Nejste přihlášen/a.
Zdravím.
Dnes, když jsem jel z práce, tak mi najednou začala blikat červená kontrolka teploty a občas vydala i zvukový signál. Když jsem pak jel odpoledne na nákup, tak to udělalo také. Zastavil jsem tedy a odklopil motor. Všiml jsem si, že v chladiči je kapalina pod hranicí minima. Víčko jsem odšrouboval, vypustil se vzduch, pak jsem pokračoval v jízdě a už to neblblo. Takže bych tedy asi měl dolít do chladiče. Nebo to může být i jiný problém? Případně bych také rád věděl, čím dolít? Destilku? Co je mi ale divné, že ručička teploty ukazovala stále do středu stupnice jako jindy. Jo a je to rok výroby 2002.
Předem děkuji za Vaše rady.
Že časm mizí malé množství chladící kapaliny je normání,
kdyby mizelo více tak -
hledat unik - přes noc dát papundekl pod auto ,
jestli není unik tak jde voda do oleje - špatné těsnění pod hlavou , u 44 kW je to uplně normální , těsnění odchází kolem 100 000 km .
Přes léto stačí dolít destilkou, sledovat unik , popř vyměnit těsnění pod hlavou
doplněno 28.05.15 21:53:Jestli je na víčku po od oleje šlem , tak jde voda do oleje - vyměnit těsnění pod hlavou
Jediný problém je ten proč(kde) se kapalina ztratila.Jestli po půl ruku ubylo cca půl litru(podle nájezdu)tak to neřešte dolejte destilku a jezděte dál akorát před zimou si změřte hustotu.Ručička teploty ukazuje normálně protože kapaliny nebylo ještě tak málo že by nestíhala chladit.Jinak ty čidla hladiny u fábek docela odcházeli někdy stačí očistit(výplach octem) jinak výměna i s nádobkou anebo vyřadit z provozu-proklemovat
Tipoval bych to na špatné těsnění hlavy válců. Voda z chladícího okruhu pak jde do motoru. Horší je, když se mísí s motorovým olejem. Máte v expanzní nádržce olejový "šlem"? U hladiny chladící kapaliny se udělá taková tmavě hnědá usazenina - často se dostane i na kontakty, které slouží k detekci absence chladící kapaliny a proto pak kontrolka bliká (buď kvůli malému množství kapaliny, nebo kvůli špatnému vyhodnocení kvůli tomu šlemu). Nejlepší je samozřejmě nechat vyměnit těsnění hlavy válců - rovnou se u toho dělá i výměna chladící kapaliny a výměna oleje a filtru (lepší i vyměnit svíčky). V autorizovaném servisu si můžou říct dokonce o 10000 Kč (podle toho, co všechno dělají), "garážník" vám to udělá třeba za 2500 - 5000 Kč. Pokud se dělá i broušení hlavy, tak ten stojí tak 500 Kč. Pokud jste zručnější a už jste na autě občas "něco" dělal, můžete to udělat sám - je to práce tak na jedno dopoledne/odpoledne. Vtipné je, že samotné těsnění stojí tak 350 Kč... Doporučuje se vyměnit i šrouby hlavy (sada tak za 500-700 Kč). V dílenské příručce škody se píše, že se má měrkami zjistit nerovnost hlavy - pokud nejsou nerovnosti větší jak 0,05 mm, nemusí se hlava brousit. Pokud je nerovnost vyšší, má se prý vyměnit celá hlava (ale to je myslím zbytečné - stačí zbrousit).
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.