Nejste přihlášen/a.
Dobrý den,
na jednom serveru se rozpoutala diskuse, jakým způsobem může být vozidlo tvale vyřazeno z registru vozidel. Chtěl bych se zeptat:
1) Zda se musí vždy při vyřazení předložit ORV a TP vozidla, nebo to lze (např. při ztrátě) řešit čestným prohlášením atp...
2) Je vždy při vyřazení vozidla nutné předložit formulář ,, žádost o vyřazení vozidla z evidence motorových vozidel" , nebo není?
3) Pokud řádně platíte povinné ručení, může vám za nějakých okolností vyřadit úřad vozidlo z vlastní vůle - jiné příčiny?
4) Při ztrátě dokladů k vozidlu je odhlášení předmětem nějakého správního řízení? Pokud ano, jak probíhá a co je k němu potřeba?
Velice Vám děkuji za případnou odpověď a omlouvám se za rozsáhlý dotaz.
Dobrý den.
1.Zákon č. 56/2001 Sb. se doplňuje v § 13, jehož odstavec (2) nově zní: "Obecní úřad obce s rozšířenou působností trvale vyřadí vozidlo z registru na žádost jeho vlastníka. Tuto skutečnost vyznačí v technickém průkazu vozidla a v registru silničních vozidel. Se žádostí o trvalé vyřazení vozidla z registru silničních vozidel předloží vlastník motorového vozidla potvrzení o převzetí autovraku vystavené provozovatelem zařízení ke sběru autovraků podle zvláštního právního předpisu. Vlastník vozidla přitom odevzdá tabulky s přidělenou registrační značkou. Jedná-li se o žádost o trvalé vyřazení vozidla z registru silničních vozidel, je vlastník motorového a přípojného vozidla povinen doložit způsob jeho zániku nebo jejich dalšího využití
2.Vždy
3.Ne
4.Nahlásit a nechat vystavit duplikáty-Dopravní odbor.
Jakékoliv jednání na úřadě je v podstatě správním řízením
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.