Nejste přihlášen/a.
Ahoj, prosím o radu, jaké svíčky jsou nejlepší do felicie 1.3 mpi. Už nějakej ten pátek dělám skoro veškerej servis na rodiné felicii doma a ani neví kdy je kdo naposledy měnil, poslední dobou se mi zdá ten motor nějaký vydechlý a pod větší zátěží ve vyšších otáčkách cítím lehoučký cukání, ale skoro neznatelně, no za tu lenivost může úsporný styl moji máti. Stačí delší cesta když to protáhnu já nebo tata a pak jede jak dělo Ale kždopádně ty svíčky chci vyměnit at o tom mám přehled. Teď je tam klasika jednobodovky Brisk DR15YC, s tím si myslím, že bych nic nepokazil, ale radši se zeptám jestli se nedá koupit něco lepšího v poměru cena/výkon, nepotřebuji žádné ultra drahé iridiové svíce, ale zase na tom nechci úplně škudlit, jestli se dá za rozumnej peníz koupit něco lepšího, tak si nechám rád poradit
Díky
doplněno 10.06.15 14:15:
Zdravím, pokud seženete odpovídající, tak doporučím NGK jednobody. Ty vylepšené dvou, tří a dokonce čtyř elektrody většinou ve starších vozech zlobí. Nejlépe protě jede to, co je předepsané, viz manuál či štítek na motoru.
No to vím, že ty 3-bodové Brisky jsou výrobcem předepsané, ale žádné zkušenosti s nimy nemám, jestli je má cenu kupovat a nebo ne v porovnání s klasickými jednobodovými?
kecáš.
Dle servisní příručky výrobce doporučuje
Champion RC12yc a RC9YC dle typu motoru 135 nebo 136
Ahoj
no mě je celkem jedno co uvádí výrobce, co je tam předepsané, tak to vím, ale rád bych slyšel vaše praxí nabyté a ověřené zkušenosti i se svíčkami, které výrobce neuvádí. No každopádně jsem tam už koupil Brisk DR15YC, 50 kč za kus, takže pohoda, myslím si, že oprti těm 3-bodovým Briskům, nenabízejí nic lepšího kromě delší životnosti, ale zjistil jsem, že tam dokonce byly Brisk DR17C, nevím kterej mechanik to tam dal, ale do felicie se mi zdají příliš teplé, na druhou stranu by to konečně vysvětlovalo stížnosti mojí mati, že jí to za tepla někdy nechtělo chytnout, škubalo a ztrácelo výkon, asi se ty sedmnáctky přehřívaly. No jel jsem to po té výměně projet, jede to dobře bez škubání a zdá se mi to o krapec živější. Tak uvidíme. Každopádně i když je jejich výměna 30tkm, tak je vzhledem k ceně budu měnit preventivně spolu se vzducháčem co 20tkm, což jsou u nás vzhledem ke krátkým trasám dvě výměny oleje.
Ty tříbodové brisky, co tam patří, fungují dobře. Na benzín jsem neměl nikdy problém. A vydrží více než těch 60tis. I na LPG vydržely přes 60tis.
Já ale jezdím na LPG a to mám ještě nastavené tak, že jezdím i na extrémně chudou směs. Takže svíčky dostávají co proto a také je větší problém takovou směs zapálit. Tam mi fungují lépe ty BRISK Iridium. Hlavně je nemusím měnit několikrát do roka.
Ale je mi jasné, že většina lidí nenajezdí s motorem ve feldě více než 50tis ročně, jako já.
Na webu pro feldy doporučují Brisk DR15YC a tak se toho držím. O tříbodových tam píší,že nemají žádný vliv.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.