Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Ojeté auto kolik km doporučujete

Od: bfg odpovědí: 7 změna:

Zdravím chci si koupit ojeté auto z autobazaru prosím o nějaký doporučený autobazar a ještě by mě zajímalo kolik m doporučujete aby mělo najeto většinou nacházím kolem 150 000 km což se mi nezdá moc jedná se o diesel 1,6Děkuji předem za rady a tipy

 

 

7 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


1x

kupoval jsem si auta s najetým 200 a víc - najel 100tis a prodal dál

 

mzxy*

1x
Dulezitejsi nez cislo na tachometru je technicky stav auta, pocitejte se stocenym tachometrem o 120 az 300 tis km

 

webbiecz*

0x

150 000 Km se mě osobně zdá hodně. Ono se obecně při koupi ojetého auta z bazaru strašně obtížně něco radí. Jsou věci, které se dají ohlídat (a je fajn si s sebou vzít někoho, kdo do aut dělá a komu důvěřuješ) a jsou věci, které se nedají zjistit a zjistíš je až po nějaké době, kdy se něco tzv. po*ere Je to sázka do loterie.

Já bych do auta z bazaru, které má nalítano přiznaných 150 000 asi nešla. Je to dost a nevíš, co vše už je v tom autě tzv. na doraz a bude se to muset řešit. Je možné, že je to opečované auto, které má těch 150 poctivých a majitel se dobře staral. Pravděpodobnější je ale ta varianta, že to reálně najelo ještě víc a že to šlo do bazaru proto, že už to není úplně OK a majitel nechtěl příliš investovat (což se ale může stát i u auta s míň kilomatrama).

Já mám s bazary zkušenosti dvě. V jednom případě se zdá být zatím vše OK (při koupi mělo najeto nějakých 20 tis.), ve druhém případě se zdálo být vše OK přibližně dva roky (nájezd při koupi cca 45 tis) a teď se zjistilo, že tam přeci jen nějaký problém je a nějakou investici si to vyžádá (objevil se problém a při zkoumání příčiny se zjistilo, že byl v minulosti nějaký neodborný zásah na motoru, který se bohužel jinak než rozmontováním zjistit nedal). Nechci proto doporučovat konkrétní autobazar.

Úplně nejlepší je koupit auto, které člověk tzv. zná - tedy od někoho známého. To ale bohužel vždy nejde.

Takže přeji hodně štěstí.

 

ondrah*

0x

Tak záleží co je to za vůz. 150 tisíc nemusí být zlé. Dieslové motory vydrží hodně. Důležitá je taky cena. Já osobně bych se díval na: aby auto bylo max po prvním majiteli, mělo servisní knihu - můžete si i přímo v servisu ověřit co, kdy a jak se dělalo a v kolika km. Ale myslím si, že je to furt dokola. Můžete koupit dobrý kus nebo naopak do něho budete jen vrážet. A asi bych se aji vyhnul velkým autobazarům. Nedávno paní dovezla auto z nejmenovaného autobazaru (největší z čr) a na první pohled fakt pěkné auto. Pak stačilo vidět podvozek, ramena, čepy... No bylo toho dost...

Nebo co jsem slyšel: auto odkoupili za cca 30 tisíc a prodávali za 70. Nebo pak historka o skutečném stavu km: tachometr měl 160 tisíc a na motoru byl štítek: rozvodový řemen měněn: 180 tisíc. Ale to může být pravda a taky nemusí, že?

Vzít s sebou zkušeného mechanika a prohlídnout. Není důležité kolik auto má najeto, ale jeho minulost.

 

asd1

0x

Pokud se nevyznáte, vemte svého mechanika. V CZ bazarech je většina aut hezky naleštěná, ale se zásadníma chybama - před velkým servisem, po bouračce, v mizerném stavu zprovozněné lecinými díly (které vydrží pár tisíc km a rozsypou se), koroze... Nekoukejte na kilometry ale na aktuální stav. Mmch. 150 tisíc je klasická hodnota na jakou se auta stáčejí. tak 2/3 naftáku jezdí dálky a za 4 roky má 200 tisíc a ta 1/3 v bazarech moc není.

Doporučený autobazar je soukromá osoba rodilý němec, první majitel auta. Kvalitní servis, silnice, palivo - auta jsou v řádově lepším stavu. Podvodníci a vykukové jsou tam taky, ale je jich řádově míň než tu.

 

olinlito

0x

...nejlepší vzít s sebou do autobazaru známého automechanika nebo kdo se v autech štamrá a rozumí jim a baterku (svítilnu) na osvícení spodku auta (palivové a brzdové potrubí, koroze, popraskané gumoplastové manžety kloubů kol, podběhy -horní uchycení tlumičů koroze), pohledem na lak skryté škrábance, prošlapané pedály + potah volantu poškrábání-nedat na keci o prstýnku, co na volantu udělá za odřeniny...V každém autobazaru auto naleští a zespodu nastříkají na rez a trubky nějaké vosky, které lehce setřete. Jak začnete mluvit o rampě nebo zvedáku a prohlídce spodku auta, tak dochází na různé výmluvy...Poslechem dieslového motoru (nejen dieslového) při zvedlé kapotě určíte lehce opotřebení součástí motoru a opotřebení gumových závěsů motoru-když sebou motor mrská sem-tam. Cena u starších aut např. Felicie která v AAA auto je 25 000 Kč v jiném soukromém větším bazaru budou nabízet za 33 000 Kč. Diesly (motory) starších aut vydrží i 600 000 km a začínaj trošičku víc čmoudit a jsou už většinou na repas. Benzin o cca polovinu méně a je unavený-rachtá. Dále nablýskané pneumatiky silikonem neznamenají, že jsou rok staré (od roku tuším + - 2005 n.l. po K. musí být uveden viditelně rok a týden výroby. Totéž platí o akumulátoru-většinou je nablýskaný, ale vyměněný za nedržící kapacitu pro dobrého známého, kterému už dosluhovala... Dobrý je to zkouknout, vyjmenovat chyby a rovnou chtít cenu za budoucí viditelné opravy i na laku. Cenu odkývnou v 90-ti %. Jestli máš vyhlédnutý určitý typ auta, koukni na hodnocení/recenze lidí, který s tim autem opravdu jezdili.

 

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]