Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Je možné naftáka roztáhnout?

Od: katerina* odpovědí: 17 změna:

vznikla u nás taková otázka. Je možné naftáka roztáhnout když dojde baterka a potřebuje se nahodit nebo se nesmí roztahovat kvůli tomu aby se nezničil motor?

 

 

17 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

alf*

3x

když jsem to před mnoha lety nevěděl tak jsem ho roztáhnul a nic se nestalo ale nemá se to dělat lepší je to nastartovat přes kabely. To ale dnes platí asi pro každé novější auto, u benzínu zase může odejít katalyzátor.

 

skelet7*

3x
V každém případě pozor na rozvody,když se ti potkají ventily,je to opravdu drahá záležitost.

 


2x

Milá Kateřino, každé vozidlo lze roztáhnou, pokud se to umí. Zatím se mi nastalo, že by se motor poškodil.

doplněno 04.06.09 20:56:

...nebo je tu snad někdo, kdo roztahováním poškodil motor?

 


0x

Nedavno tu byla debata, proc obecne auta radeji neroztahovat. Ale s druhem paliva to nema nic spolecneho. Takze z tohoto hlediska naftaka klidne roztahnout.

souhlas s Axusem - jde to ale opatrně - nedavno jsme tady radili jak.. pomalu pouštět spojku -bez rázu u motoru v pořádku ..nic nepřeskočí

je to spíš mýtus..pokud je volný řemen ale dnes jsou samonapínací kladky ..atd

katalizátor je v nebezpečí u benzínu ..kdyby se to tahalo delší dobu a benzin by natekl do potrubí .. zase.. u moderních vozů k tomu

prostě nedojde

 

katerina*

já jsem se hlavně chtěla ujistit, že jsem nekecala.

 

nespokojenyurednik

0x

odpověděla jse si sama, naftáka roztahovat lze,ale riskujete tím poškození motoru...už léta se vyrábí propojovací - startovací kabely pro motoristy, kupte si je, volte ty silnější a delší, stojí pár stokorun, výměna naftového motoru i desetitisíce...stačí pak už jen zastavit nějakého ochotného motoristu a nastartujete bez problémů...

katerina*

já mám startovací kabely, ale to bych je nesměla nechat doma v garáži

 

myryn

0x

Zásadně NEROZTAHOVAT!

Přeskočí Vám ozubený řemen rozvodu a zničíte si motor!

 

jabraka*

0x

Roztahování je u naftáků možné.V podstatě musí ve válcích dojít ke kompresi paliva aby se vznítilo.Jestli točím za klikovku přímo,nebo přes spojku,je jedno,jen je potřeba zvolit vhodný rychlostní stupeň.

JABRAKA

Jen bych doplnil a upřesnil:

Ve válcích musí dojít ke stlačení - cca na 20 až 30 atm , nasáteho vzduchu ( ne paliva) ,tak aby se jeho teplota kompresí zvýšila nad zápalnou teplotu používaného paliva které se po následném vstiku do válce vznítí. Tento fakt také způsobuje obtížnější starty , zejména při prochladnutí motoru. Ke snížení tohoto vlivu se používá žhavení , případně předehřívání nasávanoho vzduchu,

doplněno 04.06.09 20:58:

Jinak proti roztahování nic nemám u matorů naftových i benzinových. Vycházím z poměrně rozsáhlé diskuze , která byla na toto zde vedena - lze ji najít v archivu.

 

plech*

0x

Nezáleží ani tak na tom, jaký druh paliva Vaše auto spaluje ale na tom, jak má řešené rozvody. Existujě dvojí způsob jejich řešení: řetězem a řemenem.

U auta, které má rozvody řešené řemenem bych se docela bál, hlavně v případě, že již je rozvdový řemen namontován delší dobu a blíží se konec jeho životnosti, že řemen buďto praskne a nebo přeskočí. Co z toho se stane je víceméně jedno, protože v další jízdě se pokračovat nedá ani v jednom z případů a oprava je nevyhnutelná.

U aut s řetězem to takový problém není, řetěz je mnohem odolnější vůči přeskočení, i když i u něj se to může stát, ale s daleko menší pravděpodobností než u řemenu.

Sám jsem již jednou byl nucen roztlačovat dieselový motor, konkrétně BMW M21 (rozvody řemenem)a naskočil krásně a nic se mu nestalo a slouží krásně dodnes.

 

katerina*

děkuji všem za názory a za odpověď na mou otázku

 

 

netek*

0x

jste-li si jist, že rozvody O.K., určitě se dá. ale pozor-je tam větší komprese než u benzinu(takže určitě ty rozvody O.K.). naopak není potřeba tolik proudu jako u benzinu.(podle toho jaká kára).

Na kompresi houby zalezi. To jsou ty chytre rady. Rozvody hybou vackama a ventilama a ty kladou zhruba stale stejny odpor, at jde o naftak nebo o benzinak. Nehybou pistem, ktery by kladl vetsi odpor diky kompresi.

Samozrejme musi byt ale remen v kondici a i tak tu realne nebezpeci je.

Treba jde ale o nakladak a rozvody jsou reseny ozubenymi koly.

Zkratka to jde, ale nedoporucuje se to.

katerina*

jde o auto: Renault espace 2,2dT

 


0x

Dávám na úvahu: Jaký je rozdíl , počneme-li motor při startování otáčet starterem a nebo od převodovky při roztahování?

Na toto téma již byla zde rozsáhlejší diskuze. Doporučuji si přečíst-prostudovat otázku " Roztahování vozidla-proč je špatné " z 15.4.2009 ; 21:40 hod. , nyní na straně č.11

doplněno 10.06.09 10:11:

Samozřejmě , že jde o rozdíl , vliv , na činnost rozvodů.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]