Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Benzín v oleji

Od: richard* odpovědí: 19 změna:

dobry den... zjistil sem ze mi tece benzin do oleje... olej mi spíše připada jako voda nez olej.. a citim i větší spotřebu paliva

favorit karburator 781... kde je chyba a co je potreba vymenit?

předem děkuji za odpověd.. prosím o reakci opravdovích profesionálu kteri s tim maji zkušenosti.. jsem like

 

 

19 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

martinhajek*

2x

Ano, teče ti benzín do oleje zkrz poškozenou AC pumpu. Nikudy jinudy téct nemůže, u Fáčka to byla jedna z charakteristických závad. Novější typ palivového čerpadla bez páčky byl proti tomu odolnější.

 

 

willik

0x

To neni dobre.. tesneni, nove krouzky a vybrus to spravi. Otazka, zda-li dnes jeste nekdo umi poradne udelat vybrus ... Ehmmm

richard*

tolik teho? pry to može byt membrana pod ac pumpou.. jestli je to tak jak říkate vyplatí se to? či sehnat druhý motor?

správně, začal bych tou membránou v AC pumpě. Má sice tři vrstvy, ale stát se může, že praskne.

doplněno 22.04.15 21:39:

karburátor na to nemá vliv. AC pumpa je umístěna na bloku motoru vepředu

doplněno 22.04.15 21:40:

jinak případně motorů na favorita se válí všude dost a není problém ho sehnat

richard*

a když to bude v pořádku tak asi druhý motor že? či sehnat druhý repasovany karbec? a kdyby ani to tak teprv druhý motor bo dokažu si představit kolik,bude stát práce na tom motoru jak říkate vy...(asi tolik co nejaky zachovalí ne moc jetý motor)? děkuji za odpoved.. nvm co dělat.. posledný co bych chtel tak formana hodit do šmelcu ptze je bez koroze,díly levny a lehce spravitelný.. jaky je váš názor?

richard*

aha.. ale ta je venku ne? či ta membrana odděluje benzin od oleje?... jinak ano motor neni problem sehnat vydím.. větší problem bude vyměna.. děkuji za rady..všem!

Membrána je uvnitř té pumpy, co je prisroubovana k bloku motoru. Uvnitř je nad membránou benzín a pod ní je mechanismus pumpy mazan olejem - je tedy spojen s olejovou náplní otvorem v bloku.

 


0x

Tak buď tou pumpou nebo kružky.Mrknout na tu pumpu jestli bude dobrá tak změřit tlaky ve válcách.Poté řešit opravu ale koupit druhej motor asi vyjde levnějc než překroužkovávat

 


0x

Otevři víčko od oleje za běhu motoru a uvidíš jak moc to fouká ven. Jestli dost, pak je celkem jasno...kroužky nebo těsnění ventilů.

asd1

jj, membrána AC pumpy, kroužky, gufera ventilů. Překroužkovat je ekonomický nesmysl, motorů je dost a rozdávaj se za babku.

Kruhy by měly foukat olejovou měrkou, víčkem oleje gufera ventilů...

richard*

ano nastartoval sem oddělal víko oleje a fučí to ven snad víc než ventylator topení na 3tí polohu... takže to nejhorší co mně mohlo potka že ano?

 

jabraka*

0x

U motorů Favorita-Formana se benzin do olejové vany bez destrukčních příznaků dostat nemůže.Jedině poškozením těsnění pod hlavou mezi sacím kanálem a prostorem pro ventily.Ale současně se to projeví i špatným chodem motoru,startováním a dalšími provozními poruchami.Kromě toho se menší množství benzinu v oleji běkem kratšího provozu ihned odpaří.Palivová soustava je od motorového prostoru oddělená,takže z tohoto směru tento problém nehrozí.Trochu benzínu by samozřejmě mohlo proniknout z válců přes pístní kroužky,ale to by skutečně znamenala ztráta výhonu a chodu motoru vůbec.

JABRAKA

jabraka: a co ta AC pumpa, o které se tady celou dobu bavíme? Pokud stářím praskne membrána (a stát se to může), tak jde benzín přímo do olejové vany.

jabraka*

Proč by měl jít do olejové vany?Z motorového bloku vyčnívá jen tyčka,která membránu ovládá.Pokud praskne membrána,mohl by sice při práci čerpadla benzin téci ,ale pak nemůže motor vůbec pracovat a zastaví se.Samozřejmě pak čerpadlo přestane pracovat také a benzin neteče.,Ta troška,která vyteče se rychle odpaří,protože motor má aspoň 90 st C.

JABRAKA

richard*

JABRAKA- nevím vám jestli se benzin z oleje vypařil za jízdy.. ja sem kontroloval olej den po jízdě a ten olej z měrky ztekl fakt jak voda.. a když sem k ni cichl tak sem citil benzin..je možne že tam natekl za ten den a znova olej rozředil

richard*

pod ac pumpu sem nekoukal..(mám?) jak napsal DEXX otevřel sem víko oleje za chodu a funí to fakt hodně.. tak počítam s tim že temu neni už pomoci a dat druhý motor...

doplněno 23.04.15 15:47:

možu tu ac pumpu vyjmou aniž by vytekl olej nebo ten olej mam prva vylít?

 

jabraka*

0x

Tam,kde je AC pumpa přišroubována ,trochu cáká olej z vany pouze za jízdy.Pumpu můžeš odšroubovat,ale jak jsem už řekl,pokud by membrána byla děravá,auto by vůbec nejelo,nečerpalo by to palivo.Pokud je membrána v pořádku,do oleje benzin téct nemůže.

Co se týče opotřebení motoru-válců,pístů ,kroužků a ventilů.jsou na to v dílnách diagnostické přístroje,které za pár korun určí stav motoru.

JABRAKA

Jabrako-jelo by a ani to nepoznáš ale prostě část benálu jde do oleje!Ono taky trochu trvá než se pak následovně odpaří!

Běžně se v armádě na zimu naředoval motorový olej v provozní technice-té která musel jezdit a naoř do vejdy se dávalo až půl litru s tím,že to naředí olej na téměř celé zimní období!

Tazatel-na to že motor "dýchá" se vyprdní,nejprve tu palivovou pumpu! A pak dle toho jak motor funguje-tak změřit tlaky až pak!Ještě možnost-současně s opravou benzínového čerpadla stříkni do každého válce trochu petroleje a nech alespoň 24 hodin působit-pokud je pístní kroužek připečen-petrolej ho rozpustí a zvýší tlaky!

doplněno 23.04.15 20:14:

Trochu,do půl deci max deci.Mohl by to změřit snad každý normálni servis.Ale myslím,že to je OK a není nutno měřit tlaky.

richard*

děkuji. to zní slibně Diesele..kolik toho petroleje tam stříknout a kde mi změří tlaky? myslim že už nikdo nechce tak stare auta zpravovat

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]