Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Auto po dědictví

Od: humbucker* odpovědí: 13 změna:

Ahoj.

Je situace. Kamarádka pochovala tatínka. Dědictví bylo napsáno na maminku-manželku. Auto je stále přihlášené na tatínka. Pouze je zařízena nová odpovědnostní pojistka a ta je na kamarádku. Jak dlouho to může ona nechat napsané po staru na jejího tátu? Už teď to je asi rok, co původní majitel zemřel. Mohla by to nějak nechat na zapřenou nepřihlášené? Třeba přez dvě technický? Ekovýpalné nebylo nikdy placeno. Slečna děkuje za vyjádření.

 

 

13 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


1x

Dedic se dostaví s rozsudkem na evidenci, kde zapíšou dědice jako vlastníka (bez některých poplatků, nebo se dostaví s kamarádkou, a bude to normální převod, evidenčka pojištění, eko daň atd.

doplněno 07.04.15 09:33:

Co se stane? To nevím, ale může se stát, že dostane sannkci od 0 do 50tisíc Kč. Páč není dle novely zákona, do 10 dnů, zapsán v registru správný (nový) vlastník.

humbucker*

Zdravím Milane. A co se stane, když právě tohle všechno, by nechtěla třeba provést? Jen tu pojistku, kterou už má na sebe.

 

buss

1x

Postup běžný dle 56tky. Kdo podědil vezme rozhodnutí notáře, TP, ORSV, ZK, EK (ne starší 14 dnů), Vyplní Žádost o zápis změny vlastníka, tyto přechody vlastnictví nebyly zpoplatněny, dnes? Pokud budete nečinní, bude vozidlo vyřazeno. Tak si rozmyslete, zda to auto za to stojí, či ho prodat, Nebo dát do "depozita". Taková auta visela v registru lééta.
Klidně si může dědic ... na úřad zavolat a poptat se, jak to dělají u nich.

doplněno 07.04.15 13:12:

ronyx, když píšete, že bude platit 800 Kč, tak se podívejte do správních poplatků a netvrd´te to. Je to tam?
Registr je propojen s evidencí obyvatel, takže není problém zjistit, že vlastník nežije.
Co má EK společného s notářem, přijedu na STK a žádám EK.
Může se dědic vzdát jen části dědictví?
Můžete na svá tvrzení odkázat na příslušné normy? Jinak jim neblbněte hlavy. Poptejte se na úřadě, jak to v tomto případě chodí.

ronyx*
Ano, je tam poplatek 800,-Kč za převod (registraci) vozidla - Registrace motorového vozidla s nejméně čtyřmi koly - 800,-Kč zdroj Co má společného evidence obyvatel s registrem? Dokud se s autem nebude administrativně hýbat (převod) nebo se nebude někdo z nějakých důvodů nebude po vlastníkovi auta shánět (typicky správní řízení), proč by se někdo sháněl po vlastníkovi? Chcete tím říct, že když vlastník vozidla zemře, že už nelze auto dál provozovat, protože je napsané na zemřelého (vlastník zemřel)? Nebo jak si to představujete? Normálně to funguje tak, že vlastník zemře a dokud někdo nepožádá o převod, vozidlo funguje dál na původního vlastníka (byt zemřelého). A může tak fungovat v podstatě neomezeně dlouho - třeba z důvodu dědického řízení, které se může táhnout i několik let. Příklad z praxe - sám jezdím s vlekem, který je stále napsaný na otce, jež zemřel v 07/2014, čili už 3/4 roku. A nikdo se o to zatím nezajímal, nikdo se na nic neptal, vlek má stále platnou STK. A bude to tak tak dlouho, dokud někdo neudělá třeba převod (na další STK majitele opět potřebovat nebudu). EK nemá společného s notářem nic - o žádné spojitosti jsem také nepsal.Vzdát části dědictví se nelze, ale lze (pokud to neodporuje zákonu) se u notáře dohodnout na vypořádání dědictví (např. v případě, že auto zdědí manželka a dcera současně, protože auto na 2 vlastníky současně napsat prostě nejde).Takže nevím kdo tady blbne lidem hlavu - vy nebo já?

 

mp*

0x

Pokud to nedáte do dědictví, tak můžete takto fungovat do první technický nebo do prodeje. Pokud platíte povinné ručení. Teď si nejsem jistý, jestli u technické kontroly se vyžaduje přítomnost majitele, ale asi ne, protože auta jsou psané na manželku a vždy jsem tam jezdil sám.

 

ronyx*

0x

Čistě teoreticky to auto může zůstat na původního vlastníka napsané X dalších let - nikdo se v tom nebude štourat a nikdo to nezjistí. Jediná výjimka je, když dojde k nějakému přestupku a budou volat majitele ke správnímu řízení - to by to pak prasklo. Jinak ne - STK, Emise - majitel nikdy nemusí být přítomen.
Ale k uvedenému případu celkem nechápu, proč to řešily, jak to řešily - pokud by v rámci dědictví to auto někdo zdědil, prostě ho převede za 800,- + cena za evidenčku na sebe a jede se dál - z auta nabitého v dědictví se ekovýpalné neplatí.
V uvedeném případě bych to viděl na převod auta na toho, kdo auto nabyl v dědictví (takže asi maminka - manželka) za výše uvedených 800,- + evidenčka na základě papíru od notáře. Celkem škoda, že se o to děvčata nezajímala dříve - mohla se maminka auta v rámci děického řízení vzdát ve prospěch dcery a pak by to šlo bez ekovýpalného i na dceru.

ronyx, mám dotaz,

" mohla se maminka auta v rámci děického řízení vzdát ve prospěch dcery a pak by to šlo bez ekovýpalného i na dceru"

že odmítne celé dědictví, nebo jen toto vozidlo?

doplněno 07.04.15 18:54:

hm, všechno jde zdůvodnit...

ronyx*

Dle mého názoru by nešlo o odmítnutí dědictví, ale o dohodu u notáře o vypořádání dědictví.
Pokud (jakože asi ano) auto byl ve společném vlastnictví manželů, dědí ho ze zákona manželka. Takže teoreticky by si ho měla na sebe nechat napsat ta manželka. Ale co když se na manželku jen odhlásí a dohlásí si ho na sebe ta dcera místo manželky s tím, že jí ho ta manželka darovala? Ekodaň se platí při převodu, ne při změně majitele.
Pokud by auto bylo jen otce, dědí ho zákona 3/4 manželka a 1/4 dcera. Což zapsat (zaevidovat auto takhle nelze). Takže se musí nějak dohodnout. A na tom, jak se dohodnou a co do zápisu napíše notář, pak závisí to, kdo si to auto na sebe napíše bez ekodaně.

Humbuckere, bude šéf vědět i jak to je u dědictví?

Všechno jde, když se chce..

doplněno 08.04.15 17:15:

Kolego Humbuckere,

zde řešíme, zdali dcera dědičky vozidlo převede v rámci dědictví, takže odpověď je nikoliv, jen na základě soudního rozhodnutí se převede vozidlo na dědičku, ta pak standardně na koho chce.

S výši pokuty Vás plete, páč stačí kouknout do předpisu 56/2001, na § 83a na konci se prokoušete k textu:

...pokuta do 50 000 Kč.

 

humbucker*

Ahoj. Kluci, neperte se. Zítra dojdu tady u nás na naší sqvělou obec třetího tipu. Poptám se šéfa silničního odboru. On dělá ty špeky a jak se něco nového dovím, dám zítra vědět. Třeba to bude věc, která se bude vykládat stejně i v tom druhém místě-úřadě. Dobrou noc a díky za názory.

doplněno 08.04.15 14:16:

Ahoj. Tak jsem se dopolko stavil u našeho šéfa odboru dopravy a ten mi potvrdil, že při dědění na tu manželku, je to bez toho EKOpoplatku. Jen se musí provést evidenční kontrola a přehlášení z neboštíka na maminku. Komu pak ona půjčí to své vozidlo, záleží jen na ni. Jen se k tomu přepisu,musí ssebou vzít to rozhodnutí od notáře. Případná nějak možná pokuta není od 0 do 50.000 Kč. Ale od 1.000do 40.000 Kč. Ale to je prý na uvážení úřadu. U nás by to asi bylo levné. Jsme takové malé městečko, kde se každej s každým skoro zná a tak jsme na sebe milí, hodní a příjemní. Že to tak máte i u vás?

doplněno 08.04.15 20:27:

Ahoj. Když jsem se bavil s onou dcerou, tak šlo hlavně o to, jak se vyhnout ekovýpalnému za daných podmínek. To, že to staré vozítko, bude podle situace napsáno na maminku, ničemu nebrání, aby ho používal kdokoliv. Není důvod, trvat na dalším přepsání (jakýmkoliv složitým způsobem) auta na dceru. Logicky, se tím vyhne i té EKOdani. Životnost auta odhaduji maximálně na 8 let. Možná i na míň. Prý mají být STK prohlídky každý rok. Už dnes, se prý nevylepuje zelená známka na SPZ.

doplněno 09.04.15 23:29:

Ahoj. Dnes byl soused na STK a dostal to s 16tiletým autem na DVA roky. Jen info.

ronyx*

citace "Dnes byl soused na STK a dostal to s 16tiletým autem na DVA roky"
To jsem nějak nepochopil - to že jako je to něco výjimečného nebo proč to zvýraznění těch 2 roků... Copak 16 let starý auto je nějaká vykopávka nebo něco co už se mělo dávno rozsypat?
Letos mne opět čeká TK s denně provozovaným autem rv. 1988 (takže stáři 27let) stojícím na papírech z roku 1972 a očekávám, že opět jako vždy se všemi auty podobného fyzického stáří předtím projdu na 1 dobrou se ztrátou několika málo drobných kytiček (drobné závady typu koroze karoserie a pod), protože u takhle starého auta tam prostě něco napsat holt musí..

humbucker*

Ahoj.

Jasně Ronyxi. Šlo jen o to, že někde slyšel o možnosti, že to už bude mít jen na jeden rok. Asi se něco podobného, zatím jen připravuje, někde v Evropském parlamentě. Odtamtud, většinou přicházejí různé hrůzné novinky. Snad to a ani nic jiného, podobného nepříjde.

ronyx*

O změně platnosti TK se mluvilo před cca 3 roky. Změna měla být v tom, že pro auta starší 6 let měla být omezena platnost TK na 1 rok, tzn. že by se šlo s novým autem poprvé na TK po 4 letech, pak po 2 a pak už každý rok. Nepamatuju si, z čeho ten návrh a plán vycházel, ale pak to z nějakých důvodů zase zapadlo, takže platí klasika - po 4 a pak už po 2 letech bez omezení stáří auta. Pro přívěsy (vleky) to platí pořád po 4 letech.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]