Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Oprava rozvodů u Octavie

Od: permon* odpovědí: 8 změna:

prosím o radu,kdy mám provést opravu rozvodů u typu voz.Octavia 1V23G4 sedan ELE,DVV9910 -BE 75KW AVU 1.6.Mám najeto 95000km.Rok výr.2001-30.7.

 

 

8 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

celp*

0x

Dobrý den.Nechejte motor otestovat .Testovací režim má být po 90000 km.

permon*

děkuji,Vaše odpověď mě neuspokojila ,chtěl jsem poradit od odborníka

permon*

Děkuji velice za rozsáhlejší odpověď.Ujistil jsem se ,že všude mi radí jinak/ve třech servisech Škodovky mě tvrdili,že výměna stačí ve 120000Km .Konkrétně servis Na Harfě,Jarov a Brandýs n/l.Diagnostika dopadla v pohodě i STK. Přesto se mi uvedený termín nezamlouval.Říkali,že vzhledem k novým odolnějším materiálům se prodlužuje doba n a tuto hranici.Auto jsem zakoupil po prvním majiteli ve velmi dobrém stavu u prodejce K lokočka.Nejhorší je ,že asi kryt sám nesundám/není to jako u Felicie 1.6 / a když to zadám autoriz.servisu tak už stejně pro jistotu řeknou vyměnit Jsem proto rád ,že jste si se mnou dal chvíli a rozsáhle mi vysvětlil situaci..Já osobně navštěvuji servis Přerost a Švorc kde mi montér poradil,že pumpa se vyměňuje až při druhých rozvodech.Teď už vím ,že lepší udělat vše najednou i když tento servis nevrací nazpět starý materiál .Zákazník je vystaven dalšímu nebezpečí ,že bylo vše vyměněno za nové.Bohužel se mi to stalo u zmíněné Felicie, proto obavy jsou u mě na místě.Kdyby náhodou jste ještě věděl o seriozním servisu, dejte mi prosím vědět. Děkuji Krajča

 


0x

Skoda Octavia, motor 1.6 75kw - vymena po 90 000km.

To znamena ze uz je na case.

Pro ostatni kterym se to muze hodit:

1.6, 55kW - 60 000 km

1,6, 74kw, 75kw; 1,8 20v, 1,8t; 1,9tdi, 66kw, 81kw - 90 000 km


1,9tdi Pd 74kw,96kw - 120 000 km

 


0x

I když výrobce stanovuje lhůty pro provedení údržby a oprav , já jsem přesvědčen , že zejména pro opravu , ve vašem případě rozvodů, rozhoduje konkrétní stav mototu , který ze značné části závisí na provozních podmínkách. Tento stav zjistíte podle naměřených parametrů a podle poznatlů z provozu. Hlavně kompresní tlaky , emise , výkon motoru , stav spouštění motoru - zejména při zahřátém motoru a v zimě ,spotřeba paliva a oleje , případně hlučnost motoru. Přes to bych doporučoval rozvodový řemen , pokud je jím motor vybaven, vyměňovat pro jistotu , podle údajů výrobce.

doplněno 20.07.09 10:55:

Prevntivní opravy provedené jen ze strachu , aby se něco nestalo a abych měl jistotu , jsou zbytečné investice.Prevenci zajištují preventivní prohlídky (nikoliv opravy) , kontroly a údržba.

 

nespokojenyurednik

0x

skutečný odborník Vám poradí v autorizovasném servisu, kde mají k dispozici diagnostiku, požadovaný software a patřičné zkušenosti, a kde zjistí, zda Vaše auto nemá ve skutečnosti najeto o 150 tis. km více atd...a podle stavu součástí rozvodů...myslím že tak důležitou informaci by jste měl mít zapsanou v servisní knížce, pokud jí máte, a po minulé opravě rozvodů vylepenou v motorovém prostoru samolepku nebo alespoň visačku s uvedením data a počtu kilometrů, kdy bude nutné auto přistavit s rozvody opět do servisu...Jakou další odbornou odpoveď od odborníka očekáváte? Myslíte, že někdo Vaše auto vyšetří a zdiagnstikuje na dálku? Směju se tomu...na opravách auta prostě neušetříte, a pokud budete opravu oddalovat, může s Vám to prodražit...

 

stenly*

0x

Axus Vám tam správně uvedl výměnu rozvodů při 90 000km.Potom je ještě výměna časová o které se ale málo ví a tou je 48měsíců .Jak poznáte že jsou rozvody po výměně.Musíte si oddělat horní plastový kryt kde uvidíte na řemen, někoho si posadte za volant a at vám jen na moment klíčkem startuje tak aby startér jen tuknul do motoru .Vám se řemen pohne o 10-15cm a tak si jej celý postupně prohlédnete .Jestli že byl měněný před 5000km bude na něm perfektně bez jakéhokoliv poškození vydět nápis .Jestli že ale nápis už je více obroušený na povrchu a nápis je méně čitelný tak v 90 000km měněn nebyl. Dále jestli uvidíte jemné trhlinky a nebo dokonce v místě kde je řemen spojený je trhlina že z ní lezou takové jemné drátky.Tak jste v hodině 12.Potom ještě sledujte hluk z ložisek rozvodů jestli že některé slyšíte že je hlučné ono stačí že je to rano když je motor studený tak velice riskujete.Může se Vám totiž stát že řemen sice nepraskne ale tzv se očešou zuby na řemenu no a ventily narazí do pístů a ohnou se.Ventily samozřejmě narazí do pístů i když se roztrhne řemen a také dojde k jejich ohnutí.Cena opravy je tak do 20 000kč . Ještě když se rozvody dělají je lepší vyměnit vodní pumpu není totiž nikde zaručeno že vydrží do příští výměny rozvodů a když začne téct jsou to zbytečně vyhozené peníze a navíc člověk potřebuje mít auto co možná nejvíce spolehlivé.Ještě před tí než začnete s kontrolou rozvodů prohlédněte si někde jak vypadá řemen když je nový ono vám to hodně napoví při porovnávání s tím vaším.

Jak je patrné z příspěvků , dotaz se netýký výměny rozvodů , ostatně ani nevím co by to obnášelo , ale jen výměny rozvodového řemenu. Já jsem otázku pochopil jako celkovou opravu rozvodového ústrojí motoru. Nashle.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]