzkoušel, tudiž určitě neskočím v tomto směru na "první" nabídku.
Vytipované auta:
Suzuki Swift - starší verzi (rok 98) mají rodiče, prakticky jedin auto s kterým toho najezdila celkem dost a cítí se v něm dobře
Novou verzi auta ještě neřídila (chystáme se na testovací jízdu), akorát v autě seděla a opět ji vyhovovalo.
Hyundai I10 - již máme tesovací jízdu za sebou, v autě se cítila dobře, auto je za slušné peníze s velmi solidní výbavou včetně klimatizace - četl jsem nějaký test, kde sice hyundai i10 vyhrál, co se týče vzhledu (v kategorii mini aut), ale co se týče jízdních vlastností, tak tam mělo citigo navrch. Všeobecně hodně lidí na hyundai nadává, že jsou to korejci, mě se zase líbí 5 letá záruka, která není omezena nájezdem kilometrů..
Kia Picanto - auto se nám vzhledově líbí, na testovací jízdu se chystáme
Škoda Citigo, Wolswagen UP - auto se nám moc nelíbí, ale je chváleno za jízdní vlastnosti, na testovací jízdu se chystáme
Pokud Vás napadnou nějaké další 5 dvéřové mini auta s cenovkou cca do 250 tisíc, tak můžete prosím hodit, ještě nějakého tipa..
Motor 1.0 nám nevadí, ačkoliv je mi jasné, že hodně lidí by do něho nešlo..
Děkuji za jakékoliv vyjádření se k tématu..
Já sám za sebe-líbí se mi Swiftík (starýna rozdíl od new jen ve třídvířku) a taky Citigo.Naopak Picanto a I10 se ne nelíbí!
Jinak co třeba nějaký "mrňous" z kolína?Některé z trojčat-C1,Toyota Ayago a nejmenší Pug?Nebo nějaký fiátek.
Swifta za ty peníze pouze v základu.
i10 za plnou cenu asi ne, ale předváděčky jsou za 180tis, to je zajímavější, obdobné to bude i v případě Picanta.
Osobně bych se vyhnul miniautům s litrovým tříválcem a šel za obdobné peníze o třídu výš a do čtyřválce.
Opel Corsa, Fiat Punto, Renault Clio, Suzuki Swift. Základní vábava je obdobná.
Corsa od 220tis při hotovostní platbě a je to třídvířko (5DV+15tis).
doplněno 02.08.15 20:32:Doplnění: a je bez klimatizace.
pokud motor 1.0, tak jedine VVTi s proměnlivým časováním ventilů od koncernu PSP...takže AYGO, YARIS
Limitování nebude tím správným výrazem. Jezdit se s tím dá a to i mimo město. Spíše si položte otázku, proč nemít za stejné peníze "dospělejší" auto? Základní "uživatelskou"nevýhodou tříválce je jiné zpřevodování. Aby to jelo i mimi město, budete mít na stejném rychlostním stupni vyšší otáčky než s větším motorem. Úspora paliva se nekoná. Čím menší objem atmosferického motoru, tím více je znát při jízdě další přidaná hmotnost.
Podíváme se na toho swifta. Je to hezké malé auto, tak snad se bude dát vysmlouvat lepší cena..Motor to má 1.2.
Např. i20, corsa,clio už jsou relativně dlouhé.
slabý motor je nebezpečný, pomalu jedoucím slabým autem jste překážkou provozu, nikoho nepředjedete a každý se bude snažit předjet vás...často i riskantě a bezpohledně, proto se častěji dostanete di nebezpečných situací než s autem s běžným výkonem
podobná auta také předjíždím maxiskůtrem 500 ccm, protože mi překážejí
Pokud je auto myšleno jako do města, tak bych se mini auta vůbec nebál.
Ono mít těžší auto automaticky neznamená větší bezpečnost. Záleží na tom, jak se bourá. Dám příklad.
Vezmeme Citigo a Tatru 815. V případě, že do sebe nabourají tyto 2 vozidla, tak zde 100% vyhrává Tatra 815. Ale v případě, že např. v 50ti narazíme do pevné překážky(pilíř mostu, strom, pevná zeď atd) , tak se nám situace obrací.
Citigo je zde daleko bezpečnější než Tatra 815.
Nejde o vyšší hmotnost, ale o větší deformační zóny...obrazně řečeno: více plechů kolem sebe. Stačí mít v kufru háčky na ucha tašek a nic nelítá-doporučuju.
Pokud to auto chtějí jen do města, tak o.k. Ale kamkoliv jinam, mi přijde auto s takto malým obsahem, nebezpečené z toho důvodu, že vůbec "nejede". Je strašně nebezpečné s takovým autem předjíždět, protože na předjetí je třeba daleko více času a zdá se býti nekonečné. Takový nájezd na dálnici.. vždycky bych se vztekla, když někdo přede mnou na dálnici vjíždí sotva 70km rychlostí, protože mu to prostě nejede a já bych si za ním přála najet v úplně jiné rychlosti.
Vždycky, když jsem jela v něčem takto pomalém, každý měl tendenci mě předjíždět a to za každou cenu i v místech, kde to nebylo zrovna bezpečené.
doplněno 03.08.15 10:16:No jasně, vždyt je to na dálnicích také vidět, když se dva takto naložené náklaďáky chtějí předjet. Zablokují celou dálnici..
Nejde o to, že by to auto nejelo 130, ale o to, za jak dlouho té rychlosti dokáže dosáhnout. Takto malé obsahy, mi na silnicích překáží každý den a nevyhovují mi ze stejného důvodu samozřejmě ani jako řidiči. Ten výkon prostě chybí a ani sebelepší řidič, ho nenahradí.
doplněno 03.08.15 19:40: Vždyt to tomu autu z nuly na sto trvá 14 sekund, mně v autě 6 něco a na motorce asi 3s. Co teprve se spolujezdcem a nákladem? Na dálnici a okresky fakt katastrofa a překážka plynulému provozu = řídit něco takového není bezpečné.A co mají dělat řidiči naložených dodávek a náklaďáků, kteří najezdí daleko více. Třeba to Citigo 1.0 je proti nim stíhačka.
Výkon je pro dané zaměření (město, okresky a občas dálnice) a hmotnost auta dostatečný. Je to auto na přesun z bodu A do bodu B. To plní.
To co je nebezpečné při předjíždění není auto, ale řidič. I Citigo dokáže rychle a bezpečně předjet. Ale to už chce trochu přemýšlet a připravit se na takový úkon. Nejde bezhlavě hodit blinkr a pak začít hledat rychlost, kterou budu předjíždět...
To že někdo v osobáku vjíždí na dálnici 70 není tím, že to auto více nejede, ale protože ten řidič nechce přidat. (Teda pokud to není Škoda 1000MB)
doplněno 03.08.15 19:10:Řidič má mít přece rozum. Když vím, že jsem naloženej, tak nebudu předjíždět kamion do stoupání. To platí pro všechny řidiče a všechny auta. V 99% bude ale Citigo jezdit poloprázné s řidičem a možná jedním spolujezdcem.
Měl jsem 400HP auto a kdybych si za něj dal káru a naložil jí, tak s tím také nepojedu jako blázen. Tedy nebudu předjždět kamion do stoupání, když si nejsem jist, že bych ho bezpečně předjel. Mám přece rozum. To už není o výkonu motoru.
doplněno 03.08.15 20:13:@coklit Právě takoví jako ty, nemaj na silnici co dělat.
Pozemní komunikace tu není od toho, aby někteří jedinci třeba díky svému nízkému sebevědomí nerespektovali ostatní účastníky silničního provozu. Každý má právo využít komunikace se schváleným vozem.
Já nikoho nenutím, aby si kupoval auta s větším zrychlením, než má to mé. Prostě,když je pomalejší, tak ho předjedu. Nemám s těmito vozy problém a to také jezdím na motorce, která dá 100km/h do 3s.
Na pohádky je ještě moc brzy, nezlobte se. Mě by tedy zajímalo, jak dokážete s naloženým Citigem "rychle a bezpečně" předjet stoupající kamion. Já bych to nedokázal.
Dobrý den, mrkněte na dacia.cz/...
Mám Sandero 1,2 16V 54 kW/73k Ambiance rok a jsem spokojen. To co od něj potřebuji, plní bezezbytku.
doplněno 03.08.15 14:43:Před Sanderem jsem měl Felicii LX a jízdní vlastnosti i pohodlí v Sanderu jsou o třídu výš..
Nemám nic proti Dacii. Ovšem výbava Ambiance je tragická, respektive jsem znevýhodněn tím, že moje první auto byla Felicia GLXI a to byl rok 99 a jednalo se o tzv. "lidové" vozítko. V poslední době jsem si uvědomil, v jak "nadupaném" kočáru jsem to jezdíval.
Jediná dobrá rada je s každým autem se projet - zkušební jízdy umožní snad každý autosalon. To je nejdůležitější. Když jsem sháněl auta pro svoje děti, tak jsem absolvoval snad 20 jízd. A docela mě to bavilo. Každé autíčko mělo něco do sebe, nemohu říct, že bych některé vyloženě nechtěl. Hodně dělá také servis - představa, že budu muset chodit k někomu arogantnímu, neochotnému, tam se objednávat a čekat, to také udělá své. U nás nakonec vyhrálo Grande Punto a Mitsubishi Colt. To bylo před časem. Dnes by možná vyhrálo jiné.
Děkuji všem za hodnotné názory.
Pomalu si tedy nechávám vymlouvat motor 1.0. Dívím se však, ale že se jich tolik prodává, když nejsou vhodné do provozu (hlavně tedy na dálníci). Na dálnicích vidávám auta hodně stará a podle mě také nebudou asi nejrychlejší. V autech se, ale vážně nevyznám, tak je možné, že ty stará auta mají silnější motor a tím pádem jsou tedy na dálnicích bezpečnější než malé auta..Měl jsem však za to, že vozy např. z roku 1998-2000 (byt velké) budou méně bezpečné než nové minivozy..Takový swift se dívám třeba vyhrál test bezpečnosti ve své třídě..
Ono na naše účely nechci kupovat nějak přemrštěně drahé auto. Do ojetiny se nám taky nechce, vzhledem k tomu, že nám ji každý vymlouvá..
Pokud bych měl tedy 250 tisíc a chtěl aspoň tedy motor 1.2 (je již tedy dostačujícíc?) + auto v nějaké normální výbavě (manuální klimatizace, centrální zamykání, 5 a více airbagů,ABS..) + nějaké menší (asi do těch 400 cm-čím kratší, tím lepší), tak jaké ještě kromě výše uvedených by jste mi doporučili zahrnout do našeho hledání...
Děkuji
S autama to máte těžký, sám mám už druhé picasso s naftovým motorem. Po rovině to jezdí 180, do kopce spíše tak 150, takže to stejně nevyužiju. Jsem spokojen. Jelikož je najeto 160000 km, tak se začínám poohlížet po něčem jiném, a nic mě v současné době nenapadá (je to čím dál tím horší výběr). Ale Citroen to asi zase bude.
Tříválce se prodávají, protože jsou nejlevnější. Víc v tom nehledejte. Motor jako takový žádnou výhodu proti čtyřválci nemá. Snad jen v případě miniaut v městském provozu, kde polovinu času trávíte čekáním v koloně na volnoběh, nabídne o něco nižší spotřebu, kterou záhy anulujete při vyjetí z města. Je to trend EU asi jako zákaz prodeje silnějších vysavačů :D V důsledku je zákazník zklamán, úspora nikde a výrobek nevydrží tak dlouho...o systému start/stop ani nemluvě.
Koukněte na tu Pandu - vyšší posez = výborný výhled a nastupování, prostorově výborně řešená, dobré jízdní vlastnosti, bezpečnost slušná a spolehlivost taky dobrá.
Ten motor 1,2 8V (FIRE) je jeden z nejlepších malých motorů.
A jak tu padlo tak nejlepší je všechny si projet, zjistit si jaké mají typické závady a podle toho se rozhodnout.
Zdravím,
s výběrem značky auta vám asi moc nepomohu - moderní (současná) auta se mi většinou vůbec nelíbí, takže třeba já bych měl s výběrem velký problém a musel bych se rozhodovat spíš podle jiných parametrů než je vzhled auta.
Velikost auta - pokud nepředpokládáte, že budete vozit velký náklad, plně obsazené auto, dlouhé trasy, případně tahat vlek - klidně jděte do miniauta, odveze vás to stejně jako auto velké.
Pohodlí za jízdy - každému vyhovuje něco jiného, na krátké trasy opět může vyhovět jakékoli miniauto (i když jsou to většinou podle mého názoru kostitřasy), takže záleží jen na vás, jestli si vyberete auto tvrdší nebo méně tvrdé.
Bezpečnost - podle mne relativní, spíš bych to nazval dobrým marketingovým tahem. Protože i sebevíc tzv. bezpečné auto vám bude prd platné, pokud se s někým srazíte "blbě" (ze špatného úhlu a pod) - vždycky je rozhodujím faktorem řidič. S prominutím - nešikovný trouba může jezdit třeba obalený peřinou a stejně se může zmrzačit, Šikovný řidič může jezdit s autem z papíru a projde všechno bez úhony, protože se bude chovat tak, aby případné nehodě zabránil či na minimum zmenšil její následky. S každým autem (nejen tedy s miniautem) prostě holt musíte jezdit tak, že cokoli většího než je vaše auto je pro vás potenciálně nebezpečné a podle toho se na silnici chovat.
Motor - kapitola sama pro sebe. Docela se bavím, jaké flame se tady okolo toho rozpoutalo, jestli tříválec a obsah do 1 litru nebo ne Ale ono to je na každé diskusi na toto téma - prostě 3 válce mají své zastánce a také své odpůrce zrovna tak jak třeba diesely v osobních autech. Podle svých dosavadních zkušeností nevidím důvod se 1l tříválcům vyhýbat, ale spíš je třeba brát při volbě motoru v úvahu pár základních faktorů
1) faktor použití takového motoru - pro plně naložené auto to není pravé ořechové, to samé pro tahání vleku, protože pak je to auto prostě línější, takže nouzově ano, pro trvalé využití je lepší silnější motor
2) faktor poruchovosti - lidově řečeno "co v autě není, to se nemůže rozbít". Takže tříválec je jednodušší (méně dílů), tím i levnější na výrobu a na opravy.
3) faktor řidiče - velmi podstatná věc. Kdo je zvyklý jezdit živě, nenechat motor jen tak převalovat v malých otáčkách, ale využívat celého rozsahu otáček motoru (případně jezdit stylem brzda - plyn), nemá s nízkoobashovým tříválcem problém. Tyto malé motory je potřeba "točit" a neustále je udržovat ve vyšších otáčkách, protože tam je nejvyšší výkon toho motoru. V kombinaci se správným řazením (podstatně častějším než u vyšších obsahů a víceválcových motorů nebo dokonce dieselů) jsou auta s těmito motory neskutečně živá a rychlá. Co se týká spotřeby - ano, v dálničním provozu ve vyšších rychlostech (okolo 130km/h) budou mít tyto motory vyšší spotřebu, ale to jen relativně, protože čím vyšší obsah motoru tím větší základní spotřeba a ve výsledku se to nijak zvlášt neliší. Samozřejmě - pokud někdo řekne, že jezdí s dvoulitrem za 10 a druhý řekne, že jezdí s litrem za 10, zdá se, že litr žere moc. Jenže spotřeba není nikdy přímo úměrná obsahu motoru. Když začnete využívat výkon silnější motoru, stoupne spotřeba daleko razantněji než u těchto slabých motorů.
Když to shrnu a srovnám s údaji od tazatele, vychází mi z toho, že můžete vybírat jakékoli miniauto, které se vám bude líbit, bude pro vás pohodlné, cenově zajímavé a s jakýmkoli motore (včetně 1l tříválců). Vycházím z toho, že tazatel psal, že řidička vozu má větší zkušenost s vozem Suzuki Swift (předpokládám, že to byl právě u nás nejrozšířenější 3 válec s obsahem 992(3) ccm), takže na tyto malé motory a jejich použití je zvyklá, zvlášt pokud jí auto vyhovovalo. A pokud jí tedy vyhovovalo toto auto, nebude mít problém s autem podobným (většina mini aut s tříválcem).
Pokud to bud brát podle svých zkušeností - většinu svého řidičského života - 35let - jsem jezdil hlavně s tříválcovými motory "malého" obsahu do litru (i když objektivně musím přiznat, že většina času byly moje milované tříválce dvoutaktní - W 353) a nikdy jsem neměl problém s tím, že by tato auta byla pomalá, nevýkonná a přechod z jednoho takového auta do druhého se stejným typem motoru byl zcela hladký. Ale jak už sem psal, je to hodně o řidiči. Jsem zvyklý motory u aut vytáčet, jezdit ve vyšších otáčkách motorů, často řadit, prostě jezdit svižně. A tato auta s malým obsahem (včetně tříválců) mi prostě svým chováním vyhovují. Naopak klasické 4válcové motory s vyššími obsahy mi prostě v menších rychlostech (do 90km/h, kterými jezdím většínou) připadají neskutečně líné. A to nemluvím třeba o jízdě ve městech, kde když šlápnu na plyn tomu tříválci, tak to z křižovatky má odpich za celkem rozumnou spotřebu, kdežto auto s obsahem vyšším obsahem - a hlavně čtyřválcem - by mě při tomto způsobu jízdy doslova "sežralo" (mám osobní zkušenost, že když jsem jezdil třeba se Suzuki Swift 1l tříválec ve městě za 8-9 litrů, tak při stejně razantním způsobu jízdy s klasickou 1.3 čtyřválcem byla spotřeba okolo 17l/100km). A zrovna tak, jako mnohým řidičům nevyhovují malé rychlootáčkové tříválce a raději mají auto, jehož motor se při jízdě sotva točí (nějakých cca 2.000otáček je ideál), je to i obráceně - pomaluběžné motory pro mne osobně nejsou ideální a pohodové (kromě toho, že mají snahu mne "sežrat") a naprostá katastrofa a utrpení je pro mne jet s dieselem, protože diesel se nenechá vytáčet a vždycky než si zvyknu na to, že už při nějakých 2.000 otáčkách motoru musím řadit co nejvýše a pak jen šlapat na plyn, tak už sem zase v cíli cesty. Takže za mne - litrový tříválec klidně ano.
Ronyx, když tedy budete mít řidiče naprosto opačného ražení, než píšete (rychlé a časté řazení a vytáčení motoru), doporučujete mu diesel? (Nebo něco špatně chápu?)
Už když jste o tom začal psát někde v půli, zpozorněla jsem, jsem totiž naprostý opak a tenhle způsob jízdy mi vůbec není vlastní. Jezdila jsem domů s člověkem, který měl menší autíčko a jezdil, jak píšete. Svižně, pořád řadil, otáčky bůhvíkde, šílela jsem z toho Tak by mě zajímalo, jestli je pro mě diesel vhodnější? Nebo obecně jiné motory než ty malé tříválce?
Malý tříválec budete, pokud nebudete dostatečně často řadit, a naopak, pokud ho budete udržovat jen v nízkých otáčkách, doslova trápit. Nebude dávat potřebný výkon, tím pádem budete jezdit pomalu (a pomalu i zrychlovat) a budete brzdou provozu, protože ostatním nebudete stačit. I to je důvod, proč lidi tyhle motory neuznávají - ale to není autem, to je řidičem. Z vlastní zkušenosti mohu žíct, že s auty s těmito malými motory jsem vždycky v rámci rychlostních limitů (kromě dálnic, ale na to tahle auta nejsou) ujel (hlavně na zrychlení), čemu jsem si kdy vzpomněl (paradoxně tohle platilo i pro 2 taktního wartburga, kde byl malý motor, ale velké auto).
Pro vás by byl asi vhodnější klasický benzinový motor (čtyřválec), spíš pomaluběžný. Ten snese poměrně dost, některé motory snesou i poměrně výrazné podtáčení (tj. lidi, co řadí opravdu jen když už auto nechce jet). Pro představu - u malého slabého tříválcového motoru, když při rozjezdu zařadíte 4, tak vám chcípne, protože to prostě neutáhne (nemá otáčky, tudíž výkon). U klasického 4 válcového motoru (třeba obsah 1.3 a vyšší) už se dá na rovině, při citlivé práci se spojkou, rozjet na 4 i na volnoběh, bez přidání plynu. A něco podobného jsou i auta s dieselem, ideální pro lenochy - rozjedu se i na 2, když se to hne z místa, dám 3, trochu zvýším plyn a zařadím za 4 a rychlost ovládám jen přidáváním a ubíráním plynu. Prostě takové to ježdění pro důchodce - od 30 do 90km/h pořád na jednu zařazenou rychlost.
Jestli by pro vás byl ideální diesel nevím, diesel je sice relativně blbuvzdorný pro klidné řidiče, ale zase má jiné nevýhody - v zimě po nastartování by se měl nechat prohřát, protože studenému dieselu nejvíc škodí, když ho natočíte a hned po něm chcete výkon atd. Ale já osobně bych byl nejraději, kdyby osobních aut s dieselovými motory bylo na silnicích co nejméně - saze ve výfukových plynech z dieselů jsou silně rakovinotvorné, díky současným filtrům, případně močoviny ta auta neskutečně kysele smrdí, ty motory jsou velmi hlučně (takové "traktory v tesilu"). Bohužel je to dnes móda mít "diesela", ale zas není tak daleko zpět doba (a já doufám, že se ta doba zase brzo vrátí), kdy se slušný člověk styděl za to, že má auto s dieselem, protože auto s dieselem si pořizovali hlavně chudí, co museli šetřit a neměli na benzin (diesel má menší spotřebu).
Osobně bych tedy diesel nedoporučil nikomu - použiju okřídlené - "nafta patří do kamen" a "traktor patří na pole".
Děkuji za vyčerpávající odpověď Moc hezky to popisujete, jasně, stručně a výstižně. Neplánuji auto hned, ale když se dá zjistit nějaká informace, která mi jednou ve výběru pomůže, jdu po ní. Každopádně jsem s dieselem vůbec nepočítala (jezdit budu pouze a výlučně město), a teď aspoň vím, kterým směrem se vydat v tom benzínu.
Jojo, to jsem já, jak píšete o řazení, až když auto nechce jet a od 30 do 90 jedna rychlost sedí jak prdýlka na hrnec
doplněno 05.08.15 11:45:hubashubas, díky za doplnění
Pokud nechcete moc řadit, dobrou volbou jsou motory, které mají maximální hodnotu točivého momentu posazenou nízko. Standard u atmosferického benzinového motoru je cca 4000ot. Např. Punto nebo Panda se čtyřválcem 1,2 má maximum ve 3000ot., takže motor je v nižších otáčkách "živý" a při rchlosti cca 100km/hod. dosahuje velmi dobré spotřeby.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.