Nejste přihlášen/a.
Dobry den, vim ze se to tu resilo uz nekolikrat. Kamarad si koupil koupil felici 1.3 mpi. Kdyz chtel vymenit motorovy olej nasel listek ze pri posledni dvou nebo trech vymenach byl pouzity motorovy olej M8AD. Predpokladam ze to M8AD je 15W-50. Chci se zeptat ma tam dat jinej typ oleje nebo zase dat to M8AD kdyz se tam daval pri poslednich dvou vymenach? dekuji
M8AD tam být nemusí , musí tam být , VW 500.00 , 501.00 , 502.00 , 505.00 .
dobrý je přímo olej Mogul Felicia ,koupíš na každé benzince .
M8AD se mi nejeví jako příliš vhodný, dle specifikací API SE je vhodný pro motory do roku 79. Jasně, je to prakticky stejný motor jako mělo MBčko a všechny škodovky po něm, ale pokud chcete mít jistotu, hledejte něco se speficikací VW 500.00 nebo vyšší, což bude mít olej viskozity 10W-40
10W-40 nebo 15W-40 je jedno,pokud je motor v dobré kondici může bez jakéhokoliv problému jezdit i na 10W-40...10 je lepší v zimě,je řidší a dříve začne mazat
Co jsem si koupil felicii 1,3 MPi tak měla najeto 110 tisíc,teďka má 395 tisíc a celý život jezdí na 10W-40. A není problém,spotřeba oleje je stále téměř nulová,dolévat nemusím. 15W-40 určitě člověk taky nic nepokazí,je to pořád ten MB-čkový motor
U staršího motoru stejně jako já bych spíš zkrátil interval na 10 tisíc kilometrů a používat kvalitní filtr(MANN nebo prvovýroba) i ten má obrovský vliv
Hodně kolegů se tu odvolává na to, že se jedná v základu o konstrukčně velmi starý MB-čkový motor. To sice ano, ale já bych dal určitě moderní olej 10w40 který jak píšou kolegové daleko lépe maže při nižších teplotách(je v zimě tekutější) Dnešní oleje jsou konstruovány pro mnohem větší tepelné zatížení, mnohem kvalitněji mažou.
Navíc cena je srovntatelná s nějakou M8AD
Navíc olej M8AD nesplňuje specifikaci vyžadovanou pro motory 1.3 felicie.
Důležité je taky koupit kvalitní fitlr-jako jsou Mann, Filtron, Champion...rozhodně ne nějakou neznačkovou napodobeninu olejového filtru, neznačkové filtry mají často mnohem menší propustnost, což lze vypozorovat při startu motoru, kdy kontrolka mazání motoru zhasíná třeba i o 4 sekundy později než u kvalitního filtru. Co se tedy děje s motorem při vyšších otáčkách, kdy je potřeba hnát větší množství oleje si umíme všichni představit.
On je konstrukčně starý v základu,ale pro favorita prošel celkovou přestavbou a jsou v něm prvky původně od zahraničních firem,jako ojniční šálky,ventilová vodítka a gufera ventilů kterým by olej který vyhovoval pro starou 100L vyhovovat nemusel.
Filtr jak píšeš,na kvalitní filtraci oleje taky velmi záleží,nehledě na tom že tyhle napodobeniny jen málokdy těsní,všechen olej vyteče z kanálů a každý studený start je velmi drastický než se olej znovu úplně natáhne,může mít i špatné filtrační charakteristiky,na téhle věci bych vážně nešetřil,jestli dám 50 korun za napodobeninu nebo 110 korun za originál
Olej 10W-40 nebo pokud je už více opotřebený tak 15W-40,žádné jiné experimenty bych nedělal
přesně tak, žádný experimenty s M8AD
To já debil tenkrát koupil na benzínce olejový filtr pro mou feldu za 50kč, při startech trvalo nějakou dobu, než kontrolka mazání zhasla, tak jsem ho vyhodil a koupil filtr Champion C 165 a po nastartování motoru kontrolka mazání hned zhasne, tak to má být.
do feldy patří moderní olej, kvalitní filtr a tečka
Kvalitní olej? A jak jej poznáte zda li je M8AD kvalitní či nil´koliv? Tam kam patří tento olej,tam je kvalitní! Do feldy patří olej dle specifikací daných výrobcem motoru a pkd výrobce stanoví normu VW 500.00 tak je pak jedno zda-li je viskózní klasifikace olej 10W30 nebo 15W40 (příklad !)
doplněno 02.02.15 19:33:Jste Hansi žabař! Ve své stopáté jsem vezl jen 740kg žel.šrotu a svou stokilovou maličkost! Navíc v prosinci jsem v autě vezl cca 30m3 dlažby,po spočítání to bylo kolem 750kg- plnej přívěsnej vozík co jsem narval do kufru a nic nikdo nepoznal!viz obr.
doplněno 02.02.15 19:35:Jinak to co jste doplnil je již lepší a souhlasím!Jo část dlažby ještě byla mezi sedačkama!
doplněno 02.02.15 20:15:sice OT ale ještě musí doplnit.stopáté jsem o rok prodloužil život-ten co mi ji dal ji chtěl dát na vrakáč! a to druhé viz foto není z produkce koncernu a i kdybych naložil dvě tuny-nepoznáte! jen řidič díky chování.Už ta dlažda tomu dal zabrat,plavalo to jak sviňa ale musel jsem to ten den uklidit,jinak bychom tu dlažbu musel dát do suti!
Trochu si nerozumíme. Tím kvalitním jsem myslel olej, který je nejvhodnější pro daný motor. A dnešní moderní oleje 10W40 jsou pro felicie vhodné.
Auto na obrázku jezdilo od začátku na oleji se zimním číslem 10W, stejně tak Forman, kterého jsem taky měl. OBě auta mají najeto přes 300 000km bez generálky, mají dobrou kompresi a pojedou ještě dlouho.
Stejně se kloním k viskozní specifikaci 10W protože to mám už mnoho let odzkoušeno, kdy v zimě často jezdím. On když se olej zahřeje tak je jedno, jaké má ZIMNÍ ČÍSLO před tím "W" ale než se zahřeje, tak to něco trvá. Obecně tlaková čidla oleje nejsou tak citlivá a rozsvítí se až v případě, kdy je zoufalý tlak oleje.
Na obrázku je Felicia naložená zátěží 550kg-betonové segmenty. To auto i přes velké zatěžovaní den co den natočilo přes 300 000km, pak jsem ho prodal a dále vesele jezdí, před rokem hlásil známý, co jí koupil, že má najeto 340 000km a jede dál. Od roku asi 2000 se tam lil olej se specifikací 10W40
Když už tu řešíte, kolik kdo uvezl, tak já s Felicia Pick-Up 1.3 mpi LPG a naloženo 1440Kg (paleta s betonovou dlažbou).
Pick-up má ale jinou zadní napravu a větší nosnost, takže s klasickou feldou se to srovnat nedá. Čekal jsem, co to udělá, ale nic se nestalo. Dávat cca 3000Kč za dopravu za 15km se mi nechtělo.
chtel bych vsem podekovat za odpovedi a jeste teda jestli bych se mohl zeptat do prevodovky dat nejlepe olej 75W-80
nebo 75W-85 ze?
Do převodovky olej od mogulu 75W trans,ten je přímo určen pro škodovácké převodovky.
Interval výměny je 60 tis km,kup 3 litry,plná náplň by měla být 2,6 litru,na spodku je vypouštěcí šroub,nech velmi důkladně vykapat klidně třeba i půl hodiny. Při povolování náhonu rychloměru velký bacha at ti tam nespadne to plastový kolečko. Mě se to kdysi stalo,ani jsem nevěděl jak a bylo uvnitř,kola převodovky to rozemlela a převodovce se nic nestalo,ale nová náplň oleje byla znehodnocená a po 300 kilometrech jsem měnil znovu-z kolečka byly jen malinký kousíčky plastu
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.