Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Omezovač rychlosti - jak jej obejít?

Od: rsf odpovědí: 7 změna:

Zdravím. Vím předem,že se zde najdou lidi,kteří mě budou kritizovat,že to je zbytečný dotaz ... Ale prosím,mějte trochu trpělivosti

V zaměstnání jsme dostaly zánovní vůz - Volkswagen LT46 - ale vůz má omezovač rychlosti na 80km/h. Při popojíždění po měste to je v pořádku,ale ve městě nejezdíme a jezdíme delší trasy. A tady nastává problém. Jakmile jedeme,tak nemůžeme ani předjíždět kamion,jelikož i ten jede rychleji než my. A zásadní problém spočívá v tom,že jsme nuceni jezdit k zákazníkům na čas. Jenže bohužel ty šibeniční termíny nestíháme,zákazník si na nás stěžuje a zaměstnavatele to nezajíma a ještě nám následné přesčasy neproplatí

Neví někdo o řešení,jak by se dal omezovač zrušit nebo případně zvýšit max.rychlost aspoň na 110km/h. Servis nám firma nechce dovolit.

A kdo taky jezdí na čas,tak mě snad chápe,že občas se to bez porušení předpisů nedá stihnout a pak už se to nabaluje jedno na druhé

 

 

7 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

nespokojenyurednik

0x

s tím se buď naučíte žít a jezdit, nebo změňte zaměstnavatele nebo alespoň kategorii vozidla, zde jsem pro Vás nakopíroval innformaci ministerstva dopravy k uvedené problematice, podívejte se do technického průkazu, zda je Váš VW kategorie N2, případně N2, jezdit s omezovačem se musíte naučit, kdo to jednou zkusí, konečně pochopí, proč se i značkové kamiony s výkonnými motory předjíždějí i 5 minut...rozjedete se na 85. omezovač se probudí a najednou jako kdyby jste stál...


Aktuální informace k omezovačům rychlosti

Směrnice Evropského parlamentu a Rady 92/6 v souladu s předpisem OSN-EHK 89 stanovila v minulosti povinnost vybavení vozidle kategorie M3 o celkové hmotnosti vyšší než 10 t a vozidel kategorie N3 zařízením k omezení rychlosti (omezovače rychlosti). Dílčí podmínky instalace omezovačů rychlosti pro tyto kategorie vozidel byly uvedeny ve vyhlášce Ministerstva dopravy č. 102/95 Sb.
Pozměňující směrnice Rady 2002/85/ES ze dne 5. listopadu 2002 rozšiřuje povinnost na vybavení vozidel omezovači rychlosti pro motorová vozidla kategorií M2, M3, N2 a N3 určená pro užití na silnici, které mají nejméně čtyři kola a maximální konstrukční rychlost přesahující 25 km/hod.
Definice kategorií vozidel
. N2 - vozidla konstruovaná a vyrobená pro dopravu nákladů s největší povolenou hmotností nepřevyšující 12 t;
. N3 - dtto s největší povolenou hmotností větší než 12 t;
. M2 - vozidla konstruovaná a vyrobená pro dopravu osob s více než 9-ti sedadly včetně řidiče s největší povolenou nepřevyšující 5 t;
. M3 - dtto s největší povolenou hmotností větší než 5 t.
Rychlostní limity podle kategorií vozidel
M2 a M3 ... 100 km/hod
N2 a N3 ... 90 km/hod
Termíny instalace omezovačů
Termíny instalace omezovačů rychlosti pro nově registrovaná vozidla a pro vozidla dříve registrovaná kategorie M2, kategorie M3 s největší povolenou hmotností větší než 5 t, ale nepřesahující 10 t a vozidla kategorie N2 :
a) registrovaná po 1. lednu 2005 1. 1. 2005
b) registrovaná od 1. října 2001 do 1. ledna 2005 splňující emisní limity EURO 3
- užívaná pro vnitrostátní a mezinárodní dopravu 1. 1. 2006
- užívaná pouze pro vnitrostátní dopravu 1. 1. 2007
Pozn.: povinnost dle bodu b) se vztahuje na dodatečnou instalaci omezovačů rychlosti na již provozovaná vozidla!

Technické podmínky pro omezovače rychlosti
Omezovače rychlosti musí splňovat technické požadavky uvedené v příloze směrnice 92/24/ES a mohou být instalovány pouze pověřenými subjekty.
Výjimky
Požadavek na vybavení omezovačem rychlosti se nevztahuje na vozidla:
- kategorie M2 a M3, jejichž konstrukční rychlost nepřekračuje 100 km/hod;
- kategorie N2 a N3, jejichž konstrukční rychlost nepřekračuje 90 km/hod;
- s právem předností jízdy podle zvláštního předpisu - zákona č. 361/2000 Sb., o provozu na pozemních komunikacích a o změnách některých zákonů (§ 41 - Jízda vozidel s právem předností jízdy).

 


0x

No. Predem chci rict, ze k nicemu nenabadam. Jen popisuju provedeni.

Omezovace rychlosti jsou dnes bezne montovane (programovane) z vyroby (i u osobnich automobilu) a jsou soucasti ridici jedntoky. Nastavovat je tedy lze pres pripojeni vozu na pocitac.

K pripojeni je potreba programator ridicich jednotek (BDM Flasher) a koncovka VW LT, to znamena mit redukci OBD2 na VW LT.

Jsou tu dve ALE.

1) Vysoka cena. Kolem 40 tisic.

2) Kdyz se vam preprogramovani nezdari, tak vratite zamestnavateli nepojizdny vrak.

Takze jedine moznost zajet si nekam, kde vam to preprogramuji (servis VW). A ti si to na triko nevezmou.

rsf

No právě,servis si to na triko nevezme. Já takové prostředky na to nevynaložím a riskovat odrovnání auta také nechci

 

jarda2*

0x

Mozna blba otazka, ale proc to ma vlastne omezovac na 80? Jestli jsem dobre hledal, je to N1 3500kg, nejak mi to z te vyse uvedene smernice nevyplyva...

Pokud bych mel takove auto ja ve vlastnictvi, tak bych sel cestou emulatoru snimacu rychlosti (zrejme snimace i pro ABS)

nespokojenyurednik

skutečně blbá otázka, asi proto, že v LT-čku vozíte křepelčí vajíčka nebo vzácný porcelán, zkuste se ještě jednou zeptat nadřízených

rsf

Dnesk jsem nestihl dodat 2 klientům jejich objednávku a nezastihl jsem je už a ve firmě jsem kvůli tomu dostal ,,po prstech. Už nás to štve a odmítáme s tím jezdit,jenže o práci přijít nechceme

rsf

LT 46 je kategorie N2,či-li spadá pod to,co poslal nespokojenyurednik

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]