Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Napětí aku cca 12,1V = K.O. auta za jízdy?

Od: zahada odpovědí: 15 změna:

Dobrý podvečer,

měl bych dotaz, zdali je možné aby již napětí 12,1V (změřeno doma po odtažení auta) způsobilo bez předchozích varovných indicií rozsvícení kontrolky baterie (alternátoru) a kontrolky elektroniky (klíček) a kompletní vyřazení auta z provozu? Následně nešlo ani nastartovat, ani startér netočil. V onen okamžik jsem měl zapnuto vyhřívání zadního okna + zrcátek, tudíš zde byl větší odběr proudu. Jinak to startovalo normálně, jezdím krátké trasy.

Druhý den dána rezervní baterka s napětím 12,4V a auto naskočilo. Jde mě o to, jak se považuje těch 12,4 za min. hodnotu, tak jestli těch cca 12,1 už může být hodnota, kdy auta vypovídají službu - zatím jsem se s tím osobně nesetkal, aby to udělalo za jízdy.

Děkuji za Vaše názory, případně rovnou zkušenosti.

 

 

15 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


3x

Myslím, že tam máte někde zkrat... možná byl jen zaoxidovaný kontakt a baterie prostě přestala být napojena a jelo nějakou dobu jen na alternátor...v tom lepším případě...

Pro lepší posouzení min. hodnot mustíe uvést typ motoru.. je rozdíl 1,0 benzín a 2,2 nafta

doplněno 06.12.14 18:20:

Z vašeho popisu vidím problém v tom špatném kontaktu baterie... pokud jste si jist, že byla správně zapojena (oxidaci díky stáří akumulátoru vyloučíme), je problém v kabeláži.. může se vám tedy problém zopakovat.

Ve vašem případě bych zajel k autoelektrikáři a prověřil všechny možné kabely..

zahada

Jedná se o Opel Astra H, 1.4 66 kW, benzín.

 

gumidek*

3x

Lidi! Kontrolka aku skoro ve všech autech funguje stejně. Budí vinutí rotoru alternátoru. Na jeden konec žárovky jde +12V a na druhém je alternátor, který působí v klidu jako kostra (mínus) a jen tehdy žárovka svítí naplno.

Při dobíjení zhasíná, protože je na alternátoru 12 - 14V a na druhém konci žárovky taky + 12 - 14V.

Tedy laicky 2V žárovku na napětí 12V nerožne!

Kontrolka svítí jen tehdy, pokud se přetrhne řemen, prorazídioda alternátoru nebo řemen prokluzuje (pak kontroka nepravidelně žne nebo plně svítí).

Tuto závadu indikuje jen voltmetr, který ukáže hodnotu ručičkou (třeba stará audi nebo LADA či číslicí (Některé škodovky na hlavní LCD panelu kde jsou i km počitadlo spotřeby,atd...)

doplněno 06.12.14 19:12:

Někde bude přechoďák v elektroinstalaci. Mezi spoji ten odpor při zvýšeném odběru proudu protopí napětí v teplo a může i spojení nevratně vyhřát (zničit). Pak se musí třeba nakrimpovat konektor nový (jen pro představu). Díky tomu spadne napětí.

Základ Ohmova zákona.

 

doktpr365*

2x

Baterku změřit hustoměrem nebo zátěžákem. Záleží na kapacitě napětí moc neřekne.

 

tycoon*

2x

Plně nabitá baterka v létě 12,5-12,6V. V současném chladu to klesá k 12,4V. Kolem 12V už je baterka vybitá, měla by se ihned dobít. Pod 12V je stav hlubokého vybití, což je většinou konec. Klidové napětí by se mělo měřit po několika hodinách klidu, aby to mělo nějakou vypovídací hodnotu.

Moderní auta jsou bohužel hodně citlivá. Když mi "klekla" baterka na Fabce, tak úplně z ničeho nic. Předchozí start úplně bez problémů ... a start za pár minut už vůbec nešel, startér se ani neroztočil, akorát zablikaly nějaké kontrolky na přístrojovce. Myslel jsem, že je kaput auto, protože u Feldy ani Škody 120L se nikdy nic takovohé nestalo Ale byla to fakt jen baterka.

Takže bych zkontroloval hladinu elektrolytu a nechal to nabít. Pokud to zvládne x startů za sebou, tak by měla být baterka OK.

zahada

No, ja doufám, že máte pravdu, protože by mě to zachránilo od hledaní jiných závad. Na druhou stranu, je divné, že to udělalo za jízdy. Přeci s vymlácenou baterkou jezdí na silnicích více aut a nikdo z nás nevidíme, že by jim auta uprostřed silnice vypověděla službu a museli je tlačit a odtahovat.
Baterku jsem nechal na nabíječce cca 11 hodin, dlouho po odpojení měla cca 12,9V. Takže putovala už do auta.
Teď se budu bát s autem jezdit, protože ten scénář je noční můrou každého řidiče.
tomas11*

Mně se stalo (u Jeepa) to samé , a protože jsem tenkrát dával na zimu nabít domu baterku , tak jsem okamžitě přišel na to že to je kontaktem na baterii , i když na první pohled vše utaženo a OK. Jo a stalo se to teprve asi třetí den , tři dny OK a pak toto .Po znovu nasazení vše 3 roky OK , a tenkrát se mi to stalo taky za jízdy .Přeji zdar.

hnupik

Většina lidí se o auta před zimou i celoročně stará. Ti co mají peníze jezdí do servisů a ti šikovní si to udělají sami.

zahada

Předchozí, ještě starší a navíc italské auto nemělo s baterkou žádný problém několik let, a to jsem ji v podstatě skoro nikdy extra nedobil. Nastartoval jsem i při -25°C, i po více jak 5ti letech vše ok. Takže jsem paradoxně díky italskému autu zlenivěl a předpokládal, že novější auto si s tím musí tuplem poradit. To jsem se asi mýlil. Více elektroniky, řídících jednotek atd.

No, jen aby to opravdu bylo tou baterkou...

tycoon*

Pokud chete mít jistotu, kupte novou baterku nebo sebou prvních pár dní vozte nějakou náhradní, pokud máte k dispozici.

Za jízdy je to podezřelé, to je pravda, ale mohl být špatný kontakt svorek atd.

Těch 12,9 V je tzv. přepětí ... já po nabíjení měřím napětí tak, že několik hodin počkám, pak na krátkou chvíli zapnu nějaký malý spotřebič v autě (rádio, blinkry), čímž se zbavím přepětí a pak změřím napětí.

zahada

Ano, rezervní se již vozí v kufru. Zaměřil jsem se teď na ty svorky, no něco málo se z nich oškrábat dalo, to je pravda. Ale opravdu jen málo.Od vložení cca 5 startů (opět max 4 km) a napětí je 12,48V. Budu sledovat dále.PS: Těch 12,1V bylo měřeno vlastně až druhý den po problému, takže podle mě muselo být pod 12V - tzn. opravdu hluboké vybití - podle tabulky tak max. 25% kapacity. Dále jsem se dočetl, že žádný alternátor v autě nedobije aku na více než 80-85% (takže ani kdybych jezdil dlouhé trasy). Jinak díky za reakce.
tycoon*

Dovedu si představit, že při těch velmi krátkých jízdách a častém používání "náročných" spotřebičů (vyhřívání zrcátek, okna, některá auta mají i přídavné malé elektrické topení v systému ventilace, které se spouští automaticky) se baterka prostě přirozeně vybíjela a pak při nějakém krátkodobém požadavku na vysoký proud prostě pokleslo napětí tak, že auto kleklo. Pokdu by tomu tak bylo, tak buď koupit baterku s větší kapacitou a nebo preventivně dobíjet ... máma jezdí krátké trasy, tak ji to v zimě občas dobíjím, třeba půl hodiny, ani to nevyndávám z auta.

gumidek*

Bacha na převrhnutí a rozlití aku v kufru. Už se mi to u bezúdržbovky stalo, že si trochu užbrndla do koberce. Musel jsem vše na mokro čistit a vše zvlášt + skelet, aby nepošellak a ochrana. Je to fakt pakárna a přitom stačí třeba přepravka na maso, která nemá díry a nic neproteče nebo jiné zabezpečení.

 

fiser22*

0x

Prvně bych se podíval na alternátor zda vůbec dobíjí. Jinak, není od věci startovat bez zapnutého vyhřívání...

Taktéž může být baterie KO.

zahada

Alternátor se zdá být ok - po nastartování se napětí drží na cca 14,45, se světlama cca 14,35-14,4 a s tím vyhříváním kolem 14,32. Startoval jsem samozřejmě bez vyhřívání - resp. to ani zapnout nejde pokud není nastartováno. Baterie je nová (Bosch S5 61Ah).

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]