Nejste přihlášen/a.
Potřebuji poradit,koupil jsem synovi auto FIAT Brava ,r.v.1996. Nyní ho má měsíc a už několikrát se stalo,že nenastartoval.
Předchozí majitel ,tvrdí,že mu to nedělalo. Baterie není nová,už jsme dobíjeli. Nepomohlo to. Čím to může být?Máme jet na diagnostiku,jestli tam ale něco poznají,museli by to asi vidět,když to nejde nastartovat.
Obracím se na vás,kdo jste třeba autoelektrikář,nebo to máte jako hoby a rozumíte tomu.Nebo zkušenosti někoho,kdo takové auto má a stalo se mu třeba také.
Děkuji.
Pokud při otočení klíčem "cosi cvaká", je to relé pod kapotou, dále blikají kontrolky jako na kolotočích. Je to baterie. Je mrtvá takže doporučuji proměřit, případně nabít, pokud se nabije během chvilky, je mrtvá úplně. Koupit novou a sledovat stav dobíjení, pokud nedobíjí, jeto alternátor ale starou baterii již stejně nezachráníte.
Jak nejde nastartovat?Točí a nechytá nebo ani "neškytne"Startujete stejným klíčkem jako původní majitel?
Doplním dotazy Magora-točí a nechytne nebo vůbec neprotočí?Jak je asi stará baterie?Po sundání z nabíječky startuje dobře?
Možnosti-stará baterie-vyměnit,baterka po nabití nějakou dobu dobrá-nedobíjí,špatný altik,Pkd je toto vše OK pak je závada jinde-třeba starter,nebo doprava paliva či zapalovací cívka -rampa(nwn jak to má toto auto),svíce ...
doplněno 23.05.15 18:22:V tom připadě bych soudil že je něco špatně na starteru-většinou to bývá cívka co vysouvá rotor starteru,Každopádě Vás čeká demontáž starteru a jeho oprava či výměna.
doplněno 23.05.15 18:28:Roztlačení nemá vliv na sondu (pkd myslíte lambdu) a na katík taky ne pokud pak chytne okamžitě,teda pkd je závada na starteru a ne na zapalování!a vzhledem k tomu že předchůdce Tipo trpěl na špatné ukostření (většinou díky oxidyci) púrošel bych veškerá kostřicí místa! Hlavně AKB,starter,motor-kastle.Zkusil bych také ,nebo spíš bych prošel fórum na Fiatáckém klubu nebo přímo (pkd existuje brava-bravo club)
ani neškytne,cvaká ,ale netočí starterem,roztlačuje to,ale to je špatné,může poškodit katalyzátor,nebo sondu?
Autoelektrikář mu řekl,že to musí vidět,když to nejde nastartovat! jak asi toho máme na místo vozit jiným autem?
Taky jsem říkal,že je potřeba začít od baterie,ale ono to dělá i když je znovu nabitá. a třeba na 10-15 stertů jednou vynechá a vůbec netočí! stane se okdyž jezdí denně,třeba jednou za týden,ale smozřejmně v ten nejvíc nevhodný okamžik,třeba ve městě zaparkovaný mezi auty a na rovině.
Pravdepodobne vadné snímače polohy kľukového hriadeľa alebo vačky a samozrejme aj tu popisované problémy.
Slavco-přemýšlej-při roztlačení ihned a starter ani neprotočí,jen cvakne ,to jistě dělá snímač polhy klokové hřídele?!Zbytečně tímto matete tazatele!
doplněno 24.05.15 13:28: ani neškytne,cvaká ,ale netočí starterem,Toto nezpůsobuje čidlo otáček!Děkuji, jen mě nematte, už tak dost mě mrzí, že zčali problémy tak brzo. No, co můžu čekat za 130000?
Veď v doplňujucej odpovedi dopísal,že 10-15 krát natočí a potom to vynechá.Príčin môže byt kopec.Od snímačou,čo nepovolí štart,cez spínacu skrínku,slabí kontakt na cievku štartera,opálene kontakty v cievke spínania,zodraté uhlíky,nalomený kábel,zle ukostrenie,všetko je len hádanie,len na mieste to určí elektrikár a prakticky sú to len maličkosti na opravu.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.