Nejste přihlášen/a.
Dobrý den , chci se zeptat jak poznat vadnou dvouhmotnou spojku?
Ja jsem menil dvouhmotovy setrvacnik na Skoda Yeti 2010 2.0Tdi 4x4 uz pri 47tisic km! Nic nerachotilo, nic nevibrovalo, nemohl jsem ale zaradit jednicku. Bylo to tim, ze se dvouhmota uvolnila. Zalezi na tom, jak moc se to podela, potom se to ruzne projevuje. Moje spojka, kdyz jsem ji vyndal, byla jak nova. Jezdil jsem s tim opatrne a stejne to nebylo nic platne. Proto nechapu lidi, kteri si davaji jeste kouli, aby mohly neco tahat! Leda tak nakladakem, ale ne malym dvoulitrem s dvouhmotou.
Abyste tomu rozumeli, u 4x4 musi pri oprave dolu i cela napravnice, vyndat rizeni... to je strasna prace. Shopy chteji 40 tisic. Delal jsem si to sam, pekne pomalu, ale to nedoporucuju nejakym zacatecnikum. Je cela rada veci, na co se musi davat pozor. Takove ty rady, ze je dobre vymenit dvouhmotu za single jsou sice pekne, ale pro vsechny auta se nahrazka jednohmota nevyrabi. Jen pro starsi rocniky.
Jak to shrnout... drive byl setrvacnik z jednoho kusu a drzel navzdy, ted z toho udelali pekne drahe kurvitko. Ale ma to hodne aut, nejen Skoda a VW... Muze vydrzet 200 tisic nebo taky jen 40 tisic km. Je mi nas lito.
U mě to bylo na několika autech (Superb, VWT5) vždy stejné. Na volnoběh pohupování motoru, drobné vibrace celého auta. Za jízdy vždycky vibrace ustaly. Na těchto Volkswagnovských autech ty bylo téměř pravidelně po 140 tisících kilometrech. Na VW mám už třetí a ujeto je něco přes 320 tisíc, na Superbu mám 150 tisíc a také je to teď po výměně. Do servisu se zpravidla dá dojet, ale dlouhodobé ježdění má neblahý vliv na uložení kliky. Pokud se setrvačník roztrhne, tak máte vyřešeno. Zpravidla je v háji převodovka i motor.Pokud se neroztrhne a jezdí se dál, zlomí kliku za první ojnicí od setrváku.
Pokud je tam dvouhmota, není rozdílu. Netuším kolik śtojí na Forda, ale pokud je auto hezký a chcete s ním chvilku jezdit, tak se investice do nové dvouhmoty vyplatí, pakliže je tam natočených víc než 150 tisíc. Jestli kupujete auto za 30, tak je ta výměna balík v porovnání s cenou auta, pokud kupujete auto za 450 tisíc jako já, tak je investice další desítky zanedbatelná. Notabene, když jsem se zmínil o setrváku před prodávajícím, hned desítku slevil, takže ji mám vlastně zadarmo - jen den práce.
Doporučují záměnu z dvouhmoty za pevný. Údajně z Octavie 1,9 TDi 66/81kW. Nemáte někdo originální čísla? Na forech jsem nějaká našel ale ty v objednávkách na e-shopech neexistují.
Octavie 66/81 kW mají také 2-hmotu, jen prvních 35 tisíc Octavií 66 kW s motorm AGR má 1-hmotu, na tento motor tedy prakticky nanarazíte
1-hmotu má fabia 1.9TDi s motorem typu ATD / 74kW
Tuna je katalog s objednavajúcimi číslami.Inak 81kw motory sa montovali do Seata Alhambry,v popise je uvedená aj aká je možnost zámeny.: partsbase.org/...
Dvouhmota je v autech kvuli komfortu z jizdy a tlumeni kmitu.
Je to bezny spotrebni dil auta.
Na koncern vw se cena pohybuje jiz od 9000 kc za sadu setrvacnik,spojka,pritlacak a vypinaci lozisko od Luku,
takze zadna tragedie jak naruznych forech probiraji internetovy teoretici.
Samozrejme ,ze je to dvouhmota!
Tady je jedna sada,nechce se mi dlouho hledat,ale da se samozrejme najit i levnejsi
Je to na sharana tdi
Prace vetsinou v neznackovem servisu kolem 2000 kc
Casovana bomba to jsou prave ty keci teoretiku a pisalku ruznych "odbornych clanku"
Jenže to není dvouhmotový setrvačník ale pevný.
Podle různých zkušeností převládá zjištění, že jednohmota se hodí spíše na benzínové motory, které nemají tak vyskový stupeň komprese.
U TDi je to daleko větší problém, při překonávání horní úvratě dvouhmota vyrovná rázy. Také bylo zaznamenáno více případů prasknutí klikovky z důvodu použití jednohmoty. Motor více vibruje a komfort jízdy je snížený.
Samotný setrvačník stojí od 8000,-, spojková sada od 3600,-. Práce asi od 3000,-
Běžný spotřební díl to tedy není. Říkají tomu časovaná bomba.
Časovaná bomba bude v budoucnu asi celý samotný auto,protože díky byrokracii EU v něm bude těch ku**vítek přibývat. Už dneska ty motory to je kolikrát psychóza se dívat jenom na ty parametry,různý tříválce vyhoněný na výkony i přes 100kw,prostě něco nad čím srdce automobilového nadšence musí zaplakat.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.