Nejste přihlášen/a.
Mrkněte na nádržku chladící kapaliny -
bud je tam růžová(G 12) ,tak koupíte růžovou ,
modrá koupíte modrou ,
zelená koupíte zelenou ,
jestli nejde poznat jaká je to barva , tak do roku 1997 byly modré a zelené (jsou mísitelné ) od r.1998 růžová ,
nejlepší bude vše vypustit a nalit vše nové , ředění máte napsáno na obalu chladící kapaliny.
Ronyxi,žel ale nejsou všechny mísitelné ,proto hodnotím zbytek Vaší rady jako vyloženě špatný!
Můžete jmenovat nějaké, které nejsou vzájemně mísitelné a proč? To, že to výrobci uvádějí na obalech, není argument - vyloženě lobby za prodej té které kapaliny.
Jo, bývala doba, kdy se mísení různých kapalin nedoporučovalo - ale to platilo, dokud byly na trhu kapaliny typu Fridex a Fridex Stabil - první byla pouze pro motory s litinovou hlavou motoru a pro motory s hliníkovou hlavou se nedoporučovala - narušovala hliník. Druhá (Fridex Stabil) už byla univerzální pro všechny typy motorů a mísitelná s jakoukoli jinou.
A že nekecám - před 3 roky jsem nalil (přesněji dolil) do jednoho ze svých aut Fridex Stabil s rokem výroby 1985. Co v autě bylo za původní kapalinu vůbec netuším - auto bylo dotažené z Belgie a nikdo ji nikdy u nás neměnil. A světe div se - kapalina nezamrzá, nikde nic neteče...Jinak do všech aut, co mám, už X let zpátky kapalinu pouze dolívám - nikdy (kromě jednou - kdysi dávno asi v 86, zblblý poučkami, že se musí měnit komplet co 2 roky) sem ji nevypouštěl a neměnil komplet - prostě tam naleju, co zrovna koupím - kupuju rozlévanou ze sudů.
Přiznám, že ani netuším, na kolik stupňů mrazu v kterém autě mám směs namíchanou - měřil jsem to taky jen jednou, když sem si koupil první auto v 85 a pak už nikdy. Prostě když zjistím, že je kapaliny málo, doleju nějaký "fridex" a vyřízeno. Problémy nikdy nebyly - ale možná že za to můžou ještě ta stará, blbuvzdorná auta (stáří 25+)
Zdravím,
potřebujete vyměnit celou náplň chladícího okruhu nebo jen dolít?
Pokud vyměnit vše, tak kupte nějakou nemrznoucí kapalinu v množství polovičky obsahu chladícího okruhu a nařeďte ji 1:1. Dělá se to normálně tak, že se do prázdného okruhu naleje na střídačku vždycky flaška destilky a flaška nemrznoucí kapaliny - za provozu se to promíchá samo. Po nalití bych doporučil nastartovat motor a nechat směs promíchat vodním čerpadlem. Ještě lepší je auto pro nalití kapalin aspoň krátce projet.
Pokud potřebujete jen dolít, prostě otevřete expanzní nádobku a dolijte (po horní rysku) pouze čistou nemrznoucí kapalinu (jedno jakou - všechny jsou dnes už mísitelné mezi sebou vzájemně).
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.