Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Škoda Fabia 1,4 mpi 44kw- kontrolka teploty

Od: petr® odpovědí: 4 změna:

Zdravím.

Dnes, když jsem jel z práce, tak mi najednou začala blikat červená kontrolka teploty a občas vydala i zvukový signál. Když jsem pak jel odpoledne na nákup, tak to udělalo také. Zastavil jsem tedy a odklopil motor. Všiml jsem si, že v chladiči je kapalina pod hranicí minima. Víčko jsem odšrouboval, vypustil se vzduch, pak jsem pokračoval v jízdě a už to neblblo. Takže bych tedy asi měl dolít do chladiče. Nebo to může být i jiný problém? Případně bych také rád věděl, čím dolít? Destilku? Co je mi ale divné, že ručička teploty ukazovala stále do středu stupnice jako jindy. Jo a je to rok výroby 2002.

Předem děkuji za Vaše rady.

 

 

4 odpovědi na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

layborr*

2x

Že časm mizí malé množství chladící kapaliny je normání,

kdyby mizelo více tak -

hledat unik - přes noc dát papundekl pod auto ,

jestli není unik tak jde voda do oleje - špatné těsnění pod hlavou , u 44 kW je to uplně normální , těsnění odchází kolem 100 000 km .

Přes léto stačí dolít destilkou, sledovat unik , popř vyměnit těsnění pod hlavou

doplněno 28.05.15 21:53:

Jestli je na víčku po od oleje šlem , tak jde voda do oleje - vyměnit těsnění pod hlavou

 


2x

Jediný problém je ten proč(kde) se kapalina ztratila.Jestli po půl ruku ubylo cca půl litru(podle nájezdu)tak to neřešte dolejte destilku a jezděte dál akorát před zimou si změřte hustotu.Ručička teploty ukazuje normálně protože kapaliny nebylo ještě tak málo že by nestíhala chladit.Jinak ty čidla hladiny u fábek docela odcházeli někdy stačí očistit(výplach octem) jinak výměna i s nádobkou anebo vyřadit z provozu-proklemovat

 


2x
Je to trosku mene nez ma byt a proto vam teplota nevystoupne na vic stupnu. Ono to staci na uchlazeni . Jinak staci dolit a sledovat , me sla voda do oleje a stavalo se mi to casto. Pak byl olej ridky az mi klepaly ventily. po vybrusu hlavy a nove tesneni jezdi motor zas jak novy.

 

tomasek*

0x

Tipoval bych to na špatné těsnění hlavy válců. Voda z chladícího okruhu pak jde do motoru. Horší je, když se mísí s motorovým olejem. Máte v expanzní nádržce olejový "šlem"? U hladiny chladící kapaliny se udělá taková tmavě hnědá usazenina - často se dostane i na kontakty, které slouží k detekci absence chladící kapaliny a proto pak kontrolka bliká (buď kvůli malému množství kapaliny, nebo kvůli špatnému vyhodnocení kvůli tomu šlemu). Nejlepší je samozřejmě nechat vyměnit těsnění hlavy válců - rovnou se u toho dělá i výměna chladící kapaliny a výměna oleje a filtru (lepší i vyměnit svíčky). V autorizovaném servisu si můžou říct dokonce o 10000 Kč (podle toho, co všechno dělají), "garážník" vám to udělá třeba za 2500 - 5000 Kč. Pokud se dělá i broušení hlavy, tak ten stojí tak 500 Kč. Pokud jste zručnější a už jste na autě občas "něco" dělal, můžete to udělat sám - je to práce tak na jedno dopoledne/odpoledne. Vtipné je, že samotné těsnění stojí tak 350 Kč... Doporučuje se vyměnit i šrouby hlavy (sada tak za 500-700 Kč). V dílenské příručce škody se píše, že se má měrkami zjistit nerovnost hlavy - pokud nejsou nerovnosti větší jak 0,05 mm, nemusí se hlava brousit. Pokud je nerovnost vyšší, má se prý vyměnit celá hlava (ale to je myslím zbytečné - stačí zbrousit).

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]