Nejste přihlášen/a.
Dobrý den.
Včera jsem se vracel autem domů a najednou z ničeho nic, když jsem brzdil před spomalovacím prahem, se ozvala hrozná rána v motoru. Nedokazal jsem určit, jestli to šlo z přímo z podkapoty nebo od kola, protože rána šla jakoby z motoru, ale cítil jsem, že mi auto cuklo na levé straně. Úplně nejdřív jsem si myslel, že jsem najel na kámen na silnici, tak jsem zastavil, pustil auto za mnou a koukal na všechna 4 kola, ale vše v pořádku. Jel jsem dál a po asi 150 metrech mě napadlo, že se vrátám podívat, jestli to byl kámen to na co jsem nejel. Ale při otáčení jsem slyšel takové divné praskající zvuky z auta při otáčejících se kolech, že jsem raději jel domů asi kilometr. Cestou auto začalo vydávat zvuk jako při couvání, ale vždy jen chvíli. Stejný zvuk mi vydávalo jiné auto, když se rozletěla převodovka. Tentokrát ale zvuk vždy ustal a za 10 vteřin se vrátil. Už jsem to nechal být včera, protože byla tma, ale teď ráno jsem se projížděl na parkovišti. Když jsem ale při nastartování odemykal volant (Ne tyčí, ale prostě jen jeho zacvaknutí), tak něco jakoby prasklo. Koukal jsem na osy, na kola, na olejovou vanu, jestli není bouchnutá, na převodovku, ale všechno v pohodě. Nikde jsem nic nenašel. Jen něco za jízdy trochu občas zapraská a občas začne auto vydávat zvuk jako při couvání a něco začne v motoru hrozně drhnout, jakoby bylo blbě zařazeno. Jediné, co mě napadá je převodovka která se porouchala, ale ne nátazem, ale jen tak. Tušíte něco, co by to mohlo dělat a pokud převodovka, tak co se v ní mohlo porouchat? Řadit jde úplně normálně, spojka je také v pořádku, je dokonce měněná.
Děkuju všem.
nepíšeš sice o jaké jde auto. Ale také bych tipoval převodovku, diferenciál.
Diferenciál jsem odhadoval už před týdnem a to jsem v tom autu nejel. Pokud v tom mechanik jel a diagnoza je diferák, tak mu věř, Bude to nejaké ložisko a tím se změnili vůle. Ozubení se neodvaluje jak by mělo a občas to má snahu se šprajcnout, to asi jsou ty rány.
Zdravím, oživím vlákno, mám stejný problém: ihned po nastartování velká rána zepředu, jakoby praskla pneumatika. Ta je ale OK, pod autem taky nic vytečeného. Při jízdě ale divné zvuky od kol, takové praskání / žvýkání. Jinak nesvítí žádná kontrolka, řazení bez problému. A je to Opel Vectra 1.9 CDTI, automat. Tušíte co by to mohlo být?
Edit pro někoho do budoucna: nakonec jednoduché řešení, praskla pružina a dřela o pneumatiku.
Servis. Něco ruplo - převodovka, diferák atd. U běžných aut se oprava moc nevyplatí, lepší je vyměnit celou převodovku z vrakáče. Mohlo rupnout i péro, homokloub, na dálku to nepoznáme. Moc bych s tim nejezdil, může se to kousnout a pak klidně ukroutíš něco v motoru příp. se vybouráš (bloknou se kola). Lepší odvézt na vozíku, a pokud po ose tak hlavně pomalu a opatrně.
Tak včera se auto vrátilo ze servisu a na nic se nepřišlo, protože cestou tam to bylo v pohodě. Technik sundal všechny poloosy a klouby a vše v pořádku. Celá cesta domů bez problémů, ale u baráku se to ozvalo znova. Ale takové drnčení nebo bzučení při brždění motorem. Ale i na neutrál ovšem a i při sešláplé spojce. Jen při akceleraci to nedělá... Už fakt nevím... Poraďte mi někdo, prosim. Děkuju!
Vyměň servis. Zkus se podívat na vypouštěcí šroub z převodovky, měl by být magnetický - pokud na něm budou špony (piliny) tak je to převodovka (hřídel se točí i na neutrál). Pokud to dělá i při stojícím autě tak je to motor nebo převodovka dál ne = vyloučí to poloosy a klouby. Tipuju na nějaké ložisko v převodovce, má vůli, něco se tam posunuje a o něco občas drhne... Dá se čekat shánění převodovky, opravovat to většinou nemá smysl, lepší je přehodit kus za kus.
Díky za odpověď. Teď jsem s tím jel, abych si to poslechl ještě jednou. Dělá to drnčivý zvuk, takový, jakoby někde něco dřelo (jakoby kovový zvuk). Dělá to jen za jízdy, když nešlapu na plyn. Je jedno, jaká rychlost je zařazena, řadící páka nedrnčí, dělá to v zatáčkách i v přímém směru a spojka na to vliv nemá. Jde to zleva odněkud od levého kola. Mechanika včera napadl diferenciál...
Tak jsem byl v dalším servisu a v obou dvou mi řekli, že je to diferenciál. Auto ale normálně jezdí, řadí, na řadící páku se žádné vibrace nepřenášejí a jde to odněkud zleva. Několik mých kamarádů mi řeklo, že je to blbost, protože bych jinak nedokázal řadit nebo by mi auto takhle bez problémů nejelo a hlavně by to s plynem nepřestalo. V servisu mi řekli, at sháním převodovku, ale nerad bych vyhodil peníze za něco, co nemusí být. Mechanik se na to nepodíval, jen se v tom projel.
Co si o tom myslíte Vy? Mně se to nějak nezdá
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.