Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Existují auta se zadníma sv. denního sv?

Od: humbucker* odpovědí: 22 změna:

Ahoj. Opakuji. Vyrábí nějaká automobilka auto, které má už z výroby, zadní obrysová světla - DENNÍHO SVÍCENÍ? Viděli jste na našich, případně zahraničních silnicích něco takového. Nebo i jako amatérskou dodělávku?

doplněno 24.02.15 23:09:

Asi jsem takovéhle auto ještě nepotkal. To se to tam dá nějak navolit podle přání? Jestli ano, to všichni takovíhle dementi, dobrovolně jezdí za šera, se ztemnělou prdelí? Vždyt je to ve vlastním zájmu každého řidiče, být vidět i zezadu. Odrazky moc nefungují. Neuvěřitelné, pokud je to možné.

doplněno 25.02.15 00:02:

Hoši, a vy jste si někdy všimli, že by denní svítič, ve ztemnělé áleji, přepnul na normální světla? Za jinak dobré světelné situace, mimo takovýhle obtížnější úsek? Dostali jste se do podobné situace?

 

 

22 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


2x

A čo si , Kefalín, predstavujete pod tým ,,zadní světla denního svícení´´?

SPDS jsou přece definována jako světla umístěná na přední straně auta. Ale rozumím Vám, také potkávám na silnicích spousty řidičů, kteří vesele valí na SPDS od místního HoČi Mina ,,za pade´´ s oslňující svítivostí odpovídající skomírající hřbitovní svíčce. Bohužel - to je realita, nic moc se s tím nedá dělat, když pomahači takové exoty řeší jen náhodou.

Já jsem svítíval ještě dříve než to bylo povinné a svítím i nadále normálními světly. Proč něco dalšího vymýšlet?

 

dusger*

1x

Mně zase zaráží, že existuje pořád tolik lidí, kteří stále nechápou smysl denního svícení. Přece je li horší viditelnost jako je zataženo, šero, mlha, déšt, tunel atd. tak si rožnu řádné světla. Při nich jednak já líp vidím a taky svítí i vzadu. V takových situacích jen trouba jezdí na denní svícení.. Denní světla se mají používat JEN za jasného dne třeba proto, aby např. chodec na přechodu lépe a včas uviděl blížící se auto. Proč by měl vidět vůz, který jede od něj?

Vaše odpověď jen potvrzuje nesmyslnost tzv. denního svícení. Za jasného dne chodec moc dobře vidí auto blížící se k přechodu, i když vůbec nesvítí ! Pokoušel jsem se spočítat energii, kterou musí vyrobit všechna auta v provozu za jeden dem spálením nafty nebo benzinu, aby mohla splnit požadavek na to denní svícení. Vyšlo mi 500 MWh, což je hodinový výkon jednoho bloku v Temelíně.To ekoteroristům nevadí?

 

suchy*

1x

asi nechápete co znamená dle zákona o provozu denní svícení.Denní světla jsou pouze přední světla a jestli výrobce nazývá něco co se chová jinak denním svícením tak je to v rozporu se zákonem a dost dobře nechápu smysl,to přece můžete svítit tzv.potkávačkami.Jinak obecně jsem pro zrušení tzv.denních světel,protože v české kotlině asi 2/3 řidičů nedočetli to,že denní světla lze použít pouze za nesnížené viditelnosti.Když za večer naháníte už páté auto,které jede za naprosté tmy na denní světla tak už máte chut vraždit takové ignoranty.

erikch*
suchý-jenže ačkoli nás zákon říká zhruba toto,je podřízen tomu Unijnimu a ten umožňuje denní osvícení vozidel vč.zadních světel...,s tím jsou auta v Evropě homologovaná vč.našeho trhu-ačkoli je to v rozporu s naší legislativou...zkrátka nazorna ukázka stavu naší legislativy...takže dnes už ani často nelze koupit jiné auto než s automatickym svicenim kde tzv.denní svítí i zadek-a je to tak i dle selského rozumu v poradku,naštěstí i legislativne(mineno legislativa EU,která je naší nadřazena) takže dnes muže policie zkoušet co chce ohledně svítící i zad.části ale smolik...

 

nols

0x

To má téměř každé auto. Jde o to, co je v řídící jednotce aktivované.

 


0x

Denní svícení není určeno k použití za šera! Pokud tak někdo jezdí, tak je opravdu dement, ale výrobce vozidla za to vážně nemůže.

plkk

Bohužel takových dementů je spousta a hlavně jsou to řidičky co nemají o technice ani ánung a v autoškole balí instruktora a tak papíry dostávají. Hlavně se před jízdou učesat a namalaovat. Řidičky to nechtějí určitě slyšet, ale baby jsou baby a auto jim nepatí do rukou, pokud jen umí točit volantem a šlapat pedály. Mnohdy ani nezaparkují.

 

honzajs122

0x

chytré auto ten zadek aktivuje automaticky, při vjezdu do tunelu, nebo za deště a při soumraku...
ostatní si to sami zapnout a dementi jezddí po tmě

Jo, denní svícení je opravdu jenom ten předek.

 

humbucker*

Ahoj. Tak že zpět k otázce. Které je to chytré auto, které si něco rozsvítí? Nebo, které tu úpravu má? Je-li vůbec takové?

doplněno 25.02.15 17:06:

GIO, u nás to evidentně neaktivují. Zapínají to snad někde jinde v Evropě? Škodovky to mají v nastavení taky?

doplněno 25.02.15 17:19:

GIO, malinko upřesním. Pořád se mi jedná o ty ZADNÍ lampy.

gio

Tak např. téměř všechna auta koncernu VW vyrobené za posledních cca 10 let mají různé možnosti aktivace svícení.

Třeba Astra J si světla může zapínat sama podle venkovního světla..

gio

Ano, u nás se neaktivují, máme jiné předpisy, než třeba ve skandinávských zemích. Pro ně se v řídící jednotce aktivuje jiné denní svícení.

gio

Já vím, že vám jde o zadní. Proto vám to vysvětluju.

 

humbucker*

Ahoj.

Položil jsem tu několik dotazů a moc jsme si tu s nimi neporadili. Tak jsem na tohle téma napsal vedoucímu typových zkoušek a technických předpisů ing. Milanovi Hakenovi ze Škoda Auto a.s. v Mladé Boleslavi. A on mi odpověděl tohle.

Vážený pane,

děkujeme za Vaši věcnou připomínku týkající se možné nedostatečné viditelnosti (nejen) vozidel Škoda zezadu. Váš postřech je zcela správný.Problém souvisí s přechodnou verzí evropské konstrukční legislativy (Předpis EHK 48 - Instalace zařízení pro osvětlení a světelnou signalizaci) nařizující od roku 2011 povinnou výbavu nových typů vozidel denními svítilnami. Tato verze byla iniciována bezpečnostním trendem celodenního a zároveň úsporného svícení, usilujícího o to, aby vozidlo bylo zepředu za denního světla v provozu dostatečně viděno (tj. o pasívní princip být viděn). S tím však vzniklo riziko, kdy si řidič při plynulé intenzitě osvětlení okolního prostředí včas neuvědomí nutnost přepnutí na ,,plnohodnotné ,, potkávací světlomety, včetně současného zapnutí zadních obrysových svítilen. Při nepříznivé shodě okolností, tak může vzniknout nebezpečná situace, kdy záď vozidla není dostatečně viditelná. Na tento nedostatek bylo však již před několika lety z různých stran upozorňováno (např. dopravními institucemi severských států EU).

V současné době se již nové typy vozidel homologují podle verze předpisu EHK 48, směřující k postupnému přechodu do července 2016 na automatizovaný provoz zapínání/vypínání potkávacích světlometů (tj.včetně obrysových svítilen) - tj. mj. pokud osvětlení okolí vozidla poklesne pod 1000 luxů, do dvou vteřin dojde k přepnutí z denních na potkávací světla, včetně zapnutí zadních obrysových svítilen.

Děkujeme za Váš zájem a podnětnou odezvu na provedení vozidel Škoda. V případě dalších dotazů a nejasností k této záležitosti, jsme nadále k dispozici.

Tak, co na tuto odpověď říkáte?

Kdyby k těm továrně řešeným svítilnám hned dodávali i ty odiodovaný červený zadky, mohla mít věc už docela dobrý náskok. A ty samodomo dodělávky bych normálně zakázal. Co jsou za divné lampičky, někteří šikulové, schopni na svá vozítka namontovat, je děs.

doplněno 20.06.15 00:58:

Ahoj. Gio a Takiane, můžete být konkrétní. Jaká auta to mají?

gio

Jsem rád, že jste to pochopil. Kdybyste si zajistil aktivaci těch "skandinávských zemí" v rámci řidící jednotky, auto by vám svítilo i vzadu.

takjan*

Ano,některé moderní auta svítí přitom i vzadu. A je psáno: společně s SDs nesmí svítit žádné jiné světlomety. A koncové světlo není světlomet..

slon

automatizovaný provoz zapínání/vypínání potkávacích světlometů (tj.včetně obrysových svítilen) - tj. mj. pokud osvětlení okolí vozidla poklesne pod 1000 luxů, do dvou vteřin dojde k přepnutí z denních na potkávací světla, včetně zapnutí zadních obrysových svítilen.
Nevím, kolik luxů je nastaveno, ale toto je např u vozů New Suzuki Swift, Renault Megane atd.

 

 

humbucker*

Ahoj. Aloisbe, musím ti oponovat. To svícení má svůj docela důležitý význam. Bezpečnostní hledisko. Jestli je pro tebe tak finančně náročné, tak se nech vozit veřejnou dopravou. Vyděláme na tom my všichni ostatní. Povolit montování lamp DS, je debilní vymoženost našeho systému. Měli to nechat jako tu zamýšlenou automatiku a jen do nových aut. S možností to nepoužívat. Jako systém start-stop.

popopo

Bezpečnostní význam? Naopak, pro chodce sice možná ano, ale pro ostatní řidiče horší.

 

humbucker*

Ahoj.

Mám konkrétní nové informace ohledně svícení zadními svítilnami při současném rozsvícení předních svítilen denního svícení.

Jde o nový vůz z Francouzské provenience. Renault Talisman. Dokonce mi jejich infocentrum poslalo dvě fotky jak to svítí v obou režimech. Je to vymyšleno a uděláno červenými diodami po obvodu zadních lamp. Poslal mi to jejich pracovník Milan Bydžovský z jejich Zákaznického oddělení a přidal i jejich info číslo zdarma: 800 161 220.

Sice nezmiňuje tu povinnou novinku o automatickém zapínání hlavních světel, ale protože uvedené vozidlo se bude moct dát objednávat až letos po popoletí očekává se, že to už bude mít taky. Auto bude v cenách asi 699 tisíc a výš.


doplněno 24.01.16 21:51:

Včera jsem odeslal vyjádření od Renaultů do Boleslavi. Co na to hoši napíší. Jestli něco napíší.


doplněno 26.01.16 23:23:

Odpovězeno bylo.

Světla u modelu Talisman jsou homologována podle předpisu EHK 48 série změn 05, která je povinná pro nově homologované tipy vozidel M1 a N1 od 30.7.2016.

Další technické informace v bodech.

1. Led svítilny přední mají dvě funkce-s vyšší intenzitou svícení pro denní provoz a s nižší intenzitou svícení jako obrasová světla.

2. Zadní obrysové svítilny svítí stejnou intenzitou jako při denním svícení, tak v okamžiku, kdy jsou rozsvícena přední obrysová světla.

3. Mezi potkávacími světly a světly pro denní svícení se přepíná buď automaticky v závislosti na okolním osvětlení ( pokud je vozidlo vybaveno snímačem okolního osvětlení), nebo manuálně podle pokynů řidiče.

Co říkáte na uvedná vylepšení nových aut? Teda toho od Frantíků. Ze Škodovky jsem to nějak nedostal.

Co na to říkám? Upřímně řečeno - je mi to zcela fuk. Jak už jsem psal, svítil jsem už dlouho před tím, než to bylo povinné a svítím i nadále. A to normálními světly, ne nějakými SPDS. Je ale pravda, že aktuálně mám i jedno auto, které SPDS už mělo a ani s ním nemám potřebu Vámi zmiňované fičury. Prostě v případě potřeby zapnu normální osvětlení, stejně jako v případě průjezdu mlhou prostě zapnu mlhovky. To přece musí zvládnout i podprůměrný řidič.

Co stýče vylepšení Rendlů - asi se budu zase opakovat, ale této značce já už prostě nevěřím. Zažil jsem totiž období, kdy jeden z šéfů firmy chtěje polepšit svému známému nakoupil prakticky celý autopark od Rendlů - tedy počínaje Clio, přes Megany až po Laguny. Všechny v dieselu a všechny stály firmu obrovké kvantum problému a peněz za opravy . Sám jsem několikrát nedojel k zákazníkovi a přiznám se, že jsem v tu chvíli byl skutečně daleko tomu velebit tuto značku.

Takže představa, že bych si měl koupit auto s kosočtvercem na chladiči za sedm stovek kvůli tomu, že svítí samo i vzadu mě přijde neskutečně absurdní. Rendla už ani zadara.

Nejsem odpůrce farncouzkýćh aut - aktuálně mám služebák Peugeot a jsem s ním spokojen. Ano, není tak výkonný jako Laguna, ale má jednu výhodu - jezdí. A jezdí bez potíží, prostě nemusím řešit problémy s autem, to je pro mě priorita. Co se týče svícení - na OC se dá jednoduše zvolit - stejně jako třeba nastavení rádia a BT. Pak prostě nastartuju a jedu - auto svíti samo, samo zhasne po vypnutí motoru. Stejně jako tu umí třeba Octavie a spousta jiných aut. Nemá sice LED, ale vzhledem k tomu, že jsem za najetých 50tkm vyměnil jednu H4, tak to nevidím jako nejmenší problém.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:
Otázky na téma obrysova svetla

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]