Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Jak často se mění motorový olej?

Od: rotorod® odpovědí: 24 změna:

dobrý den. Mám staré auto škoda fabia sedan 1,2 benzinák. Chci se zeptat co jak často se cca mění olej motorový? co rok? nebo spiše se dívat na počet km? co kolik asi?

díky za radu

 

 

24 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


1x

Dle kvality oleje, 10-15 tisíc km, a 2 roky..

 

danys*

0x

záleží podle oleje. většinou co rok nebo 15tis km.

layborr*

Všichni odpovídají špatně -

u 1.2 - se doporučuje měnit již po 7500 km a to kvůli problémům tohoto motoru.

" Zkrátit výměnné intervaly na polovinu, tedy na 7500 km. Stovky mých zákazníků již ověřily účinnost této rady a někteří z nich již mají najeto dvě stě tisíc km, čili HTP může fungovat,"říká Ing. Janda.

cimbu.cz/...

sebrle
Ing.Janda má dost času,nebo peněz
petrka*

layborr@, není přeci jen vhodnější jít na stránky výrobce a načíst si správné infa přímo tam? Výměna oleje po 7500km je docela slušná blbost, pro motor při dnešní kvalitě oleje to nemá vůbec žádný význam a výrobce samotný říká toto:

skoda-auto.cz/...

fik

Pro pořádný motor je to blbost,jenže tady se jedná o motor HTP,kde je špatně navržený olejový kanál a olej je v něm mimořádně tepelně namáhán a daleko rychleji degraduje. Tady nejde o to co říká výrobce,třeba výrobce taky říká že v převodovce je doživotní náplň,jenže každý rozumný člověk ví že se to mění a že doživotní náplň znamená pro výrobce max 150 tiskm

majsterjoe*

no tak v tom případě doporučuji měnit olej co 1000Km, ne? aby účinnost byla ještě vetší a motor dalších 30 let vydržel.

 

jerrysek*

0x
Záleží na kvalitě. Každých 10-15tis km nebo jednou za rok, podle toho co nastane dříve.
trtr

Zdravím, pokud se s autem pravidelně jezdí, tak co 2 roky (Škoda auto ale píše 1 rok-není ale důvod proč), nebo 10 000 km, podle toho co nastane dřív. Pokud auto je spíše nákupní, moc nenajede a jsou u něj časté starty, může být olej zralý na výměnu až třeba po tom roce (benzín ze studených startů se dostává do oleje a vlivem nedosažení dané teploty se prostě neodpařuje a stále ředí olej a tím jej poškozuje).

 

milan23*

0x
U HTP si kontroluj hladinu oleje pravidelně, občas bude potřeba ho dolít.
trtr

, jéé, pokud je to HTPčko, tak tam bych olej měnil po tom roce. Je to totiž hroznej motor a navíc je vyroben tak, že díky olejovému kanálu co vede v blízkosti KATu olej dosahuje teploty jak u WRC.

milan23*
Co by to bylo...TSI asi těžko

 

aroff

0x

No ono měnit olej podle jeho "kvality" je nesmysl.

Každý motor má předepsanou specifikaci oleje a tím,že tam dáte olej s "lepší" specifikací nemusíte motoru prospět a rozhodně s tím neprodloužíte interval výměny oleje.Pokud někdo žije v domění, že když dá místo Mogulu Castrol tak je to lepší je ... Tak to není. Stejný nesmysl je marketikový tah Long Life, plná syntetika atd.

Druhým faktrorem je, jaké trasy jezdíte. U dvou naprosto stejných motorů se může interval lišit podle toho jestli jezdíte vyloženě dlouhé trasy a nebo jen "couračky" po městě. U krýtkých tras se interval výměny zkracuje. Výrobce vozidla předepisuje výmněnu oleje a zhruba se vychází z výpočtu 50/50, to je 50% dlouhé trasy 50% město. Podle toho jak jezdíte, podle toho upravte i interval výměny(+ nebo- 2500). NIKDY SE NEŘIĎTĚ DOPORUČENÍM VÝROBCE OLEJE, ALE VŽDY VÝROBCEM MOTORU.

aroffe, z Vašeho příspěvku jsem pochopil, že kvalita oleje třeba 5W-30 je kvalitativně stejný od výrobce Tondy, jako od výrobce Bohuslava?

Nebo jsem nepochopil..

doplněno 03.03.15 17:34:

Hm, proč moji mechanici (nikoliv jen jeden) tvrdí něco jiného. Levnější oleje stejného označení si tam nedávej, páč hodně karbonizují..

Asi tak jako když splní normu na šunkový salám, není stejně kvalitní salám.

nebude se přít, nejsem odborník na oleje, ale věřím svým mechanikům...

pitrs*

berme to tak, že je jedno, jestli olej který plní normu VW502.00 vyrobilo Paramo nebo Castrol. Oba oleje musí splňovat tu VW502.00.

Olej měnit max. po 15t km nebo po jednom roce (podle toho co nastane dřív). Vyvarujte se používání olejů long life. Oleje long life na 30t km a 2 roky jsou prostě nesmysl. Dá se najít spousta článků o tom, jak se tyto oleje negativně podepíšou na stavu motoru již třeba po třech výměnách oleje.

tomibender*
Viskozita (SAE XXW-XX) a výkonnostní specifikace (API, ACEA, VW, MB ..) je něco jiného. Pokud Tonda a Bohuslav bude vyrábět olej, který deklaruje třeba API SM/CI4 tak jsou kvalitativne srovnatelné, a je jedno jestli Tonda má lepší marketing.
aroff

Neznám Tondu s Bohoušem, znal jsem Vendu s Bohoušem.

No jesli oba budou vyrábět olej tak, aby splňoval přdepsanou specifikaci tak je to opravdu šumák. Je jedno jestli to bude Texaco,Agip,Castrol,Cinol,Divinol,Shell,Valvoline atd. atd.

Já mám do auta taky předepsanou Seleniu a přitom ji nedávám, je zbytečně drahá a udělá úplně stejnou službu jako ...

Jestliže mám motor kde je předepsáno 500.00 (což je 0_5_10W-30_40) je zbytečné do toho motoru dávat třeba 506.01 a přitom SAE bude stejná tedy 0_5_10W-30_40.

Ten motor to prostě "nevyužije". Je to stejné jako přidělat na Fabii křídlo z Ferrari a doufat, že to pojede stejně.

layborrr

Tak křídlo z Ferrari Fabii neublíží ,

ale výměna po 15000 km (jak tady experti radí ) ,

už ublížit může ,(jde o HTP - jiná 1.2 se do starého sedanu nemontovala)

stačí si přečíst článek od Cimbu co jsem umístnil o něco výše .A myslím že tazatel se ptal na počet km na výměnu a ne na specifikaci .

awadazu

Koncová cena oleje není měřítkem kvality oleje. Velkoobchodní ceny totiž nejsou moc rozdílné. Rozdíl mezi nejlevnějším a nejdražším na trhu bývá pár desítek korun na 1l.

Automechanik nebývá odborníkem na tribotechniku. (to by to asi nedělal). Potřebuje ale především lidi odradit, aby kupovali oleje v supermarketech a nebo na internetu. Proto ten nejlepší koupíte právě u něj a nebývá nejlevnější. (já je chápu, každý musí nějak žít)

Docela zajímavé je, že ti co nejvíce najezdí (firemní vozidla) většinou jezdí na nejlevnější oleje jako je Starline(což je Mogul), Cinol... Za tzv. značkové oleje si většinou připlácí jednotliví řidiči. Třeba jako ty.

 

mikor*

0x

Já jsem se také připravoval zeptat na toto téma.Mám Ford Fusion (1,4) čtvrtý rok a na předešlých třech garančkách mi vždy vyměnili olej.Teďka mám jít na čtvrtou prohlídku a mám najeto jen 15 000km.Je mi právě divné,že mně vlastně vyměňují olej vždy asi tak po 4 000tis.km,což tato"sranda"mně přijde vždy na 1 200Kč +jine úkony celkem kolem 3 000Kč.Je ta častá výměna oleje+filtru,tak nutná?

 

Kvůli záruce se musí měnit olej a filtry po roce nebo počtu km... ve vašem případě tedy jednou ročně. Můžete tam tedy nalít levnější olej, ale ten zase nebude prospívat motoru...

Pokud již nemáte v záruce (někdo má 5, někdo 7 let za určitých podmínek) - prostě jen vyměňujte v neautorizovaném servisu a jste na polovině sumy.

 

sebrle

0x
Zdravím,mám htp motor a jezdím 50/50 a měním po roce,vždy to tak tak vyjde. Je to 15 000km,nebo rok. Vždy cítím,že motor už to potřebuje,jo a navíc budík ukazuje čas výměny. Mám polo už 6 let.

 

mzxy*

0x

po 8000 km Mogul Racing 5W40 (modrý obal), cena 600Kč/4l.

jezdit plynule, nevytáčet auto na dálnici do otáček, jezit traději pomaleji 110 - 20 km8h...pak bude sloužit

 

theghostkillz

0x

Vlastním opotřebenou Fábii 1 Y6 1.2htp 12V. Koupil jsem jí před 200 tis. km a teď má skoro 250 tis. km a funguje ještě líp než když jsem jí koupil a byla servisovaná v servisu Škody. Olejový filtr stačí vyměnit každých 30-50 tis. km, záleží na vás, a s tím ideálně i to těsnění, nic to nestojí. Doporučuji každých 1000 až 3000 km kontrolovat olej, jelikož to auto žere olej takže jestli nedolijete, tak tam ani není, tudíž výměnou se nezaobírejte, vše se spotřebuje.

Na otázku jaký olej dolévat, záleží na stylu a druhu jízdy, ale doporučuje se používat stejný olej když už si vyberete jaký chcete používat. Číslo na oleji určuje hustotu, W je pro nižší teplotu (např. v zimě) a číslo za pomlčkou je operační hustota. Tak na obecný použití je 5W-40, ale lze dolejt i 5W-30 (třeba když jedete jen ve městě a moc nevytáčíte motor, může se přehřát). 5W-50 i 10W-60 lze používat na delší cesty (100+ km) a vyšší otáčky (nad 4 tis.). Osobně dolívám 5W-40, jezdím na vyšší otáčky a vše v pořádku. Dolívám každých 5000 km, měrku tam má každej a může se na ní kouknout před každou jízdou a mít 5L oleje v kufru či garáži není takový problém a výjde to levněji než ty 0,5L.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]