Nejste přihlášen/a.
Zdravím, nevíte někdo jaký je postup při výměně oleje do posilovače řízení na Ford Focus (r.v.1999)? Olej je černý jak prase a v krajních polohách kol to vydává nějaké zvláštní zvuky. Mám koupený červený olej ATF Dexron 2. Dík.
Olej by měl měnit barvu do hněda. Stářím takto mění barvu i olej v převodovce. není teplotně namáhán jako u motoru, kde černá.
Pokud není hnědý, tak bych volil servis. Jinak hnědývypustit a dolít nový. Vypouští se odpojením hadice a točením volantu do krajů se vytlačí ven. Kola musí být ve vzduchu nebo na kluzké podložce (otočné), jinak se namáhá případná hardy spojka na volantové tyči řízení (při funkci serva točí koly servo a ne volant, proto je tam ta spojka k vůli absorbci vibrací).
Ano olej je hnědý a kterou hadičku mám odpojit jedna vede z nádobky do čerpdla a druhá z nádobky přes tyč u chladiče do hřídele volantu. A nestane se něco když budu tím volantem točit bez toho oleje (myslím tím při tom vypouštění) nebo by se to mohlo pos*at při nastartovaném motoru?
Mně na FF zrezla koncovka na hadici a hadice vylítla z trubky a bylo to prázdný hned Nesmí se to nechat dlouho běžet nasucho jinak se zadře čerpadlo, ale chvilka nevadí. Já s tim nasucho jel asi 10 minut (do servisu) a v pohodě přežilo.
Když se v tom budeš hrabat, tak zkontroluj stav trubek a koncovek - často to rezne. Já si nechal novou koncovku nalisovat v opravně hydrauliky za stovku, nová hadice od Forda snad tři tisíce - to mě pobavili
Pokud má být olej červený a je černý, navštivte servis a nechte zkontrolovat servo - někde bude chybička, která vás při pouhé domácí výměně oleje může časem překvapit a mrzet.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.