Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Není mytí motoru nebezpečné pro elektroniku?

Od: roman85 odpovědí: 21 změna:

Silnice jsou nasoleny opravdu hodně, zvednul jsem kapotu a vidím, že je celý motor i kapota zespodu pokrytý bílou vrstvou po ochutnání jsem se ujistil, že je to sůl.

Je mytí motoru škodlivé? asi bych zvolil jen šetrný oplach hadicí, bez nějakého vysokého tlaku. Nejdříve však bych nanesl štětcem-zárohákem na natírání topení na motor nějaký šetrný čistící prostředek.

Je riziko, že se dostane vlkost do elektroniky, i když použiji místo vysokotlakého čištění jen pokropení motoru hadicí bez velkého tlaku a jaký čistící prostředek doporučíte?

 

 

21 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

trtr

1x

Zdravím lze to, ale nechal bych to na teplejší období. Pokud máte vytápěnou garáž a máte tlakový vzduch, tak by šlo provést jemný oplach. Samozřejmě jak u kterého vozu, baterku samozřejmě ven, a nešplíchat k jednotce a do zapalování.

Osobně bych nejhorší otřel hadrem namočeným ve vodě (baterku odpojit) a nechal vyschnout. Až bude tepleji, tak jak zaprší, tak se to jízdou jaksi samo opláchne.

buss

Baterce voda nemůže uškodit, běžně ji omývám. Jiná věc je, že se voda drží pod ní.

pfpetr*

proč baterku ven klidně jí hodim do sudu s vodou a nic se jí nestane . Pokud nebudeš motor mít slanou vodou není potřeba vyndavat baterii

 


0x

Jednou jsem v práci coulovou hadicí přes prst vystříkal feldu 1,6 a od té doby co jsem měl co dělat dojet dom bych do motoru nikdy už nic nestříkal .

pfpetr*

ja jsem wapkoval v celku pravidelně všechny auta co jsem měl. Pokud má vůz rozdělovač tak se musí po mytí vysušit jinak to nepojede. čidla to vydrží a důležitý věci jsou schovaný.

 

buss

0x

Vystříkejte tím, co je na to určené. Voda asi není vhodná, používal se petrolej, Arva...

trtr

No někteří experti, neberte to jako návod, vozidlo nastartují a během mytí nechají běžet, pak to umití nechají běžet, motor se teplem osuší a jede se. No osobně bych tomu teda nevěřil. Elektrika vodu ráda nemá, ale když jsem viděl ve zprávách tuším Octavii či Fabii, jak sjela majiteli do řeky a pod vodou normálně svítily světla, tak věřím, že to něco vydrží.

roman85

Kolego, tak na tu utopenou Fabii si vzpomínám. Bylo to tím, že majitel nebyl zvyklý dávat zpátečku po vzoru VW, to znamená zatlačit dolů a směrem k 1.převodovému stupni. Takže chtěl se rozjet dopředu, ale omylem na páku zatlačil i dolů, čímž zařadil zpátečku a hup do Vltavy

A teď pozor-nejen že svítila světla, ale dokonce běžel i motor! I když jsem Fabii 1.generaci neměl rád za to, že mě tlačil prostřední sloupek do pravé nohy, tak to je jedno z nejpoctivěji stavěných aut co jsem viděl. S tou Fabií jsem jako dřevorubec jezdil i do lesa, navařil jsem si na ni pořádné sněhové řetězy,.abych mohl pracovat i v zimě. Fabia byla nezmar

byla to zatracovaná 1.2HTP 40kW. Vzhledem k žalostně nízkému objemu olejové náplně jsem měnil olej po 8 tisících kilometrech. Spotřeba benzínu po 150 000km byla v průměru 6 litrů na 100km a spotřeba oleje po 8 tisících byla ani ne 1/2 litru oleje. Kdo olej přetahoval přes 15 000km, tak pak brečel, že mu motor dobře nesloužil.

1.2HTP není vzorem spolehlivosti, ale někteří lidé jsou schopni zničit vše.

jirkamatapat*

Romane85 s tím běžícím motorem pod vodou jsi to přehnal.

fik

Taky si myslím,motor pod vodou nemůže běžet,nasaje vodu a zničí se,ohnou se ojnice a je hotovo

Motor pod vodou běžet může, dokud je sání nad vodou a saje vzduch. Jak nasaje vodu, je konec. Takže bych to viděl tak, že auto se spíš brodilo, než bylo pod vodou

fik

To je jasný,pokud má motor šnorchl jako u off road a má vodotěsné konektory,zapalování atd tak může být pod vodou klidně celý,ale pokud se dostane voda do sání tak je konec

trtr

Auto bylo pod vodou celé, světla svítily, ale motor zajisté bežel jen do té doby, než se auto potopilo. Auto není ryba, nemělo by vzduch i kdyby výfukové plyny dokázaly na volnoběh, což pochybuji razit cestu.

Perlička na závěr, ale trochu mimo:

Měl jsem tu čest se pobavit s chlapíkem co na vojně řídil tank a prodělal i podvodní výcvik, včetně nouzového zatopení a úniku ve vzduchotechnice spodní poklopem. Příkaz byl projet pod vodou na jedničku, ale mazáci tam byly schopni pod vodou a zátěží narvat i dvojku (což se nesmělo), nesmělo se ubrat.

fik

O výfuk nejde,ten nedovolí vodě vniknout výfukovým traktem do motoru pokud motor běží,i na volnoběh. Jde o sání,pokud se dostane sáním do motoru místo vzduchu voda,je konec

trtr

Tak pravdu máte, ale myslím pouze částečně. Ve výfukovém traktu jsou pulzace sem a tam, takže pokud to nejde na plnej céres, tak může být zle.Navíc až nějaký ten metr vodního sloupce se snaží dostat všude.

Jak ten rybář,co vytáhnul z vody lucernu a ta ještě svítila...

ARVA je pouze prostředek na uvolnění mastných nánosů. Pak se musí čištěný povrch stejně opláchnout vodou, která kupodivu tu emulzi ARVY a oleje dobře rozpouští a odstraňuje, takže je pak povrch úplně čistý.

 

 

fik

0x

U feldy 1,3 myju motor v pohodě hadicí,nic se nikdy nestalo,jen zakryju alternátor kusem igelitu a potom vzduchem vyfoukám prostor kolem svíček a vstřikovačů

Určitě nemýt vapkou,ta má vysoký tlak a mohla by třeba i nějaký konektor mechanicky poškodit

 


0x
předchozí majitel mého Toleda mi při prodeji řekl,že tam je nová řídíci jednotka protože umyl motor wabkou...ještě dnes vidím ty jeho oči jak mi to oznámil ...
pfpetr*
Pokud nepoznam jednotku palubního pc tak je opravdu lepší do motoru vůbec nesahat. Pokud vím co dělám tak to budu tou wapkou mít celej den pak sednu a odjedu
trtr

tak to dělaj "profíci":


 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:
Otázky na téma mytí motoru

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]