Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Favorit - Vibrace do kastle při rozjezdu

Od: shneck* odpovědí: 8 změna:

Dobrý den.

Mám problém s Favoritem 136LS r.v.1991. Při rozjezdu na (jedničku a dvojku) to hrozně vibruje, jakoby se nějaká část opřela o kastli a mlátila do ní. Bylo mi řečeno, že to je výfuk a nebo vzpěra motoru. S výfukem jsem zkoušel na jámě hýbat, ale neviděl jsem nikde žádné podezřelé přiblížení ani otlučené místa. Vzpěru motoru jsem vyměnil, ale problém přetrvává. Neřešil jste někdo stejný problém? Předem děkuji za tipy.

 

 

8 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

gumidek*

0x

Vzpěru pod motorem? Origo Gumokov HK? Jestli VIKA, tak zbytečně (je moc měkká). Silenty na pumpě a na přvodovce? Ne? Tak je to jasné.

shneck*

Děkuji za reakci, ale moc odpovědi nerozumím. Rozklíčoval jsem jí tak, že výměna vzpěry motoru má cenu má cenu, pouze pokud jde o originál Gumokov a jako další příčiny by se mohly být silentbloky na pumpě a převodovce. Snad jsem to pochopil zprávně. Pokud ano, dá se odhalit vadný silentblok jenom pohledem, nebo to očima nepoznám dokud s celým motorem nehnu?

gumid

No dá se tam vrazit šroubovák a pod velkým světlem sledovat mikrotrhlinky spuchření gumy či přímo natržení toho "Y" na vodní pumpě. Jedno ouško toho ypsilonovitého silentu se časem natrhává. Taky se dá poznat páčení/pružením gumy tuhost, ale to chce zkusit více aut (pak člověk pozná, zda není moc měkký).

shneck*

Děkuji za reakci, vyzkouším...Koukal jsem na ty silentbloky, ale jenom zběžně a bez páčení, protože jsem předpokládal, že při takovém drnčení, by to muselo být vidět...Tak kouknu ještě jednou pořádně...

 


0x

jen aby to nebyla spojka?

shneck*

Jak by se projevovala špatná spojka? Teď je stav takový, že pokud se rozjíždím pomalu a nechci po motoru hned tah, tak to nedrnčí. Pokud se rozjíždím do kopce nebo trochu rychleji, tak to drnčí. Když to drnčí, tak ale jenom na jedničku, dvojku a když se "hodně snažim", tak místama i na trojku...vždy ale jenom pokud je citelné zrychlování...Z toho jsem usoudil, že se prostě motor o něco opře a tam to mlátí do kastle. Kdyby to byla spojka, tak by to asi spíše nějak prokluzovalo, ne?

gumid

na spojce klidně odejdou na lamele ty pružiny na hladký přesun momentu. Omačkají se a hrkají. Nebo se uloupne kus obložení u blbě dělaných spojek (výrobce).

doplněno 01.03.15 17:25:

91 je karbec a s tím se vždy popojíždí nebo rozjíždí s mírným šlapáním na plyn (u stříkaček to dělá ECU sama). Možná nezvyk a chyba je v ovládání. Prostě plyn spojka nic nezadrnčí. Někdy se opírá filtrbox o rozpěru tlumičů (kombinace karbec a Felda 1.9 a 1.6 rozpěra/hrazda tlumičů - je tam pak 1cm místa).

 

rack*

0x
To jsem zažil,při rozjezdu hrozný rachot. U mě to byl silentblok vodní pumpy. Ještě nezkušený sem koupil Vika. Nekecám, dva týdny a opět rozpadlý,ale tenrokrát fest,dělalo to prakticky pořád. Pak jsem si koupil tvrdý silentblok,vybrovalo to furt,ale jelikož se z toho vté době stala závodnička tak bych to tam stejně pozděj dal. Teď už fanoš odpočívá někde na vrakáči( totálka o strom)

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]