Nejste přihlášen/a.
Jak poznám kolik má auto ve skutečnosti najeto,když má mechanický tachometr s pěti číslama?
Pokud tam má např. 65000km, tak jak poznám jestli se už tachometr neprotočil jednou či vícekrát. Tedy jestli má auto najeto 65000km, 165000km, 265000km...?
Zdravím,
těžko se to poznává, ale dá se to spíš tak nějak odhadnout podle věku auta. Na opotřebení bych moc nesázel. Hodně záleží na tom, co je to za auto - značka, typ. Pokud to bude něco moderního (favorit, felicie apod.) dá se čekat, že to bude mít při 20 letech stáří +- 165.000km, velmi málo těchto aut bude mít 265.000km. Samozřejmě , výjimky se najdou, vím třeba o autě r.v. 1978 (tzn. stáří auta je 37let), první majitel, vzhledově bych hádal, že to má tachometr X krát přetočený a ono to má najeto poctivých 120.000km. Před 5 lety jsem mu renovoval přední poloosy (výměna tuku a manžet) a říkám majiteli "kdy jste naposled měnil manžety na poloosoách - jsou dost zpuchřelý" a on na mě: "Nikdy, ty jsou ještě původní", takže to auto jezdilo na původní poloosy ve výrobě namontované 31roků.
Proč starší auta, třeba první Škody 105/120 nebo Škoda 100 neměla denní počítadlo kilometrů, ale pouze počítadlo celkových ujetých km a proč tato starší auta měla pouze 5-ti místné počítadlo ujetých km?
Asi proto, že to nebylo potřeba. Každý měl práci v místě bydliště a nebo v blízkém okolí. V sobotu a v neděli se mnoho za zábavou nejezdilo. Dnes, když lidé dojíždějí xx km do práce, tak je to na tachometru znát. Např. můj syn každodenně dojíždí 110 km do práce a 110 km zpět k rodině.
Nevím, jak to přesně bylo u škodovek, ale tak jako se všechno ostatní vyvíjí, vyvíjí se i výbava aut. Takže dříve prostě nebylo denní počítadlo km vůbec ve výbavě aut, později jen jako výbava lépe vybavených verzí (označení třeba De Luxe a pod.) Teprve později se denní počítadla stávala standartní výbavou aut.
Co se týká 5 místných počítadel kilometrů - prostě dříve platilo, ža auto s přetočeným tachometrem (tj. víc než 100.000km) už bylo staré auto, auta se používala převážně jen k soukromým, nikoli služebním účelům. Ještě třeba na konci 80.let jsem znal auta, která byla 20let stará a měla najeto jen 30 - 40.000km (úmyslně nepíšu o raritách jako byla auta - znal jsme taková - co měla stáří 8 let a najetých 8.000km). Prostě jezdilo se podstatně méně než teď. Takže když mělo auto na počítadle kilometrů malé číslo, tak se automaticky počítalo, že má přetočený tachometr. A auta s tachometrem přetočeným víc než jednou (tj. s najetými více než 200.000km) se téměř nevyskytovala.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.