Nejste přihlášen/a.
vznikla u nás taková otázka. Je možné naftáka roztáhnout když dojde baterka a potřebuje se nahodit nebo se nesmí roztahovat kvůli tomu aby se nezničil motor?
Nedavno tu byla debata, proc obecne auta radeji neroztahovat. Ale s druhem paliva to nema nic spolecneho. Takze z tohoto hlediska naftaka klidne roztahnout.
souhlas s Axusem - jde to ale opatrně - nedavno jsme tady radili jak.. pomalu pouštět spojku -bez rázu u motoru v pořádku ..nic nepřeskočí
je to spíš mýtus..pokud je volný řemen ale dnes jsou samonapínací kladky ..atd
katalizátor je v nebezpečí u benzínu ..kdyby se to tahalo delší dobu a benzin by natekl do potrubí .. zase.. u moderních vozů k tomu
prostě nedojde
odpověděla jse si sama, naftáka roztahovat lze,ale riskujete tím poškození motoru...už léta se vyrábí propojovací - startovací kabely pro motoristy, kupte si je, volte ty silnější a delší, stojí pár stokorun, výměna naftového motoru i desetitisíce...stačí pak už jen zastavit nějakého ochotného motoristu a nastartujete bez problémů...
Roztahování je u naftáků možné.V podstatě musí ve válcích dojít ke kompresi paliva aby se vznítilo.Jestli točím za klikovku přímo,nebo přes spojku,je jedno,jen je potřeba zvolit vhodný rychlostní stupeň.
JABRAKA
Jen bych doplnil a upřesnil:
Ve válcích musí dojít ke stlačení - cca na 20 až 30 atm , nasáteho vzduchu ( ne paliva) ,tak aby se jeho teplota kompresí zvýšila nad zápalnou teplotu používaného paliva které se po následném vstiku do válce vznítí. Tento fakt také způsobuje obtížnější starty , zejména při prochladnutí motoru. Ke snížení tohoto vlivu se používá žhavení , případně předehřívání nasávanoho vzduchu,
doplněno 04.06.09 20:58:Jinak proti roztahování nic nemám u matorů naftových i benzinových. Vycházím z poměrně rozsáhlé diskuze , která byla na toto zde vedena - lze ji najít v archivu.
Nezáleží ani tak na tom, jaký druh paliva Vaše auto spaluje ale na tom, jak má řešené rozvody. Existujě dvojí způsob jejich řešení: řetězem a řemenem.
U auta, které má rozvody řešené řemenem bych se docela bál, hlavně v případě, že již je rozvdový řemen namontován delší dobu a blíží se konec jeho životnosti, že řemen buďto praskne a nebo přeskočí. Co z toho se stane je víceméně jedno, protože v další jízdě se pokračovat nedá ani v jednom z případů a oprava je nevyhnutelná.
U aut s řetězem to takový problém není, řetěz je mnohem odolnější vůči přeskočení, i když i u něj se to může stát, ale s daleko menší pravděpodobností než u řemenu.
Sám jsem již jednou byl nucen roztlačovat dieselový motor, konkrétně BMW M21 (rozvody řemenem)a naskočil krásně a nic se mu nestalo a slouží krásně dodnes.
jste-li si jist, že rozvody O.K., určitě se dá. ale pozor-je tam větší komprese než u benzinu(takže určitě ty rozvody O.K.). naopak není potřeba tolik proudu jako u benzinu.(podle toho jaká kára).
Na kompresi houby zalezi. To jsou ty chytre rady. Rozvody hybou vackama a ventilama a ty kladou zhruba stale stejny odpor, at jde o naftak nebo o benzinak. Nehybou pistem, ktery by kladl vetsi odpor diky kompresi.
Samozrejme musi byt ale remen v kondici a i tak tu realne nebezpeci je.
Treba jde ale o nakladak a rozvody jsou reseny ozubenymi koly.
Zkratka to jde, ale nedoporucuje se to.
Dávám na úvahu: Jaký je rozdíl , počneme-li motor při startování otáčet starterem a nebo od převodovky při roztahování?
Na toto téma již byla zde rozsáhlejší diskuze. Doporučuji si přečíst-prostudovat otázku " Roztahování vozidla-proč je špatné " z 15.4.2009 ; 21:40 hod. , nyní na straně č.11
doplněno 10.06.09 10:11:Samozřejmě , že jde o rozdíl , vliv , na činnost rozvodů.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.