Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Motor jikov 1447 dv seřízení bohatosti směsi

Od: waltrppk* odpovědí: 4 změna:
Dobrý denCHtěl bych se zeptat o kolik přesně má být povolen šroub bohatosti směsi od základního dotažení na karburátoru motoru jikov 1447DV. Ptal jsem se mechaniků v zahradní technice a někteří tvrdí že půl otáčky. Jiní jeden a půl otáčky. Tak babo raď jak to má být. V manuálu se píše:Motor má být zahřátý na provozní teplotu !Regulační šroub 38 s citem dotáhneme - okamžik kdy dosednou na sebe závity pružiny 33, víc již nedotahujeme ! A zaznamenáme si velikost pootočení regulačního šroubu pro případnávratu k původnímu nastavení !Pak šroub povolíme v rozsahu 1/2 až 1 1/2 otáčky, tedy střední hodnota je zhruba povolit o jednu otáčku.Pokud se dalším povolením regulačního šroubu 38 otáčky začnou zvyšovat, ubereme základní plyn šroubem 39 a znovuzkusíme povolit šroub bohatosti směsi a vše opakujeme tak dlouho dokud se otáčky motoru zvyšuji po mírnémpovolení regulačního šroubu 38.Zejména poslední větě moc nerozumímPokud šroub 38 musíte dotáhnout na méně jak jednu otáčku od základního dotažení a povolení o jednu otáčku, raději vyhledejte odborný servis,jinak může hrozit zadření motoru díky nedokonalému mazaní chudobnou směsí).Podle mne dle poslední věty pokud šroub dotáhnu na méně než jednu otáčku od základního dotažení motor by se zadíral. Tedy pokud utáhnu šroub a povolím o půl otáčky tak dle věty víše motor by se zadíral. Potom je tedy možnost povolit o 1 a půl otáčky ale zase mě jiní říkají že pak motor strácí výkon tak babo raď. Můžete mi někdo řící jak přesně na své varině máte nastavený šrou bohatosti směsi?Děkuji

 

 

4 odpovědi na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


2x

Ak si pozorne prečítate ten návod,tak sa tam píše,že servis treba vyhľadat vtedy,ak po zakladnom nastavení,čiže totiahnuti skrutky po dosadnutie závitov pružiny sa dá ešte dotiannut o menej ako jednu otáčku.Sú tam popisované dve hodnoty,ktoré vyznievajú ako jedna.Ak tu vetu budete ignorovat,tak vám vyjde nastavenie karburátora.Tá veta je tam asi pre kontrolu karburátora,či nieje chybný.Karburátor je z výroby nastavený a ak ste ho z niejakého dôvodu prestavovali,tak si najprv zistite,či nieje opotrebovaná dierka,na tyčke regulátora na karburátore,dierka na vetráku,kde sa pripája tiahlo regulátoru,či nieje opotrebovaný kolík dorazu na karburátore,je to kalený perový kolík a či nieje voľná hriadeľ na regulátora.Ak je voľná doporučujem výmenu karburátora z vlastnej skúsennosti alebo ak ste zručný,tak dat spravit púzdro na tú tyčku.Ak niečo z týchto popísovaných veci je nefunkčné je nastavovanie karburátora stratou času.

waltrppk*

Dobrý den

Děkuji za reakci vše jsem zkontroloval a je to v pořádku. Jenom by mě zajímalo jak přesně má být ten vzdušník povolený tedy od zkladního dotažení rukou a dosednutí pružiny. Jestli půl otáčky nebo 1 a půl otáčky.Taky jsem zjistil že volnoběh se nastavuje když je táhlo regulátoru otáček nastaveno na stupni 2 (ze 3 možných). Děkuji

Tým tiahlom,čo má tri stupne nastavenia sa regulujú maximálne otáčky a pri každom stupni a uvoľnenom plyne má motor íst na voľnobeh.

jano*

Jednoduchá rada -

Zohrejte motor cca 10 minut, točte šrubkou bohatosti zmesy až motor dostane maximálne otáčky.

Regulačnou šrubkou volnobehu ich znížte na cca 1100 za minutu skuste regulovat šrobou bohatosti doprava dolava či sa ešte budu zvyšovat otáčky - pokiaľ nie , regulačnou šrubou znížte volnobeh na cca 1000 za minutu.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]