Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Studený motor, pískanie

Od: clicky* odpovědí: 10 změna:
Dobrý deň chcem sa spýtat kde v motori je chyba ak je auto studené tak je tam počut take pískanie alebo niečo v takom zmysle každý na koho som sa obrátil hovoril že ložisko keď sa auto zohreje tak je to už okey vždy pri studenom štarte, pravdepodobne to ložisko alebo nejaké kovové trenie je aj na internete o tom popísané inak ak je auto zohriate tak to zmizne.A popr. kolko by stála oprava.Ide o Fiat Bravo 1.6 16V. Ďakujem pekne.

 

 

10 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

jirkamatapat*

1x

Pískání způsobuje ve většině případech volný klínový řemen.Napni jej tak,aby se dal promáčknout o 1-2 mm.

gtr

2mm? Není to blbost?

jirkamatapat*

2mm byl můj odhad,Fiat doporučuje 5-10 mm.Spokojen?Kritika odpovědi na otázku by Ti vcelku šla,ale ve Tvé odpovědi postrádám řešení situace.

 

milan23*

0x
Když vyšlápnete spojku, a pískání přestane je to ložisko na spojce.
Nebo to může být nějaká kladka na rozvodech, alternátor, utržená guma na řemenici... Těžko říct takhle od stolu.

 


0x

dost často píská ložisko napínací kladky drážkovýho řemenu stačí vyndat vyčistit a ložisko přimáznout

clicky*

To som počul už od vela ľudí, kde ho nájdem resp. ako ho vytiahnem?

jirkamatapat*

Pokud není ten klínový řemen popraskaný nebo jinak viditelně poškozený,stačí jej jen napnout.To se provádí na napínací kladce.Nevím jak je to u Fiata,ale všeobecně platí,že nejprve kladku odjistíš,potom napneš klínový řemen a následně kladku znovu zajistíš. Je-li nutná výměna řemene,kladka se povolí úplně,vymění se řemen a následný postup jsem popsal.

milan23*
Hlavně si to nejdřív omalujte.
To nejjednodušší, co můžete udělat, než začnete něco rozebírat je máznout boky řemenu mýdlem, když pískání přestane, budete vědět že závada je v řemenu a ne někde jinde.Spojku jste zkoušel?
A vůbec nejlepší bude, když s tím zajedete do nějaké autodílny.

 


0x

Tak ako tu už bolo písané,väčšinou to robí remeň,čo poháňa alternátor,po naštartovaní je z neho veľký odber na dobitie batérie a tak je zatažený a tým pádom brzdený,

 

zoha*

0x

Na nissan almera (r.v. 2001) jsem řešil podobný problém, jsou tam dva drážkové řemeny (jsou sice ploché ale mají klínové drážky). Po startu to chvíli velmi hlasitě pískalo). Jeden řemen jsem z obou stran, za chodu motoru namazal mydlem a pískání přestalo. Závada je tedy na tomto rozvodu. Problém je patrně dočasně vyřešen, ale aspon vím kde hledat příště chybu. Protože je napětí řemene dostatečné, patrně se přidírá některé ložisko, nebo je řemen už starý a nedostatečně přilnavý. Každopádně mýdlo funguje perfektně, kupovat sprej je zbytečné.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]