Nejste přihlášen/a.
Stalo se a auto, které jsem k Vánocům koupil své žínce, dnes potkalo zeď. Rána dobrá, prostě bez zranění, aj to psisko vzádu bylo OK. Jde mi i toto: Je možné, aby jeden ajrbek stál dvacet klacků?
Ano, to je docela obvyklá cena. A teď si vem, že jim máš v autě třeba 6 A to se vyplatí, ale jak kdy...
postraším více... ale hlavně ,že se nikomu nic...
našel jsem kdysi také toto: geocities.com/...
výtah zde:
Přibližné ceny komponent:
Položka | Přibližná cena (Kč) |
Airbag řidiče - originál | |
Řídící jednotka (ECU) - originál, nová | |
Flex pro kontaktování volantu (Wickelfeder) | |
Pás s předpínačem | |
4 hodiny práce odborníka (400Kč/hod.) | |
Celkem | |
(odkódování = " reaktivace" ECU u specializované firmy |
Dodatek: softwarová reakt ivace jednotky
V principu se při nárazu v jednotce nic nepoškodí. Jediný aktivní člen je magnet, který klouže po cívce a indukuje v ní napětí, které je adekvátní zpomalení a při napětí o určité hodnotě provede jednotka odpálení airbagu/-ů. Nic se přitom v ní nezničí. Pokud tedy někdo dovede smazat z jednotky chybový kód, teoreticky tím jednotku opraví. Tolik ovšem teorie. Není žádná záruka, že elektronika, která dostala nějaká záporná géčka, bude správně fungovat. Pokud je to elektronika bezpečnostně relevantní, je zde riziko. Výrobce (VW) takovou opravu neschvaluje, Mercedes a BMW ji u svých jednotek provádí. Jednotka opravená smazáním hexadecimálního kódu je použitelná pouze pro testovací a zkušební účely.
omlouvám se za tu dramatickou pauzu resp, mezeru není úmyslná...
Strejci. Urcite si kluk sikula.
Zajed na nejblizsi vrakoviste a za mrzky peniz kup novy bag. Premontovani ve volantu je otazka par minut, u spolujezdce to trva dyl, pac se musi demontovat palubovka, ale neni to neresitelne. Pokud je v palubovce otvor pro bag, tak sehnat akorat nove vicko, pokud byla palubovka celistva a rozlomila se, tak sehnat opet na vrakaci celou palubku za dalsi mrzky peniz.
Kdyz bude palubka dole, tak najdi a vymontuj ridici jednotku airbagu, zajed s ni do autorizovaneho servisu tveho vozu, kde ji zkontroluji a aktivuji. Pak ji muzes namontovat zpatky. Po montazi zajed opet do servisu a nech diagnostikou zkontrolovat funkcnost piezosnimacu narazu a celeho systemu.
Tohle vse Te zabere maximalne par dni a cenove Te to vyjde mnohem levneji.
Jedine, na co si pri montazi airbagu davej pozor, je pri propojovani elektriky. Delej to s odpojenou baterii. Soucasti airbagu je totiz kondenzator, ktery se ihned po zapojeni nabije. Je tam z toho duvodu, ze kdyz by pri narazu doslo k odpojeni napajeni, tak kondenzator stejne vysle pulz, ktery airbagy aktivuje. A lehko se muze stat, ze Ti airbag exploduje primo do obliceje, jak se nad tim budes naklanet. A to ses pak jasna mrtvola.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.