Nejste přihlášen/a.
Buďto prodat, nebo holt ekologická likvidace a odhlášení. Deposit nic neřeší, jestli se to nezměnilo, tak je jen na rok s prodloužením o další půlrok. Dříve se ještě dělalo to, že se provedla výměna karoserie z dovezeného auta, stejného, (č. motoru se již povinně neeviduje jako identifikátor pro účel registrace). Dnes již jsem o tom dlouho neslyšel, asi už to neni výhodné.
Jsou firmy, které si pro to samy přijedou, naloží, vydají potvrzení a odvezou. Chybějící části interiéru a karoserie by jim vadit nemusely, ale kola většinou budou potřebovat na naložení.
Zkusil bych obvolat pár firem v okolí s dotazem, že mám na pozemku odložené auto na špalcích a jestli to dokážou naložit a odvézt i tak. Případně sehnat jakákoliv stará kola se stejnou roztečí šroubů.
BTW Vašemu vozu byste měl blahopřát k dosažení plnoletosti v USA a ne ho likvidovat!
... narozdíl od kolegů níže si mysli, že kompletní být nemusí. Když budete mít rozkradený vrak, tak přece nebudete kupovat nové díly, abyste ho zkompletoval a nechal ekozlikvidovat ...
Zkuste obvolat pár firem a zeptat se, že Vám chybí to a to a jestli je to ok a přijedou si pro to.
Soused před časem likvidoval auto a vyndaval baterku a pro tchána mi vyndaval přední světla, zrcátka, pásy, předpínače pásů a nějaké další drobnosti.
Většinou vyžadují kompletní auto, takže jedině dát nějakou starou baterku a dojet jinak se zkusit dotázat na likvidaci. Já osobně jsem to dal tak jak to bylo. Dát SPZ do depozita se také nevyplatí jelikož za rok auto prorezne ještě víc.
Bohužel, oficiálně to nejde. Dosloužilé auto je dle legislativy odpad a demontovat, zlikvidovat, recyklovat, ho smí jen oprávněný subjekt a jen ten je kvalifikovný rozhodnout co a jak demontovat a jak s tím naložit. Tohle přislo z EU a neni to nic zákeřného, jen ochrana přírody. Ve (vyspělém) zahraničí je takovýto spotřební pohled na auto přirozený, stejně tak, jako my už nesbíráme kelímky od jogurtů, je nenaladlo, že by si chtěl někdo (Čech) něco ze starého, dosloužilého auta odšroubovávat.
Přitom je to ale úplná kravina. Stejně nikdo ti nemůže zakázat auto doma opravovat,měnit olej,měnit baterku atd atd...a ten odpad přece taky musíš nějak likvidovat. A asi nikdo příčetný nebude baterku nebo olej házet do potoka,když je sběrný dvůr skoro v každé vesnici.
Takhle v podstatě ti nařídí co musíš dělat se svým zákoným majetkem...takže to tvůj majetek není. Ono to možná EU byrokrata nenapadne,ale někdo by si třeba rád přehodil starý dobrý motor do jiného auta,nebo upotřebil sotva jeté pneumatiky nebo něco podobného.
Naštěstí u nás je firma,u které se jde pořád domluvit a známému vezmnou klidně jen oholený skelet kastle,vše si může nechat
A to nemáte někoho v rodině, nebo mezi známými, kterému by se pojízdné auto hodilo? U nás tak i bez přepisu mladý čerstvý řidič dostal auto na doježdění, aby hned neodřel něco nového. Pokuty (za rychlost) chodí na majitele, který je řidiči přeposílá k vyřízení.
Je škoda likvidovat věc, která funguje.
Nevím jak kde u nás ale běžně "vykupují i neúplné autovraky! Přičemž neúplné znamená že chybí třeba motor či špajzka,kola? Kolikrát jsem viděl maníky jak přivezli-přijeli s autem,obsluha ho vzala na vidle desty ,sundali kola a dali do druhého,doprovodného a...Ale toto jak kde ,někde to jde někde ne .Ještě předloni stačil jen kus nosníku,podběhu (místa kde je vyražen) s VIN kódem a šlo to taky ekozrušit!
Tazatel a co je to za auto?
Jen ještě doplním-nedávno jsem své 21 leté auto dával do "depozitu" -vyřadil z provozu abych nemusel platit za dvě auta a až stávající přístí rok ne-udělá STK tak půjde do provozu-je zdravé ,plně pojízdné,jen oprava pár drobností -výměna radiátoru topení ,oprava či spíše seřízení šíbru a oprava laku,nic zásadního skrze co by neprošlo technickou!
Vy všichni co tady řešíte ekologickou likvidaci. Přece nechcete říci, že nepojízdný vrak se musí nejprve dát do stavu odpovídajícího technické kontrole, aby mohl být ekologicky zlikvidován. To už by opravdu byl "Absurdistán".
Myslím, že tohle je úplně jasné !
Např. tady mají na stránkách: Přijímáme vozidla v jakémkoliv stavu poškození.
A tady oficiálně berou nekompletní vraky. Ale za to co chybí vám odečtou nějaké peníze.
Jiní samozřejmě nekompletní vraky moc nechcou, protože největší prachy mají právé z těch dílů co si lidi s oblibou nechají.
Baterku, katalyzátor, kola. Za skla, molitany ze sedáků a čalounění peníze nedostanou.
Možná byste se divili, jakou cenu má sedačka. Většinou je na ní připevněn zámek bezpečnostního pásu. I 20let staré auto v něm má integrován tzv předpínač pásů, který nový stojí od 10tis výš. Na vrakáči vám ho nechají za 500-2000 ... a takových věcí tam je ...
No právě. Takových věcí tam je, které jdou demontovat a přesto to auto bude pojízdné.
To co jsem napsal byly jen příklady.
Ne nešlo -uložit na rok,poté je povinnost vyzvednout nebo doložit kde je a co se s autem dělá a poté teprve prodloužit o dalšího půl roku nebo rok nwn přesně ale pak vyzvednout z institutu vyřazení a dát do provozu nebo zlikvidovat na základě protokolu o ekolikvidaci!Zjistěte si u Vás firmy které toto dělají a v jakém stavu vyžadují autovrak pro ekolikvidaci! nekde stačí jen kastle s identifikátory,nědke jen celé auto !
Najděte "dobrovolný hasičský sbor" ve vašem okolí a zeptejte se, zda by měli zájem o nekompletní vůz k testům, případně jestli vám dají (zajistí) doklad o eko likvidaci k ukončení TP.
každou chvilku mi na můj návrh argumentují ostatní, že hasiči nedělají likvidaci - to já nikde nepíšu !
U nás se domluví s hasiči, ti s plnou mocí ohlásí vůz a "zvrakují" za vás. To znamená, že "zřejmě" nejprve přijedou na vrakoviště, tam demontují, pak užijí pro svou potřebu určité části a zase vrátí do kovošrotu.
Realita je taková, že vůz "kompletní" prostě vrakoviště nedostane - jen dostane ve finále kousky plechu a dalších kovů. Hasiči v ekodvoru nechají zlikvidovat nebezpečné kapaliny (oleje...), vůz je před jejich výcvikem původním majitelem částečně odstrojen.
Co je na tom k nepochopení? Kovošrot-vrakoviště má roztříděný odpad bez práce a zdarma. Jen vystaví doklad a hasiči s vděčností s plnou mocí v ruce odhlásí vůz.
Chápeme už?
Nevím jak kde,ale co vnuk chodí do ,,hasičáku,, tak oni to dělají tak,že si ,,půjčí,, z vrakoviště už odepsané a vyřazené auto s odmontovanou nádrží a bez provozních kapalin a na něm si trénují jak stříhání dveří a střechy tak oheň.Po tréninku jim ho zase vrátí.Sice spálené,ale použitelné součástky jsou už stejně vymontované.Naše stará Fordka taky tak posloužila.Dovezl jsem ji na vrakoviště/dostal papír o likvidaci/všude odhlásil a pak teprve šla na ,,výcvik,,.Ale je to už nějaké tři roky,tak nevím jestli se to dělá stejně i nyní.Hasiči nedělají likvidaci - ti jenom odklidí smetí po nehodě a potom odtah a likvidaci dělá zas někdo jiný.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.