Nejste přihlášen/a.
mám dotaz že jsem sdědil po dědovi škodu 120,5 kvalt,1987,37,5 kw,vše funguje má nějakých 64000 km najeto,ale jen když je studený motor a nastartuji na sytič plný tak je tam cca 2500ot/min,a rozjedu se a řadím z 1 na 2 tak jakoby to od spojky bouchne,ikdyž pustím pedál pomalu,ale když je už zahřátá na 80 stupnů tak to jde normálně a zlehka,
nevíte někdo co s tím?děkuji za pomoc
Případně zkus zajít na skoda-virt.cz/... a buď tam pohledat a nebo se zeptat. Případně skoda-panda.cz
Ahoj. V tomhle ti nepomůžu, protože netuším, proč to dělá. Třeba se přihlásí specialista Gumídek. Jen bych doplnil, že máš spíš Š125. Do čtyřkvaltní kastle, by se ta delší špajzka nevešla. Potřebuje delší otvor v podlaze směrem dopředu. Měl jsem obě a bylo to tak. Ahoj.
já měl 120 ku 87ku s dodělávaným pětikvaltem normálně se to tam vejde
k problému to auto asi dlouho stálo? možná by stálo za to vyměnit brzdovou kapalinu a odvzdušnit spojku
Měl jsem - Š 120 GLS - pětikvalt, r.v. 1985, prodal jsem ji v 1994 za 50.000,-Kč, měla najeto 78ooo,-Km, byl to dobrej kauf. podobné potíže jsem neměl..., těžko soudit. Klasická Š 120 asi 5 kvalt v té době myslím neměla, a v roce 1987 to mohla být ta 125... ale to je jen můj dohad..
Ano 3 roky stála v garáži,občas se protočila,zkusím vyměnit kapaliny a ovdušnit spojku,špatná spojka,ani ložisko nebude si myslím,to by dělalo pořád,stačí snížit sytyč a už to neudělá zajímavé.
doplněno 15.02.15 20:14:ano je to 5 kvalt vzadu to ma štítek š125L,a má to budíky kulaté s otáčkoměrem a černé sedačky
Ahoj. Ještě bych si dovolil malinko mimo téma.Měl jsem 120cu se 4kvaltem a říkal jsem si, že by ten pátej kvalt nebyl marnej. Pak jsem měl i tu 5ti kvaltní 125ku a ty převody mi nějak moc nevyhovovaly. Měla nějak kratší tu čtyřku a pětku nějak dál. Bylo to rozpočítaný nějak divně. Dělaly to i jiný vozy z klasický výroby, nebo to mohl někdo pomordovat?
Pro některé odborníky zde - Š 120 M - měla prodloužený prostot nad zadní nápravou tak, aby se tam větší rychlostky vešla. Osobně jsem si ji tam dával. Problém byl jen s tím, že si zadek sednul níže.
K tomu bouchání - pravděpodobně větší vůle ve vypínacím talíři spojky,která se po zahřátí vymezí.To je jen odhad.. Ten talíř je tvořen vlastně soustavou pružin a může tam něco být, že studený má větší "skok".,Třeba některé prasklé péro. Až zasvítí sluníčko, chtělo by to vystrčit motor a podívat se. Není to zas tak složité. A připravit si hned nový spojkový kotouč a vypínacím ložisko spojky,namazat ložisko spojky a na motor zadní symerink .V oněch 6o tisících už se to může vyměnit.
Hele to je kapalina nasáklá vodou natolik že ráno prostě zamrzne nebo se v ní tvoří krystaly ledu. Prvně začni tím že vyměníš kapalinu jak v brzdách tak ve spojce
Ano ja to vyzkouším vyměnit kapaliny,a v létě bych se mrknul na spojkové ložisko a přítlačák.Díky Děla to od zimy,na podzim to nebouchalo,asi to má na to vliv teplota,takže vyzkouším co bylo poraděno.
Zdravím, lépe to vyměnit a ložisko zkontrolovat taky a co nejdřív. Do té doby nejezdit, pokud si auta ceníte a budete to mít jako veterána.
P.S.: Ty brzdy prohlédněte pořádně a i ve předu, také řízení bych zkontroloval. To je základ, auto musí jet tam kam chci a zastavit kdy a kde chci, jinak nejezdit.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.