Nejste přihlášen/a.
Dobrý den prodávám sve prvni auto a nevim jak postupovat vim ze na urad musim jit ale nevim co a jak proto bych vas chtel pozadat o radu a vysvetleni krok po kroku co a jak. A pokud by to bylo mozne poprosil bych jak ma vypadat kupni smlouva nechci treba kdyz se mu na tom neco rozbije aby pak neprisel zamnou ze to chce zaplatit.Dekuji
Kupní smlouvy jsou plný internet, dosti dobré. Stačí si jen vybrat.
Vhodný, (nikolikv jediný) postup je, dohoda o koupi, uzavření smlouvy, zajet s kupcem na STK, aby si udělal evidenčku na své jméno, popřípadě technickou kontrolu, tím se zjistí, že neprodáváte se závady, zajistil si zelenou kartu pro kupce, zajet na úřad a provést změnu v registru, pak teprve předat doklady.
Takto se Vám nemůže nic stát.
Hezký víkend..
To je určitě dobrý způsob. Problém ovšem bude, pokud není kupec přibližně ze stejného regionu jako prodávající. Takže v opačném případě, pokud je zdaleka, se bude muset vymyslet jiný postup.
Já předběžně zvažují způsob, že s kupujícím uzavřu dobře ošetřenou kupní smlouvu, kde budou i dohodnuté sankce za nedodržení postupu převodu, kupující mi zaplatí a s malým TP odjede. Vozidlo mám samozřejmě pojištěné, asi bych ale trval na tom, aby si kupující uzavřel ručení vlastní, které mu mohu i předběžně zajistit. Doma si nechá udělat evidenční kontrolu, na matrice nebo poště si nechá ověřit podpis na plné moci pro mne, abych na něj vozidlo převedl. Plnou moc a protokol o evidenční kontrole mi odešle. No a já to obratem v nejbližším možném termínu provedu a doklady mu s doručenkou zašlu. Pak už je to jen na něm. Zatím si nejsem jist, jak je to s nyní malým TP. Dříve s tímto kupec a zelenou kartou odjel a odevzdával až na Odboru dopravy při přihlašování. Předpokládám, že tato možnost zustala.
Četl jsem ve fórech různé výkřiky, jak je to teď hrozné. Hlavně tedy řvou bazaristé. Já sám jako motofirma bazar moc nedělám, páč bez podvádění je obecně nerentabilní. Občas ale od svého zákazníka vykoupím motorku a následně prodávám. Ani z pohledu bazarového prodeje v nových předpisech nevidím nic neschůdného a vozidlo, jehož prodej zprostředkovávám, nepotřebuji hned přepisovat na svou firmu a následně na kupce. Prostě jen zprostředkuji prodej z původního majitele na toho nového a od původního si nechám vyplatit dohodnutou provizi.
Samozřejmě bazaristé kteří vykupují za hotové to mají složitější, kupujícího přitlačí ke zdi, koupí levně, odtočí kilometry, z plečky udělají "voňavku" a s nestoudným ziskem prodají. Takže mi jich není absolutně líto a jejich kňučení se mohu jen usmívat.
Milane, od toho máme přece smlouvu. Vozidlo je uzavřením kupní smlouvy jeho a pokud způsobí nehodu je to i jeho problém. Bylo to tak dříve, je to i nyní. A je i na zvážení, komu vozidlo tímto postupem prodám. V případě, že budu mít pochybnosti, budu volit váš postup. Pokud odněkud zdaleka přijede důvěryhodný kupující, nemohu jej nutit, aby si bral dovolenou a ev. zajištoval hotel, protože stihnout za jeden den nemusí být schůdné. Navíc, velmi často se tyto obchody dělají o víkendech kdy není STK a Odbor dopravy dostupný. Náš je 2x týdně a možnost objednání na internetu pro pár pořadí cca 2 týdny dopředu zamluvené. A když tam jdu, nikdy předem netuším, kdy přijdu na řadu a jak dlouho bude trvat.
Ostatně, právě z tohoto důvodu úřady připouštějí plnou moc pro zastupování, že ano?
moto, kolik dní bude trvat tento způsob?
I když kupec není ze stejného regionu, tak toto "kupující uzavřel ručení vlastní, které mu mohu i předběžně zajistit. Doma si nechá udělat evidenční kontrolu, na matrice nebo poště si nechá ověřit podpis na plné moci pro mne, abych na něj vozidlo převedl." může udělat i u Vás.
Co budete dělat, když kupec se ozve až za půl roku? Jaké sankce chtete proti němu dělat?
Zkrátka buď to bude po mím, abych neměl problémy, nebo neprodám.
Hezký víkend..
doplněno 16.01.15 09:18:moto, to budeme debatu rozvíjet do podrobností a tazetelů to určitě pomůže a vyberou si dle svého názoru.
Vozidlo je uzavřením kupní smlouvy jeho a pokud způsobí nehodu je to i jeho problém...pokud nepojede na Vaší pojistku...třeba proto, že "...Navíc, velmi často se tyto obchody dělají o víkendech kdy není..."
již jsem to jinde psal, jiná rada bude pro prodejce, jiná pro kupce. Teď radím prodejci a kupec mne nezajímá.
Když si jedu přes půl republiky pro nějaké spešl auto, tak může kupec obětovat nějako kačku navíc a zůstat do druhého dne, nebo přijet další den.
Opět se zeptám, Co budete dělat, když kupec se ozve až za půl roku?.. budete sankce ze smlouvy vymáhat soudně?
moto, já věděl že se shodneme...
Fakt dobrý víkend a v Pardubicích svítí slunce.
doplněno 16.01.15 13:08:moto, ještě jednou musím zareagovat.
Milane, diskuse jsou od toho, abychom i v oponentuře nacházeli řešení i při slušném chování a bez urážek oponenta.
Za to si zasloužíte uznání a bod, který již nemám.
Milane, já jako obchodník zase přemýšlím, jak to udělat schůdné i pro druhou stranu, tedy kupujícího, protože, když nepřemýšlím takto, obchod si sám kazím. A pokud budu kupující, tak také očekávám určitou empatii a vstřícnost vůči mně. A protože občas prodeje zprostředkovávám, tak musím vymyslet a použit způsoby, aby byly obě strany spokojené.
Ostatně, je také otázkou, o jaké vozidlo a v jaké ceně jde a tomu se dá taktika i přizpůsobit.
A co bych dělal, kdyby se kupující půl roku neozval? Zase dle situace, klidně i soudně, a pokud mám předem dobře ošetřenou smlouvu, tak k tomu nepotřebuji ani advokáta. Navíc mám v ruce doklady od vozidla. A když nad tím tak přemýšlím, nenechal bych kupce odjet, aniž bych měl v ruce od něj ověřenou plnou moc na převod vozidla. Není pro kupujícího problém, aby si ji nechal ověřit než přijede. Takže se vlastně ozývat nemusí.
Momentální situace je novum a jednak nám budou přibývat praktické poznatky, jak to kde funguje a také se zřejmě bude i vyvíjet po praktické i právní stránce.
Takže to ještě jednou shrnu:
a/ kupec je z regionu, tvůj postup
b/ kupec je zdaleka.
Přiveze si plnou moc s předem ověřeným podpisem. Pokud se dohodneme, uzavřeme kupní smlouvu, zaplatí a předá mi plnou moc. Také si předem uzavře povinné ručení svým jménem a s údaji vozidla které mu předem poskytnu, případě po dohodě na jeho jméno předem pojistím já. Auto si odveze a já následující úřední den na Odboru dopravy auto na něj s jeho plnou moci převedu. Kupec si doma nechá udělat evidenční kontrolu, počká na TP které mu zašlu a dojde na Odbor dopravy pro SPZ a nové malé osvědčení. Je zde ještě otázka evidenční kontroly, buď ji udělám předem na jméno kupce já, nebo si ji nechá udělat doma a než půjdu převádět, pošle mi ji.
Shodou okolnosti, v tomto týdnu jsem dělal evidenční kontrolu na jméno zákazníka na motorku, právě z druhé strany republiky. Nechal jsem si ale nechat předem zálohu a udělal jsem dobře, protože si pán rozmyslel a já jsem neměl náklady vniveč. Takže to bych každému doporučil. Měl jsem mu ji i dopravit, takže mu vracím zálohu kde si odečtu poplatek za evidenční kontrolu i jistou režii. Je na každém, jak si to takticky promyslí a finančně ošetří.
Milane, diskuse jsou od toho, abychom i v oponentuře nacházeli řešení.
Přeji hezký víkend do Pardubic. Vysočina šmourno až pošmourno, víkend nám ale počasí nezkazí.
Jedna možnost je prodat přes bazar. Pak sám, ideál je provést transakci za přítomnosti obou na úřadě. Kupní smlouvy jsou k nalezení na intu, ale zřejmě jen dle starého OZ. Postup je v z. č. 56/2001 - Změna vlastníka ... a k prodeji samému OZ - Koupě. Domluvit se co a jak s pojištěním. Přijít může kupec s čimkoli, co s tím uděláte je na vás.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.