Nejste přihlášen/a.
Zdravím. Při jízdě po mírných nerovnostech na silnici mi něco píská od předních kol, jednou od pravého, pak od levého. Totéž dělá, když zatáčím při jízdě, třeba jízda po kruhovém objezdu. Vyzkoušel jsem následující:
Přehození zadních kol na předek,nazutí jiných pneu. Nová ramena, před časem i ložiska. Koutouče zvlněné nejsou, destičky tak 4 mm,ty již dosluhují. Všiml jsem si, že když prudce zabrzdím, tak něco cvaká. Můžou to být destičky, nebo něco jiného:?
Ložiska, brzdič, nečistota v destičkách.. Cvakání zvlněný kotouč, rez na kotouči, prasklý kotouč...
Tak zvlněné kotouče moc nepoznáš, protože většinou se začnou vlnit až se zahřejí a to by nejspíš neklepalo. Zkusil bych udělat naběhy na dosluhujících destičkách, popřípadě je otočit pokud to jde, nebo přeházet pravá levá. Podívej se jestli jsou destičky posuvné ve třmenech a v místech kde se posunují udělej jehlovým pilníkem na destičkách náběh, aby tam nebyla ostrá hrana. Zkus namazat posuvné plochy měděnou pastou určenou na brzdy. Před tím dokonale tyto plochy očisti. Mohou být i vyhřáté pružiny co odtahují destičky od kotouče. Mělo by ti to pomoci, jinak se 4mm se nezadržitelně blížíš k výměně. Pokud tam máš el. čidlo tak bacha aby jsi ho neprobrousil. Zbytečný prachy navíc.
Pružiny co odtahují destičky od kotouče? To je na jakém autě?To "el.čidlo"je snád na deskách a to většinou vyhazuju.
Ty ložiska jsou vyměněny kdy a kým?Když to dělá v zatáčkách typoval bych to na ně
doplněno 23.12.14 23:40:A to cvakání není abs?
doplněno 30.12.14 12:22:No asi myslíš pružiny co drží desky ve třmenu ale pístek se vrací cca 1mm sám(podtlakem)
magor:
na všech, co jiného by odtáhlo a drželo destičku od kotouče. Napiš do Google "pružiny brzdových destiček" at to tady nemusím vysvětlovat. Například u BMW doporučují jejich výměnu s každou druhou nebo třetí sadou brzd, už si to moc nepamatuji. Některá čidla jsou nasazovací do výřezu na destičkách nekterá jsou součástí destiček, zalitá (zalepená) uvnitř a něktré mají jen pískací pérko. Pokud to jsou destičky tak dělají klap, klap, není nic jednoduššího než je přehodit jak jsem psal výše. Já jsem se s tím setkal pouze jednou u nových desek, udělal jsem náběh a byl klid. Dabel píše, že při prudkém brždění a to si myslím, že desky dělat nebudou, to abs by to být mohlo, ale to by snad poznal, na druhou stranu pískání v zatáčce by to být mohly pokud je volný náboj kola na ložisku, nebo volná matice náboje na poloose. Nejsou zatuhlé třmeny, pohybují se "volně" či některý pístek brzd. Prošel bych podvozek kvůli tomu bouchání jestli není někde něco volného. Nejsou nakonec povolená kola?
Zdendane na všech to není - zatím jsem to na žádném neměl a vystřídal jsem 5 značek a 7 modelů-žádný neměl pružiny odtahující destičku od kotouče pouze pružiny na paknách zadní bubnové brzdy-3 zn.3 modely !
doplněno 30.12.14 12:51:Hm to je již lepší.něco takového jak jsi písnul v opravě měla ibiza I + II a F125p ;peu a citroušci nee
Pro diesel:
Ale je, jenom to není ta klasická tažná nebu tlačná pružina, jak ji všichni známe. To perko drží paknu na svém místě, aby neplandala, možná jsem to blbě napsal. Teď čtu, že to je "přídržné péro" které je doporučeno u BMW měnit po 48 měsících pro případ, že se teplem vyhřeje a pak je destička "volnější". Sorry
Pístek vrací zpátky pružnost manžety, destička se jen odtlačí od kotouče jeho nerovností, nic jiného tam není. At jsou čidla součástí destičky nebo zasunovací, opotřebením destiček se samy také zničí, tím přeruší obvod a rozsvítí se kontrolka nebo hláška na BC. Je třeba je vyměnit s destičkami.
Pro původního tazatele: zkuz oddálit štíty brzd od kotouče. Můžou se jej zlehka dotýkat, i když bychz ten zvuk nenazval pískání, spíše dření.
doplněno 30.12.14 22:46:to bbbb. Pleteš si pojmy. Manžeta těsní pístek. Při jeho vytlačení se pružně deformuje a při poklesu tlaku se vrátí do klidové polohy i s pístkem. Proti vnikání nečistot je kolem pístku prachovka.
doplněno 30.12.14 22:50:To video sice pěkně ukazuje fungování kotoučové brzdy, ale manžeta i prachvka tam jaksi chybí a vracení pístku se tam také neřeší.
Pístek o několik desetin mm vrací zpět podtlak vyvolaný vrácením pístu v brzdovém válci. Manžeta nemá ani možnost píst vracet, není k tomu ani uzpůsobena a ani nevyvolá potřebný tah.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.