Nejste přihlášen/a.
Ahoj. Je to asi 14 dní co řídím...mám čerstvý řidičák. Mám starší auto a hrozně dlouho trvá než se rozjede. Nevím zda je to autem nebo mnou (špatné řazení). Rozjedu se na 1, chvíli popojedu, zařadím 2 a po chvíli 3. Když se rozjedu do větší rychlosti dávám 4, popř. 5. Jakmile jedu do kopce jedu na 3. Poradíte mi prosím "správné řazení"? Nechci si úplně oddělat auto a řidiči za mnou taky nejsou nadšený když se rozjíždím a 15 metrů jedu 20km/h. Díky moc!
Samozřejmě ti nikdo nemůže správně poradit.Je to otázka praxe,ale přece jen rada existuje.Poslouchej motor.Ten by měl mít pořád stejné zatížení,tedy otáčky.Pokud začnou otáčky klesat,třeba při jízdě do kopce,je nutno přeřadit dolů.Pokud zvyšuji rychlost a otáčky se zvýší nad určitou mez,řadím nahoru.To vše se dá nacvičit praxí.
Přeji mnoho tisíc najetých kilometrů bez nehody.
JABRAKA
I ve 21. stoleti jsou veci, ktere se po internetu proste vyresit nedaji. Rekl bych, ze tahle je jednou z nich.
Jak mame vedet, jak radis? Natoz Ti takhle radit. Sezen si nekoho primo do auta, kdo Ti poradi jak na to a bude te opravovat za jizdy.
máš otáčkoměr pane začátečníku? Pokud ano je vyhráno! Při benzínovém motoru řaď o stupeň výše při 2300 až 2500 ot/min. Pokud máš diesel tak nad 2000 můžeš řadit výš! obráceně s benzínem nejezdi pod 2000 ot/min.a s dieslem tak alespoň 1750 to chce po rovince. Hodně ale záleží na typu motoru. Některý točí i víc otáček,např.když mají více ventilů nebo slabší motor a pod.
Pokud jsi hluchý a neslysíš jak motor kvičí jak podsvinče tak ti sluch nepomůže. Na druhou stranu je velká chyba dusit motor na r4 např. 45-50tkou rychlostí.
Ještě bych snad připomenul: Poslouchej motor , nauč se sluchem , nebo i kontaktem s vozidlem na sedačce nebo s pedálem plynu a pod., poznat ve kterých otáčká motor pracuje nejlépe ( bez škubání, případně velmi hlučně -vysoké otáčky) a pak jen tento stav udržovat a ovlivňovat řazením rychlostních stupňů a plynovým pedálem. Každý motor má stanovené optimální otáčky při kterých má nejpřiznivější výkon i spotřebu.Toto je potřebné se naučit odhadnou , při kontaktu s vozidlem , podle chodu motoru , jeho zvuku , případně vybrací.
Ono taky záleží na tom, jak silné máte auto. Já kupříkladu s 3litrovým dieselem prakticky jedničku nepoužívám. Jedině při rozjezdu do kopce, nebo v pomalu jedoucí koloně.
mno, Paběda měla tři rychlosti a jezdilo se jen na 2 a 3. 1 byla tak vytáhnout někoho ze závěje. Nejlepší si to vyzkoušet na starým autě, kde je motor pořádně slyšet (třeba Tudor).
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.