Nejste přihlášen/a.
Zdravím, mám Fabii 1,9 TDI 74 kW ATD, rok 2002 a na přístrojové desce chybí kontrolka elektroniky motoru(emisí), v práci máme také Fabie s tímto motorem, některé z nich tu kontrolku mají a některé nemají. Chtěl bych se zeptat, jak to je s tou kontrolkou emisí u tohoto motoru. Mají ji jen některé modely nebo je to podle modelového roku? Tyto motory se vyráběly i s kódem AXR, v čem je rozdíl od motoru s kódem ATD? Děkuji za radu
ATD je starší verze plnící normu Euro3, AXR je modernizovaná verze motoru plnící Euro 4 (montovala se od konce roku 2005). V rámci emisí je ještě další přelomový bod a to je začátek roku 2004, odkdy všechna dieselová auta prodávaná v EU musí mít EOBD diagnostiku emisí (zážehové motory od 2002). Myslím si, že právě tehdy dostalo TDI diagnostiku emisí včetně té kontrolky.
Abych nemusel zakládat nové téma, napíšu to sem. Koupili byste si novou Fabii III? Osobně bych si ji asi nekoupil, protože z nabídky motorů bych si nic nevybral, na rozdíl od předchozích dvou generací mi připadá nabídka motorů dost omezená, navíc pokud by někdo chtěl diesela, v nabídce mají pouze obsah 1,4 a ještě ke všemu tříválec, nechápu, proč nemohli do nabídky zařadit alespoň jeden čtyřválcový diesel. Potom ještě nechápu, proč mají diesely obsah jen 1,4, když do předchozích generací montovali i obsah 1,9? Jaký je Váš názor na nabídku motorů u nové Fabie?
Moderní diesel v malém autě nedává smysl, finančně se to nikdy nevyplatí a právě v malém autě to výrazně snižuje kulturu jízdy.
Co se týče zážehových motorů, tak litrové motůrky se hodí jen do města, takže pro typicky české využití je optimem 1.2 TSI 66 kW. Nahrává tomu i to, že stačí připlatit pouhých 16 tisíc (u dvojkové Fabie byl příplatek HTP->TSI 25 tisíc, u jedničkové HTP->MPI dokonce 30 tisíc). Kdo chce dynamiku, stačí připlatit 14 tisíc a dostane silnější verzi TSI 81 kW (a to včetně šestistupňové převodovky a zadních kotoučových brzd a řekl bych, že to bude mít vpředu i větší kotouče a desky).
Pokud něco chybí, tak motor pro "českého šetřílka", nějaký jednoduchý robustní čtyřválec, který by se dal přestavět na plyn.
Proč nová Fabie III s dieselovým motorem 1,4 TDI má vzadu pouze bubnové brzdy? Pokud vím, tak předchozí generace Fabií měly u dieselové verze standardně kotoučové brzdy i vzadu. U moderního auta by se přece dalo očekávat, že bude mít kotoučové brzdy už i vzadu, takže nechápu, proč ta verze s dieselem 1,4 TDI má vzadu bubnové brzdy
Několik lidí, se kterými jsem mluvil, říkalo, že je škoda, že se do nové Fabie III nemontuje žádný čtyřválcový diesel, montují se pouze tříválce 1,4 TDI. Co si o tom myslíte Vy? Podle mého názoru by čtyřválec byl kultivovanější a tišší než tříválec, takže také nechápu, proč výrobce nemontuje do Fabie III alespoň jeden čtyřválcový diesel
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.