Nejste přihlášen/a.
Potřeboval bych taky poradit.Chtěl bych něco v kombíku,dobrej poměr kvalita/cena něco spolehlivího do 100tis.Přemýšlím o Fordu nebo Peugeotu atd.Máte nějaký typy?Díky
Nejprve prosím uveďte pár věcí:
1) zkušenost - dosavadní vůz, spokojenost
2) délka cesty na jedno nastartování
3) servis v okolí - některé servisy se orientují na určitou značku
4) posádka - děti, pes, dospěláci, ...
Další otázky můžou následovat, ale díky těmto informacím lze najít to správné auto..
doplněno 08.05.15 08:58:jste se mi moc nerozepsal v těch odpovědích... no nic...tak se odpíchneme v tom "jsem spokojen"
Z vašich info je zřejmé, že nemáte strach z koroze u fordů ani z elektroniky fordů a francouzů... Takže:
Renault Scénic 1,6 16v (pozor na motor a korozi - často dovoz bouraných)
Citroen xsara picasso (motor 1,8 dokáže zlobit...šel bych raději do 1,6)
Citroen Berlingo (pohodlný posez i v zadních sedačkách, dobré zadní dveře - posuv, možnosti užít jako nákladní ...)
Peugeot 307 SW (nejlepší motor je 1,4i, ale počítejte s tím, že je i slabý na kombi)
Ford focus - mondeo (motor 1,6i 16v je slušný.. ale pozor na elektroniku ve voze - vše odzkoušet!)
Na škodovky se vykašlete - převážně 2x stočený tachometr (v kombi), mizerná výbava, v benzínu motory na prd... a hnije! Jsou to předražené potvory...
Vybírejte vůz kolem 80ti tis a 20tis si nechte na servis - ten je nutný u všech ojetých vozů!
jmlc
V ceně kolem 100 000 už mondea motor 1.6 nemají , je tam vynikající 1.8 (81 + 92 kW ) , jen pozor na šustící klapky , a koroze je od roku 2004 už vychytána ,
Radit Peugeot 307 může fakt jen těžký laik , na každém je 307 závad a to hlavně v elektrice odchází i to co nikde jinde ne , a nápravy nevydrží skoro nic - tam se ve výrobě u nových vozů nakupovalo to nejlevnější co mohlo být .
Citoen Xsara Piccaso - koroze uvnitř prahů , to u Octavie nikdy nenajdete ,ale zase bude 2 x stočená,
Nepíšete jestli benzín nebo nafta , jaký servis máte v blízkosti , ony se kazí již nové vozy a u ojetiny lze s poruchami počítat také ,
např.
doplněno 08.05.15 10:19:C maxy mají také větší kufr -
doplněno 09.05.15 10:53:jmlc - ohledně těch prahů u Piccasa -
Čela prahů mají z obou stran plastové záklopky , ta přestanou těsnit a voda jde dovnitř , z venku vypadá práh bezvadně , ale stačí vzít šroubovák a lehce zatlačit zespodu - to ale většinou prodávající nedovolí , jeli prolezlý jen venkovní práh jde odřezat a odpovídající kus plechu přivařit , ale když je rezavá vnitřní výztuha musí se měnit celý práh , na vrakáču 3-5 000, origo stojí 15000 včetně výztuhy , včetně lakování 20 - 22000 , pokud bude bez koroze tak s motorem 1.6 je to celkem dobrý tip , ale ne všem vyhovuje ta přístrojovka uprostřed .
Samozřejmě jizdní vlastnosti Focusu a Mondea jsou někde jinde .
Vám patřila ta první část, námitky byly rozepsány pro Layborra...
Nafta se vyplatí od 40tis km /rok. Dá se použít při nájezdu kolem 20tis km / rok. Ale cesty po jednom nastartování musí být dlouhé - někdo říká min. 10, já říkám min. 15-20km. Jinak se spotřeba neprojeví a baterie nedobíjí podle potřeb...
Případné časté startování (do obchodu a zpět) naftový motor ničí - a spotřeba je stejná i vyšší než benzín. Servis je i 2x častěji co se týče oleje a filtrů, tak že co ušetříte na palivu, dáte do servisu. Naftové kombi se také dává do vozů firemních, tj . velmi často přetočený tachometr.
Dívejte se po benzínu a před koupí zkuste buď domluvit servisního technika na prohlídku, případně kontrolu stavu na STK (tzv. prohlídka před TK za 300,- se vyplatí).
doplněno 10.05.15 18:01:můžete koupit super vůz v hrozném bazaru a hrozný vůz v super bazaru - je to všechno o znalostech, zkušenostech, možnostech.. hlavně neskočit na první špek, nekupujete si papuče...
Sám píšete, že autům moc nerozumíte. Jezdíte-li do nějakého servisu, kterému důvěřujete, poproste servisního technika o půl den, který mu zaplatíte... pojede s vámi prohlédnout vůz, který se vám líbí - po cestě si naplánujte 2-4 bazary, kdyby to nevyšlo. Vyfotit auto a popsat superlativy dokáže každý zloděj...
Pokud má prodejce možnost úvěrové společnosti, budete mít jistotu, že v případě vozu na úvěr toto prolustrují (VIN v databázích). Od úvěru odstoupíte ve 14ti denní lhůtě a prověření je zdarma
Ne ne,žádnou osobní zkušenost nemám,jen to co říkají ostatní.Já měl vždycky škodovky,š105,favorit,felicia a teď fabia.Považiji se za uplného laika,proto se snažím z někým poradit.Nevím jak je náročnější z hlediska údržby a servisu naftový motor v poměru k benzínovému.Vždycky jsem měl benzín.Jinak kdybych uvažoval o fordu,do jaké kategorie ujetých KM se vyplatí inestovat?
no nevím... to co tady píšeš mi příjde jako hrozné voloviny... na ten tvůj výlev mě napadá jen jedna otázka k zamyšlení... jak to jen dělají ti kluci taxikářští... ti snad musí stát obden v servise.. měl bys jim dat svoji radu do života, aby při krátkých trasách a častém startování nepořizovali v žádném případě naftáky...
To by bylo určitě super,ale zas tak dobrého mechanika neznám,který by tohle semnou podstoupil.Proto jsem uvažoval o AAA,tam snad určitá garance o původu vozu je,technická stránka a skryté vady je věc druhá.Mám s toho docela strach,protože ojetiny můžou bejt taky pěkná zlodějina.Každopádně moc díky za pomoc s výběrem a základní informace.
Jak jsem psal - v dobrém bazaru špatné auto, ve špatném bazaru dobré - ojetina je vždy sázka v ruletě.
Vím o jednom, co v AAA chtěl koupit vůz Alfa romeo 1,9JTD, ale VIN vozu bylo na 2,4JTD (ten vůz s daným VIN byl pár let dozadu zvrakovaný po totální škodě). Prostě někdo přepsal papíry na jiný vůz.. jak? Je mi záhadou. Ale v AAA na to nepřišli - zjistila to právě ta úvěrovka.
AAA jsou profláknutí jako šmejdi. Ale je to o počtu prodaných vozů. Když jich prodáte ročně 100tis, musí tam být samozřejmě více špatných a média se v tom chtějí napást. Bazar vedle s prodanými 100 kusy za rok, kdy 80 je K.O., na ten si nikdo v médiích stěžovat nebude.
Nejlepší zkušenost jak v rodině tak v okolí mají lidi, co si koupili ojetinu u autorizovaného prodejce nových vozů. Ty vozy dostaly na protiúčet. Mají své databáze, které zjistí někdy i servis v zahraničí (západ Evropy- Renault, VW...). No a pokud dají záruku na vůz třeba rok - máte v podstatě po starostech. Je to o 10-20% dražší oproti ostatním bazarům, ale v případě vozu z bazaru bez takové záruky musíte těch 10-40%! ceny vozu zainvestovat na základní servis.
doplněno 11.05.15 08:53:Ne leasing, ale úvěr na vůz... Ale jak jsem psal - ODSTOUPIT V ZÁKONNÉ 14TI DENNÍ LHŮTĚ!
Ověřeno VIN budete mít dalšími společnostmi. Pokud by tam byl problém, neprofinanocovaly by ho. Auto na úvěr je nejhorší možná investice, ale pro vaše potřeby ověření dat o vozidle je tato varianta nejsnadnější.
Odstoupit od úvěru neznamená odstoupit od koupi vozu. Tzn. výběr vozu vám to nenahradí - zde platí vzít s sebou někoho zkušeného a pořádně vše prohlédnout vč. technického průkazu a odzkoušet všechno elektrické ve voze. (vyměnit čep řízení je banalita, ale vyměnit startovací lištu nebo elektroniku topiení, to už je hlouběji do kapsy).
doplněno 11.05.15 08:56:a ten protiúčet...
Oni jsou výkupci placení od rozdílu nakoupení a prodeje vozu - takže prodáte svůj vůz ne za 50, ale za 20 tis. K tomu novému dostanete "slevu 30000,-"). Jenže v případě reklamace jste prodal lacino a koupil lacino - vrátili by vám prostě částku po slevě nebo nabídli vůz v té nižší ceně, tak pozor! Protiúčet není vždy výhodný.
doplněno 11.05.15 09:17:Ano, VIN se dá ověřit on-line - např. cebia.cz/...
Ale ne všechno je zdarma - právě ty úvěrovky mají verze placené a náhled na data důkladnější...
Od známého s prokazatelnou historií (třeba pravidelný servis potvrzení přímo v servisu, který záruku dává na dané díly) nebo přes známý servis je dobrý výběr prodejce
Já přišel za servisákem, kam jezdím 10 let. "Chci koupit auto - mám 50 tis - nevíš o někom?"- "ano, ten a ten, auto servisuji 3 roky, vše opraveno a je potřeba jen za cca. xx km vyměnit to a to".
Jestli tedy dobře rozumím,když ojetinu z bazaru,tak se vyplatí zakomponovat do toho leasing.
doplněno 11.05.15 08:50:Uvažoval jsem totiž,že bych použil současnou Fabii jako protiůčet.Co jsem zjištoval,tak se pohybuje cena někde kolem 45-50 tis.
Děkuji za cenné informace,připadá mi,že koupit dneska slušnou ojetinu se vyplatí jen od dobrého známého .Jinak jsem slyšel,že VIN užse dá prověřit přez internet během chvilky.Ale kdo ví.Moc děkuji za váš čas,dneska je každá dobrá rada drahá.
Druh paliva nerozhoduje,ale motor na naftu je většinou dražší.Uvažoval jsem a líbí se mi focus v combi,potom mondeo.
V okolí máme dost servisů škoda,ford,peugeot a spoustu neznačkových.Ze zkušenosti se škodovkou,si v neznačkovém servise kolikrát poradili líp jak ve značkovém.Jsou to vesměs jen měniči dílů.
Teď mám Fabii rv.2002 1.4 MPI,jsemcspokojen,ale už je to pro nás malé.Jinak škodovky jsou celkově dost drahý.Potřebujeme něco delšího s větším kufrem.
Děkuji za vyčerpávající informace.Je vidět,že se v autech vyznáte.Já mnoho zkučeností nemám.Škodovku už nechci vzhledem k jejich ceně.S Fábií jsem docela spokojen (škoda že není delší) a ž na časté problémy s nápravou.Že mají fordy problém s korozí jsem nevěděl,to by mi samozřejmě vadilo.Chtěl bych auto na delší dobu.O Peugeotu jsem uvažoval proto,že vycházejí ojetiny dobře cenově.Mohl by jste mi poradit nějakou značku?
Děkuji za rady a zájem.
Už s tím moc nejezdím, jen občas, ale mám u baráku jedničkovou Octu, dvoulitr benzín a má už najeto skoro 400 000 a motor jde jako švýcarský hodinky.
Garance tam je do té doby ,než začnete reklamovat ,
smlouvy NEJSOU psány tak, aby upravovaly rovnocenný vztah obou partnerů ale tak aby AAA mohla prodávat auta jako housky na krámě.
Zjednodušeně lze říci, že vám AAA ve smlouvách říká, že neručí u vozu vůbec za nic, pokud je k tomu nenutí žádný zákon či vyhláška (jedinými výjimkami jsou legální původ, že na něm neváznou cizí práva a že nebyl poškozen povodní) .
Mezi řečí jsou vám ještě schopni říci, že vůz prodávají tak jak je, že pokud chcete vůz v bezvadném stavu , musíte si koupit nový.
Na internetu je plno záporných referencí na reklamaca u AAA .
doplněno 10.05.15 16:32:To nelze tvrdit - soukromník i bazar může nabízet jak dobrý kus tak i problémový vůz , jen v AAA mají celkem propracované smlouvy aby nemuseli nic za případné reklamace platit a k tomu obeznámené právníky s problematikou reklamací ,
kdežto soukromník je oproti bazaru lépe napadnutelný kvůli reklamaci , viz občanský zákoník ,
jinak bazaristi jsou větší podvodníci než politici
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.