Nejste přihlášen/a.
Zdravím, chci se zeptat, 16" hliníková kola a 16" ocelová (plechová) kola. Co bude mít lepší spotřebu?
Zdravím, lehčí ALU, ale nezapomeňte, že ALU kola musí být více mohutná, tak se může stát, že budou těžká stejně či ještě těžší než plech.
No to jo. Nejlepe z hlediska spotreby vyhovi 15" kola s vysokou gumou. Ale ma to zase jine nevyhody . Nicmene i zde myslimze lze pouzit "za krasu se plati" v tomto pripade vyssi spotrebou.
Dzt pisu, ze to ma nevyhody. Ale z hlediska setrvacnych hmot je 15" s vysokou gumou lepsi jak 16"s nizkou. Cim vetsi setrvacnosti, tim vzssi spotreba pri zrychlovani a delsi brzdna draha.
rozdíl mezi plechem a hliníkem je ten, že alu se dají opravit, ale plech musíte vyhodit (pokud se deformuje při nějakém vjezdu do rigólu...)
No a při koupi nových je také důležitá lokalita - v Chánově bych asi hliníková kola neměl... moc dlouho...
doplněno 01.04.15 11:58:Není - plech můžete mlátit jak o život - jeho deformace jsou trvalé a ty "opravy" jsou k ničemu... Aludisk se dá krásně vytáhnout a svaření nepraskne (u ocelového disku při prasknutí opravdu vyhodíte rovnou...).
Váha disku alu a plechu je oproti diskusi opačná - 2-3 plechové disky jsou těžké jako jeden běžný Alu...
Zkoušel jsem si nechat opravit plechový disk - k ničemu to nebylo- házel. Zkoušel jsem si nechat opravit alu disk, byl jako nový.
15 " nebo 16" musí mít pořád stejný průměr pneumatiky přes běhoun. Má to název "alternativní rozměr pneumatiky". Rozhodně to nejsou nějaké rozdílné rozměry, pro které vůbec stojí za to uvažovat o zvýšení spotřeby. Kam na ty otázky chodíte? Stačí horší palivo a spotřeba je minimálně o půl litru větší nebo horší výrobce pneu z Číny...
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.